Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه سازمان بسیج دانشجویی، «محمد جواد نیک روش» در اختتامیۀ چهارمین دورۀ معرفتی‌تشکیلاتی «اسلام ناب» ویژه برادران به نظریه های مختلف در بیانیه گام دوم رهبری همچون نظریه نظام انقلابی اشاره کرد و افزود: ما اگر به‌عنوان مخاطبان اصلی بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی به‌دنبال تبیین و تحقق نظریۀ نظام انقلابی باشیم که از تعابیر بسیار عمیق و معنادار و بسط‌پذیر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بوده، طبیعی است که این مهم جز با مبانی مستحکم محقق نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کسانی که این مبانی را داشته و تربیت شده باشند برای تحقق این مهم قطعاً باید تجربیاتی از جنس اسلام ناب و آنچه انتظار می‌رود در قالب کنش‌گری و نقش‌آفرینی در دانشگاه‌ها را کسب کنند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی یادآور شد: این تجربه باید توسط معرفت‌جویانی که در این دوره شرکت کردند، رقم بخورد تا این تجربه به یک زمینۀ جدی برای آن نظریۀ نظام انقلابی تبدیل شود.

نیک‌روش درباره تفاوت دورۀ اسلام ناب با دیگر دوره‌ها گفت: شاید مهم‌ترین تفاوت دورۀ «اسلام ناب» با سایر دوره‌های معرفتی و دوره‌های آموزشی و دوره‌های تربیتی که برگزار می‌شود، همین باشد که خودسازیِ دانشجویان با رویکرد تشکیلاتی در این طرح بسیار جدی است.

وی یادآور شد: تعداد قابل توجهی از دانشجویان که در سنگر بسیج‌دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف کشور مشغول فعالیت هستند، توفیق بهره‌گیری از خرمن معارف اهل بیت(ع) نصیب‌شان شده است به این معنا در واقع آموزه‌های اسلام ناب، زمینه‌ای را برای تثبیت و تعمیق مبانی آرمان‌های فطری و جهانی انقلاب اسلامی فراهم می کند

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دربارۀ گام دوم انقلاب اسلامی گفت: گام دوم بناست توسط جماعتی منتخب طی بشود. قطعاً پرچمِ شعارهایی که به‌تعبیر رهبر معظم انقلاب شعارهایی فطری و جهانی و لایتغیّر است، همان‌طور که در گام نخست به‌خوبی پاس داشته شد، در گام دوم هم باید بسیار بلند و برافراشته با شعارهایی مثل آزادی، عقلانیت، عزت، برابری و عدالت شود.

 نیک‌روش تصریح کرد: بدیهی است که این شعارها از مبانی سرچشمه می‌گیرد و آن مبانی به بهترین بیان در کتاب «طرح کلی اندیشۀ اسلامی» تبیین شده است.

وی تاکید کرد: دوره اسلام ناب تلاشی برای ارتقاء سطح باور های جوانان نخبه برای مدیریت کشور در چله دوم انقلاب است.

وی با یادآوری اینکه در یکی از حساس‌ترین برهه‌های حرکت تاریخی خود قرار داریم، تصریح کرد: معرفت‌جویان بعد از پایان این دوره که به سنگرهای خودشان در خط مقدم نبرد جنگ نرم یعنی دانشگاه‌ها برمی‌گردند، با بینشی ژرف‌تر و انگیزه‌هایی بیشتر و مهارت‌هایی قوی‌تر از گذشته و البته دانش و معرفتی بیش از پیش، زمینۀ تأثیرگذاری بیش از پیش در این مبارزۀ تاریخی را فراهم خواهند کرد.

خروجی اسلام ناب باید تشکیل هسته‌های مقاومتی باشد
رئیس سازمان بسیج دانشجویی دربارۀ ضرورت شکل‌گیری هسته‌های مقاومت نیز گفت: واقعیت این است که تلاش این جمع زمانی محقق می‌شود که هرکدام به‌تعبیر امام راحل یک هستۀ مقاومت شکل بدهند. خروجی اسلام ناب باید تشکیل هسته‌های مقاومتی باشد که بزرگ‌منادی اسلام ناب، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، پرچم آن را بالا بردند و امروز حضرت آیت الله خامنه ای بهترین معلمش هستند. امام فرمودند: اگر ما دنبال حکومت بزرگ اسلامی هستیم، باید هسته‌های مقاومت را در سراسر جهان شکل بدهیم. الحمدلله این پرچم‌ها پرچم‌های کشورهای جهان اسلام در سالنو حضور برادرانی از کشورهای مختلف در قالب بخش بین‌الملل اسلام ناب، حاکی از شکل‌گیری این هسته‌های مقاومت است و زمینۀ تحقق آن مطلوب را فراهم کرده است.

نیک روش اولویت شکل‌گیری هسته‌های مقاومت را این‌گونه توصیف کرد: ما باید الگوی این هسته‌ها را اول در کشور به‌عنوان امّ‌القراء عملیاتی کنیم. در هر دانشگاه باید تعداد کثیری از این هسته‌های مقاومت شکل بگیرد.

وی ادامه داد: اگر این هسته‌ها توسط ادانشجویان که در این دوره شرکت کردید و مبانی اندیشه‌ای و نظری‌تان اتحاد پیدا کرده شکل بگیرد، زمینۀ ارتباط و اتصال شان و ایجاد یک شبکۀ فراگیر از هسته‌های مقاومت و نهایتاً یک جبهۀ متحد و مؤثر در حوزۀ اندیشه و فرهنگ و رسانه از شاگردان مقام معظم رهبری را شکل خواهد داد.

وی افزود: طرح اعتلای بسیج‌دانشجویی مبتنی بر شکل‌دهی و شبکه‌سازی همین هسته‌هاست که فرصت دیگری می‌طلبد. ان‌شاءالله در دوره‌های دیگری در نشست‌های تشکیلاتی اختصاصی که ویژۀ مسئولان بخش‌های مختلف بسیج‌دانشجویی، پایگاه‌های مستقل و حوزه‌ها در سراسر کشور است، به‌تفصیل ارائه خواهد شد.

دال مرکزی خروجی این هسته‌ها باید تمرکز روی حل مسائل کشور باشد

نیک‌روش با بیان اینکه برنامه اصلی این هسته‌ها باید تمرکز روی حل مسائل کشور باشد، افزود: هدف نهایی این هسته‌ها که می‌توانند در قالب‌های مختلف شکل بگیرند و هریک روی یک موضوع متمرکز شوند، حل یک مسئله از مسائل کشور است. اتصال این هسته‌ها قطعاً می‌تواند در کشور موج‌آفرین باشد.

وی دربارۀ مشکلات مسیر هسته‌های مقاومت و شبکۀ جوانان مؤمن انقلابی که پایه‌کار حل مسائل کشور هستند و ان‌شاءالله زمینه‌ساز تحقق نظریۀ نظام انقلابی و مقدمۀ ظهور امام عصر (علیه‌السلام) خواهند بود، گفت: البته این مسیر، مسیر آسانی نیست. مسیری است که قطعاً با موانعی مواجه است. حداقل این است که کسانی که منافع‌شان در به‌تعویق‌افتادنِ ظهور است، منافع‌شان در به‌تعویق‌افتادنِ تحقق نظریۀ نظام انقلابی است، در به‌تعویق‌افتادنِ تحقق تام‌وتمام ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است، مانع‌تراشی خواهند کرد. کسانی در این مسیر پای کار خواهند ایستاد که باور داشته باشند پیروزی نهایی از آن جبهه حق است.

دوره اسلام ناب به همت سازمان بسیج دانشجویی در مجتمع فرهنگی- آموزشی این سازمان در آبعلی برگزار شد.

در این دوره مسئولانی مانند سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمد علی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیة‌الله (عج)، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، علی فروغی رئیس شبکه سه سیما و... سخنرانی کردند.

در دوره اسلام ناب حدود ۷۰۰دانشجو از دانشگاه های مختلف همجون تهران، امیرکبیر، قم سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بسیج دانشجویی کشور دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۴۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به ابعاد فرهنگی و دستاوردهای گسترده عملیات وعده صادق اظهار کرد: این روزها نقل هر محفل و مجلسی، صحبت پیرامون دستاوردها و پیامدهای عملیات وعده صادق است و عمدتاً این موردتوجه است که چقدر از این موشک‌ها به هدف نشسته و چند درصد رهگیری شده اما آنچه مهم‌تر از همه بود، اراده قوی، قدرتمند و مقتدرانه نیروهای مسلح ایران بود که اسرائیل را ذلیل کرد، هیمنه آن را درهم شکست و قلب مسلمانانی را که حکام آنها، افراد دست نشانده، سرسپرده و بی لیاقت وابسته به جهان استکبار بودند، شاد کرد.

ایشان افزود: تمجیدی که از این عملیات در سطح عالم صورت گرفت، نسبت به ملتی بود که ۴۵ سال است در معرض تهاجمات و تحریم‌های پیوسته دشمن هستند اما نه تنها عقب ننشسته اند بلکه امروز در این منطقه پربلا میدان داری می‌کنند.

ضرورت صیانت از فرهنگ انقلابی در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ انقلابی در اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان خاطرنشان کرد: آن چیزی که نسل جوان ما باید درباره آن بیندیشد و ابعاد و سرمنشأ آن را دنبال کند، همین روحیه و فرهنگ انقلابی است. شما که شاهد این قهرمانی و قدرت هستید، امروز آن را لمس می‌کنید اما پیش از اینها، در دفاع مقدس بود که جهان درک کرد ایرانی‌ها حتی اگر هم با گوشت و پوست باشد اما در فتح المبین و خیبر عقب نشینی نمی‌کنند.

ایشان ادامه داد: یک عده افراد کوتاه فکر و اندک اندیش بودند که از همان روزهای اول به امام (ره) می‌گفتند شما با چه قدرتی می‌خواهید به مصاف شاهی بروید که دنیا پشت سر اوست اما هدف برآورده شد، مردم آمدند، این نهضت را به سرانجام رساندند و با سینه خشک به مصاف گلوله داغ رفتند تا کربلایی که شنیده ایم و شنیده اید، یکبار دیگر در خیابان‌های مشهد و تهران و تبریز و قم و اصفهان تکرار شود. اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد. امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.

نیازمند تجدیدحیات فرهنگی هستیم

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروزه این نگرانی وجود دارد که نکند فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به خصوص نسل جوان توسط دشمن براندازی شود. وقتی بینش‌های انقلابی رو به ضعف بگذارد و چشم‌ها متوجه زرق و برق جریان‌های مادی باشد، بدیهی است که این فرهنگ تضعیف شود و آن زمان است که آن اراده قوی رو به ضعف خواهد گذاشت

ایشان تأکید کرد: ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری های انقلابی ملت رشد کند. این تحول هم باید از ناحیه ملت و دولت به صورت همزمان باشد؛ ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.

آیت الله علم الهدی گفت: اینکه شما بنده را ببینید و بابت حضور بانوان بدحجاب در بافت پیرامون حرم گلایه کنید، این همان منطق مشتری مداری است. عزیز من، فقط به گفتن ما نیست بلکه مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند. از سوی دیگر، حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق، در میدان باشد و هزینه‌های اجرای فرهنگ را بپردازد چون صیانت از فرهنگ، هزینه دارد. نمی‌شود ما در سازمان برنامه و بودجه بنشینیم برای همه چیز کشور برنامه ریزی کنیم و بعد دست آخر ببینیم چقدر پول باقی ماند و همان خرج فرهنگ باشد.

ایشان بیان کرد: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با میدان داری مردم محقق می‌شود.

مراقب تکرار و تحریف کلام رهبری باشیم

امام جمعه مشهد با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل اظهار کرد: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان هستیم. به طور مثال، اوامر قطعی و صادرشده از ناحیه ولایت در مسائل فرهنگی به جای اینکه عمل شود، موردتکرار مستمر قرار می‌گیرد و مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می‌گویند که رهبری فرموده اند. این چه بساطی است؟ رهبری می‌فرماید که عمل شود، نه اینکه شما تکرار کنید.

ایشان افزود: از یک جنبه دیگر، همین بحث جذب حداکثری که یکی از راهبردهای مقام معظم رهبری و به این معناست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند. این مبنای کلام و عمل است اما گاهی اوقات حرکت‌های ضدارزش و ناهنجاری در فلان برنامه تلویزیونی یا فلان نهاد حکومتی اجرا می‌شود که وقتی پیگیر می‌شویم، جواب می‌دهند به خاطر جذب حداکثری است. کدام جذب؟ می‌خواهید به بهانه پرکردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند، از خود برنجانید؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مثلاً همین اواخر، اینکه پیوسته بر بازگشت عناصر ناپاک، ضدانقلاب و خارج نشین تأکید می‌شود، این از همان مصادیق تحریف است. وقتی هم که سوال می‌کنیم می‌گویند به خاطر جذب حداکثری. عزیزان من، حداکثری که با آوردن اینها جذب می‌شود، نه جذب شما بلکه جذب همین افراد می‌شود. این چه منطقی است که شما دارید؟

ایشان با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره مبارکه هود ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» یعنی اگر شما در جریان استقامت خود، یک اراده قوی در مردم ایجاد کردید اما پاسدار آن نبودید، این طغیان در برابر نعمتی است که خداوند بینا به شما عنایت کرده و در درگاه پروردگار حساب و کتاب خواهد شد. برادران و خواهران، عزیزان من، مبنای عمل این است. کسانی که در بعضی حرکت‌ها و جریان‌های مردمی، مدعی توسعه فرهنگ دینی هستند، باید بیایند جامعه دینی را توسعه بدهند. این همان تحولی است که هم برپایه دستگاه‌های حکومتی و هم مبتنی بر اراده مردمی، می‌تواند منجر به اقتدار مضاعف ملت در عرصه‌های مختلف شود.

کد خبر 6089034

دیگر خبرها

  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد