Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@14:11:20 GMT

پهپاد ما ساقط نشده است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۴۹۷۰

پهپاد ما ساقط نشده است

خبرگزاری آریا- وزیر دفاع: هیچ پهپاد ایرانی ساقط نشده و اگر کسی مدعی است سند ارائه دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، امیر سرتیپ حاتمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به ادعای ترامپ مبنی بر ساقط کردن پهپاد جمهوری اسلامی ایران گفت: پهپاد‌های جمهوری اسلامی ایران ماموریت شان را انجام دادند و به سلامت به پایگاه هایشان بازگشتند و اگر کسی مدعی است، باید سندی ارائه کند همان طور که ما پهپاد متجاوز را زدیم و اسناد و لاشه آن را نشان دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دیوار دروغ هم بلند است و برخی‌ها می‌توانند ادعا داشته باشند.
وزیر دفاع درباره آمادگی وزارت دفاع برای کمک به توسعه زیرساخت‌های کشور ­تصریح کرد: با توجه به علم و فناوری و زیرساخت‌های بسیار خوبی که در صنایع دفاع وجود دارد، اعلام آمادگی کردیم و با تمام توان پشتیبانی می‌کنیم و هر جا احساس شود، کاری را جای دیگری نمی‌توانند انجام دهند ما آن را انجام می‌دهیم.
وی افزود: در چند مورد به ما مراجعه شده که در حال انجام است مانند ساخت‌ای سی یو خودرو و قطعات الکتریکی و مهم.
امیر سرتیپ حاتمی افزود: در نیرو‌های مسلح و حوزه دفاع از روز اول تحریم بودیم و نگاه ما این بود که خودمان می‌توانیم انجام دهیم و مسیر 40 ساله را طی کردیم، اما بخش‌هایی که با این مسئله مواجه نبودند، می‌توانستند از بازار دنیا استفاده بکنند و این نیازی را که ما حس می‌کردیم آن‌ها حس نمی‌کردند.
وی افزود: الان­ آن‌ها در شرایطی قرار گرفتند که این احساس نیاز را دارند و الحمدلله به توانایی‌های داخل کشور بازگشتیم و در همه بخش‌های صنعتی از جمله خودروسازی، وزارت دفاع در حال فعالیت است.
وزیر دفاع خاطرنشان کرد: اطمینان دارم همان اتفاقی که در طول سالیان سال به دلیل نیاز در بخش دفاعی اتفاق افتاد، قطعا در بخش‌های دیگر نیز انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پهپاد ساقط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه

روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که سامانه‌ پدافند هوایی این کشور ۶ موشک دوربرد موسوم به «اتکمز» ساخت آمریکا و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» که اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته پرتاب کرده بود را سرنگون کرده است.

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی، ۶ فروند موشک تاکتیکی «اتکمز» (ATACMS) ساخت ایالات متحده و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» (Hammer) ساخت فرانسه توسط پدافند هوایی روسیه سرنگون شدند.

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اشاره‌ای نکرده است که این موشک‌ها به سمت کدام مناطق شلیک و در کجا هدف قرار گرفته‌اند.

با این حال، سرگئی آکسیونوف فرماندار منطقه کریمه اعلام کرد که موشک‌های اتکمز بر فراز این شبه جزیره سرنگون شدند.

آکسیونوف در پیام‌رسان «تلگرام» عکسی را منتشر کرده است که مهمات فرعی منفجر نشده موشک‌های اتکمز را نشان می‌دهد.

یک مقام آمریکایی هفته گذشته اعلام کرد که واشنگتن در هفته‌های اخیر مخفیانه موشک‌های دوربرد اتکمز را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آن را تایید کرد، به کی‌یف فرستاده است.

ارسال موشک‌های اتکمز با برد تا ۳۰۰ کیلومتر برای اوکراین، موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن مورد بحث قرار گرفته بود.

 

دیگر خبرها

  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه