Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:52:44 GMT

پیام روحانی به مکرون راهکاری برای کاهش تنش ها

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۴۹۸۴

پیام روحانی به مکرون راهکاری برای کاهش تنش ها

گروه اطلاع رسانی بنابه رسالت خبری ایرنا، به عنوان خبرگزاری رسمی نظام، دولت و مردم، به منظور ایجاد پل ارتباطی در مسیر گسترش آگاهی سازی، با مروری بر برجسته‌ترین گزارش‌های پایگاه‌های خبری داخلی در طول شبانه روز گذشته، گزیده‌ای از این گزارش‌ها را انتخاب و منعکس کرده است.

چند و چون نامه حسن روحانی به امانوئل مکرون

وبسایت خبری فرارو در گفت و گو با علی بیگدلی استاد دانشگاه می‌آورد: عراقچی با پیام مکتوب روحانی برای ماکرون عازم پاریس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موازات افزایش تنش‌ها در منطقه و در شرایطی که بریتانیا، به عنوان طرف اروپایی برجام، خود به عامل تشدید تنش‌ها تبدیل شده است، فرانسه در راه میانجیگری قدم برمی‌دارد. در حالیکه ماکرون بارها با تماس تلفنی و اعزام نماینده از ایران خواسته به برجام پایبند بماند، ظاهراً اینبار ایران می‌خواهد درخواست خود را به وضوح به گوش فرانسوی‌ها برساند. به اعتقاد بیگدلی، تحلیلگر مسائل اروپا «دو انتظار مهم ایران یعنی صدور روزانه یک میلیون بشکه در روز به اتحادیه اروپا و برداشتن موانع شبکه‌های بانکی، انتظار سنگینی است که اتحادیه اروپا توانایی پاسخگویی به آن را ندارد.»

بیگدلی گفت: در حال حاضر دو مشکل با غربی‌ها داریم: یکی مشکل قبلی با آمریکا و دیگری مشکل جدید با انگلستان. در این میان فرانسه بیش از کشورهای دیگر تصمیم به پادرمیانی برای حل مشکل دارد. با توجه به اظهارنظرهایی که آقای ماکرون در جهت حفظ برجام کرده، هدف او این است که برجام را زنده نگه دارد تا بتواند از اتحادیه اروپا قطب بزرگی در برابر آمریکا بسازد. فرانسه خیلی تمایل ندارد آمریکا نقطه حساس و تصمیم‌گیر در نظام بین الملل شود. اگر چنین اتفاقی بیافتد اتحادیه اروپا از بین خواهد رفت.

این تحلیلگر مسائل بین الملل در مورد قصد ایران از ارسال پیام مکتوب به فرانسه گفت: با توجه به شرایطی که به وجود آمده، دو طرف تلاش می‌کنند بحران را مدیریت کنند که البته سفر عراقچی فقط به خاطر برجام و اینستکس نیست و حتماً با مساله نفتکش‌ها هم مرتبط است. علاوه بر این این پیام مکتوب با تصمیمات روحانی در خصوص کاهش تعهدات برجامی در ارتباط است تا شاید بتوانند راه‌های جدیدی باز کنند.

این تحلیلگر مسائل بین الملل در مورد دیپلماسی ایران در دو ماه باقی مانده تا مجمع عمومی سازمان ملل گفت: تا رسیدن به مجمع عمومی، هم ما هم اتحادیه اروپا و هم آمریکا باید هر کاری می‌توانند انجام دهند. بهترین راه این است که با وساطت جانانه اتحادیه اروپا، آمریکا فشارهای تحریمی را کاهش دهد. همچنین امیدواریم مساله نفتکش‌ها به زودی با وساطتت‌های نخست وزیر عراق و وزیر خارجه عمان حل شود.

گروهی که مخالف برجام بود، در دور زدن تحریم‌ها منافع بسیاری داشت

وبگاه خبری خبرآنلاین در گفت‌وگو با محمود جام‌ساز اقتصاددان، آورده است: این اقتصاددان درباره امکان‌پذیر بودن یا نبودن صفر شدن وابستگی بودجه به نفت اظهار داشت: مهم‌ترین درآمدهای بودجه به خصوص در کشورهای پیشرفته، مالیات است. یعنی تقریباً بین ٨٠ تا٩٠ درصد تمام درآمدها در بودجه از طریق مالیات تأمین می‌شود، اما در ایران خام‌فروشی از سال‌ها پیش جزو درآمدهای دولت بوده؛ در حالی که در پدیداری این منبع درآمدی هیچ‌کس نقش نداشته، بلکه در تغییر و تحولات فسیلی طی میلیون‌ها سال شکل گرفته‌اند و یک درآمد بادآورده‌ای را برای دولت‌ها رقم زده‌اند.

این اقتصاددان با بیان این‌که اخیراً اعلام شده که ۲۵ هزار میلیارد تومان در سال مالیات‌گریزی داریم، اما من تصور می‌کنم که خیلی بیشتر از این ارقام است، گفت: در واقع بسیاری از شرکت‌های فرادولتی مالیات نمی‌پردازند و دولت نیز به دلیل این‌که متکی به درآمدهای نفتی است، در این مورد اراده‌ای برای دریافت مالیات حقه‌ای که باید صرف امور مملکت و رفاه مردم شود، نشان نمی‌دهد.

وی درباره سازوکار مالی اروپا تصریح کرد: سازوکاری هم که اروپا به نام اینستکس طراحی کرده، نمی‌تواند کارساز باشد، چون اصلاً کالای نفت و گاز و مواردی که مربوط به تحریم‌ها است، را دربرنمی‌گیرد و فقط درباره کالاهای اساسی و دارو که از ابتدا مشمول تحریم نبوده کاربرد دارد که آن هم هنوز با وجود این‌که اعلام کردند اجرایی شده، اما به طور مؤثر اقداماتی را در این خصوص شاهد نبودیم که انجام شود.

این اقتصاددان عنوان کرد: اروپایی‌ها بیشتر منتظر آن هستند که ایران به خواسته آنان پاسخ دهد؛ از جمله تصویب لوایح اف‌ای‌تی‌اف. با وجود این‌که دو ماه دیگر فرصت را اروپا تمدید کرده، اما گمان نمی‌کنم با توجه به مخالفت‌هایی که در درون کشور از سوی کسانی که از راه دور زدن تحریم‌ها با رانت و ارتباط با قدرت‌های سیاسی و اقتصادی واطلاعاتی سرمایه‌های گزافی اندوختند، اجازه دهند اف‌ای‌تی‌اف تصویب و اجرایی شود. همه این گروه‌ها مخالف برجام بودند، چون در دور زدن تحریم‌ها منافع بسیاری داشتند.

نقش ارزهای دیجیتال در اقتصادی ایران؛ دولت مقررات گذاری کند

جامعه خبری تحلیلی الف در گفت‌وگو با سید محمدصادق الحسینی اقتصاددان آورد: این تحلیلگر مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه دو بحث استخراج و تبادل در خصوص ارزهای دیجیتال مطرح است، گفت: مصرف بالای برق مسئله اصلی دولت در موضوع استخراج بین‌کوین است که باید در مورد آن تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری شود.

وی با بیان اینکه می‌توان مانند کانادا، چین و دیگر کشورهای مختلف برای استخراج ارزهای دیجبتال مقررات وضع کرد، ادامه داد: اکنون ماینرها برای تولید ارز دیجیتال برق، مجانی (یارانه‌ای) استفاده می‌کنند، بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت شود که این موضوع برای کشور خسارت بار است و سود آن هم به جیب عده‌ای می‌رود بدون اینکه دولت از آن منتفع شود، البته می‌توان استخراج این ارزها را ممنوع کرد و اجازه استفاده از برق یارانه‌ای داده نشود.

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: برای تولید ارزهای دیجیتال دو راهکار وجود دارد. نخست اینکه تولید ارزهای دیجیتال به صورت فعلی یعنی مصرف برق بسیار ارزان (شبه‌رایگان) ادامه یابد و اما شرط کنیم تا محصولی (کوین یا بیت‌کوین) که تولید می‌شود، بخشی از آن برای دولت به عنوان پول برق و مالیات باشد، البته باید مشکل صنعت برق با توجه به اینکه ۴۰ روز در سال مشکل خاموشی داریم، حل شود که می‌توان تولید بیت‌کوین در این مدت ممنوع شود و تولیدکنندگان آن تعهد بدهند که دستگاه‌های خود را در این مدت خاموش کنند.

الحسینی با تاکید بر اینکه کشور می‌تواند از ظرفیت ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند، تصریح کرد: گزینه دیگر در تولید ارزهای دیجیتال این است که از استخراج کنندگان بین‌کوین، قیمت صادراتی برق دریافت شود و دولت هم هیچ کاری با ارزهای دیجیتال نداشته باشد؛ در این حالت درآمدهای دولت افزایش می‌یابد، اما اثری برای دورزدن تحریم‌ها ندارد و هیچ کمکی به مشکل خروج سرمایه نمی‌کند.

وی با بیان اینکه حجم ارزهای دیجیتال در دنیا با روند افزایشی به بیش از ۲۴۸ میلیارد دلار رسیده است، گفت: برخی می‌گویند با ارزهای دیجیتال نمی‌توان هیچ اقدامی برای رفع اثر تحریم‌ها انجام داد که این سخن اشتباه است زیرا براساس محاسبات ما، می‌توان بین ۳ الی ۶ میلیارد دلار در سال از طریق ارزهای دیجیتال جابه‌جا کرد بدون اینکه آمریکا و دیگر کشورهای تحریم کننده، متوجه آن شوند.

این اقتصاددان اضافه کرد: بهتر است دولت با وضع مقررات تولید این ارزها را منظم کرده و استخراج کنندگان بپذیرند که مالیات و پول برق را در قالب همان ارزهای دیجیتال به دولت پرداخت کنند؛ حتی می‌توان تعیین کرد تا کوینی‌هایی که تولید می‌شود، با قیمت روز فقط به دولت فروخته شود که با این اقدام اجازه رایج شدن آن را در جامعه نمی‌دهیم و فقط دولت اختیاردار و مالک بخش عمده ارزهای دیجیتال در کشور است که می‌تواند برای دور زدن تحریم‌ها از آن استفاده کند.

روح الله حسینیان: دولت روحانی استعفا نمی‌دهد؛ استعفا هم دهد، پذیرفته نخواهد شد

وبسایت خبری تحلیلی نامه نیوز در گفت و گو با روح الله حسینیان فعال سیاسی اصولگرا، آورده است: حسینیان درباره احتمال استعفا یا برکناری دولت روحانی گفت: دولت تا ۱۴۰۰ می‌رسد و استعفا نمی‌دهد؛ استعفا هم دهد، پذیرفته نخواهد شد. بالاخره {دولتمردان} کاری را که شروع کردند باید به انتها برسانند. به نظرم اصولگرایان هم درست تحلیل نمی‌کنند که چنین درخواستی را مطرح می‌کنند.

وی درباره وضعیت کشور در دو سال آینده اظهار کرد: بالاخره عوامل مختلفی خوبی و بدی کشور را رقم می‌زند. دولت یک قسمت عمده کار دستش است. اگر دولت با همین برنامه و افراد بخواهد پیش رود، موفقیت و تغییر اساسی شکل نخواهد گرفت ولی مولفه‌هایی مثل قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران و ثبات امنیت از جمله مسائل مهمی هستند که می‌تواند به بهبودی اوضاع کمک کند.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: در همین مدتی که قاطعانه نیروهای مسلح عمل کردند به نظر می‌رسد یک ثبات نسبی از لحاظ روانی برای مردم ایجاد شده و مردم احساس می‌کنند، ابرقدرتها نمی‌توانند به این راحتی ثبات ایران را به هم بزنند و این خودش بسیار عامل مهمی است.

وی در تشریح دلایل خود درباره عدم استعفای دولت روحانی ادامه داد: استعفای دولت روحانی نه به نفع اصلاح طلبان است و نه به نفع اصولگرایان. در این وضعیت تحویل گرفتن دولت به هیچ عنوان به نفع اصولگرایان نیست. عضو سابق جبهه پایداری تأکید کرد: شاید استعفای دولت به طور مقطعی و موقت برای مردم خوب باشد ولی به مصلحت کلان نظام و انقلاب و مردم نیست که این دولت با این وضعیت استعفا دهد و فردا دلایلش را به گردن دیگران بیاندازد.

تخلف عجیب فدراسیون دوومیدانی در قبال استقلالی‌ها؛ دودانگه: باشگاه استقلال کاپ نایب قهرمانی اش را هم نخواست

پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران گزارش داد: مشکل باشگاه داری و دستمزد در رشته دوومیدانی سابقه طولانی دارد و تقریباً در تمام دوره‌ها وجود داشته است. با حضور مجید کیهانی و وعده‌های او درخصوص لیگ و باشگاه‌ها، دوومیدانی کاران امیدوار شدند که مشکل این بخش تا حدود زیادی برطرف شود. اکنون یک مساله تکراری برای دوومیدانی کاران رخ داده و این بار پای استقلال در میان است. در حالی که استقلال در لیگ ۹۷ دوومیدانی تیم داری کرد اما دستمزد دوومیدانی کارانش را کامل پرداخت نکرده؛ حال آنکه تمام پولی که باید پرداخت شود در حدود ۲۵۰ میلیون تومان است!

رضا دودانگه دوومیدانی کار دهگانه ایران که سال‌ها بهترین دوومیدانی کار در این ماده است در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره این موضوع، اظهار کرد: سال ۹۷ باشگاه استقلال با شخص اکبر عباس ملکی که در آن زمان عضو هیات رییسه باشگاه بود و به خاطر بازنشستگی رفت، وارد دوومیدانی شد. ملکی صحبت‌هایی با مجید کیهانی (رئیس فدراسیون دوومیدانی) داشت و تفاهم نامه‌ای میان این دو شکل گرفت و قرار شد استقلال وارد لیگ شود.

دودانگه با بیان اینکه استقلال هیچ قراردادی با دوومیدانی کاران امضا نکرده است، گفت: مسئله این است که تیم‌های لیگ با دوومیدانی کاران خود قرارداد امضا کردند اما تنها تیمی که هیچ قراردادی را منعقد نکرد استقلال بود. به خاطر اعتمادی که ما به کیهانی داشتیم وارد این تیم شدیم و در لیگ شرکت کردیم. در واقعاً با همان توافق شفاهی که صورت گرفت ما برای استقلال در لیگ مسابقه دادیم و در نهایت هم نایب قهرمان شدیم.

این دوومیدانی کار، اظهار کرد: بعد از مدتی ما پیگیر مطالباتمان شدیم و رییس فدراسیون به ما گفت من متعهد می‌شوم که دستمزد پرداخت می‌شود و فکر کنید من به شما بدهکارم. مدت‌ها منتظر بودیم اما هیچ اتفاقی رخ نداد. بازهم کیهانی گفت من پرداخت می‌کنم و یک بار هم با رضا قاسمی به فدراسیون رفتیم و حتی آقایان فردین پور و صیامی هم حاضر بودند و رییس فدراسیون قول داد که قطعاً پرداخت می‌شود.

او در ادامه افزود: چند روز پیش از هیات دوومیدانی قزوین درخواست کردم این موضوع را پیگیری کند. هیات اعلام کرد که کیهانی وعده داده کسانی که سال گذشته با استقلال بودند، پس از قراردادی که با اسپانسر می‌بندند، درصد بیشتری می‌گیرند تا آن پول جبران شود اما این موضوع دو مشکل بزرگ دارد. اول اینکه شاید من نمی‌خواهم امسال در لیگ دوومیدانی شرکت کنم و مورد دوم هم اینکه احتمال دارد که من نتوانم امتیازاتی که در لیگ گذشته گرفتم را امسال تکرار کنم و آن زمان پول من چه می‌شود؟ این یک پیشنهاد گمراه کننده است.

 ایجاد منطقه آزاد زیارتی- سیاحتی باعث رونق کشور می شود

پایگاه خبری شفقنا در گفت وگو با حجت الاسلام احمد مازنی نماینده مجلس دهم آورده است: یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور در شرایط فعلی، ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند. ایرانیان مقیم خارج از کشور شامل همه کسانی می شوند که تابعیت ایرانی دارند و یا حتی ممکن است به دلایلی از خودشان سلب تابعیت کرده باشند. نفس مهاجرت از کشوری به کشور دیگر و از شهری به شهر دیگر نه تنها بد نیست بلکه خوب هم هست؛ حتی قرآن توصیه می‌کند “اگر نتوانستید بر اساس باورها و اعتقاداتتان رفتار کنید مهاجرت کنید”. 

 وقتی برای افراد غیر ایرانی و ملت های مسلمان کشورهای مختلف می خواهیم چنین شرایطی را فراهم کنیم به صورت ویژه هم می‌توانیم برای ایرانیان مهاجر خارج از کشور هم اقدام کنیم تا با سفر به ایران هم قوامشان را ببینند و هم زیارت کنند. نکته بعد این است که چهره ایران در دنیا به گونه ای معرفی شده که اکثر افرادی که به ایران سفر می کنند می گویند آنچه که به ما در رابطه با ایران گفتند در عالم واقع به گونه ای دیگر است. به ما گفتند ایران امن نیست در حالی که امنیت زیادی دارد، فکر می‌کردیم ایران کشوری جنگ زده و مخروبه است در حالی که کشوری آباد است و تهران از جهت توسعه فرقی با دیگر کشورها ندارد. دلیل این عدم آگاهی مردم کشورهای دنیا نسبت به ایران این است که دیپلماسی عمومی ما ضعیف است و نتوانستیم چهره واقعی، فرهنگ و تمدن و میراث فرهنگی ایران را به دنیا معرفی کنیم.  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه حسن روحانی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هو شدن مشاور ویژه مکرون هنگام انتقاد از حامیان فلسطین

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما روزنامه فرانسوی زبان "لیبراسیون" با انتشار تصویری در حساب کاربری خود در ایکس گزارش داد کلِمان بُن، سخنگوی حزب "رنسانس" و مشاور ویژه امانوئل مکرون در الیزه، در سخنرانی امروز خود در دانشگاه سوربن پاریس هنگام محکوم کردن دانشجویانی که دانشگاه‌ها را مسدود کرده اند، هو شد.
زمانی که وی گفت "دانشجویان حق ندارند دانشگاه‌های خود را مسدود کنند، همانطور که در حال حاضر در حمایت از غزه چنین کاری انجام می‌دهند"، دانشجویان اجازه ندادند به صحبت هایش ادامه دهد و او را "هو" کردند. کلمان بن در ادامه از دانشجویان خواهش کرد به وی اجازه صحبت دهد و اندکی نرم‌تر از قبل سخن گفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • هو شدن مشاور ویژه مکرون هنگام انتقاد از حامیان فلسطین
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم