Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:21:29 GMT

۴ درصد مردم گلستان خواندن و نوشتن بلد نیستند

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۵۲۵۹

۴ درصد مردم گلستان خواندن و نوشتن بلد نیستند

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گلستان، احسان گوهری راد در جلسه گروه بهبود کیفیت سواد آموزی استان اظهار داشت: اگرچه تشکیل نهضت سواد آموزی در ابتدا با هدف ریشه کنی بی سوادی بود ولی امروزه هدف این سازمان تغییر کرده و متناسب با اقتضائات و نیازهای امروزه جامعه است.

وی بیان کرد: باید با باز تعریف دوباره مسوولیت‌های این نهاد، نهضت سوادآموزی به سمت آموزش‌های مهارت محور حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: نرخ سواد پیش از انقلاب کمتر از ۴۰ درصد بوده اما امروز با تلاش‌هایی که صورت گرفته به بیش از ۹۳ درصد رسیده است.

علیرضا نخعی ادامه داد: اساس توسعه و پیشرفت ملت‌ها در گرو آموزش صحیح است و حضرت امام خمینی (ره) نیز بر همین اساس اقدام به تأسیس نهضت سواد آموزی اقدام کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سواد آموزی گلستان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • پاداش قبولی سوادآموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ کردستان واریز شد
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین