Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، قبل از ماه آوریل امسال، شرکت اپل با مشکلات بسیاری روبه‌رو شد. یکی از این مشکلات، درگیری این شرکت با شرکت کوآلکام بر سر مسائل ثبت اختراع بود که پرونده آن در سن دیگو حل شد. با وجود مخالفت فروش مودم‌های 5G به اپل توسط کوآلکام، اپل به اینتل روی آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینتل شرکتی است که مودم‌های 4G LTE را برای آیفون‌های اپل در سال ۲۰۱۸ تأمین کرد، اما سؤال این بود که آیا اینتل می‌تواند مودم‌های 5G را برای اپل تا قبل از سال ۲۰۲۰ تهیه کند یا خیر.

هفتم آوریل بود که اینتل اعلام کرد قادر خواهد بود در زمان مقرر یعنی معرفی یک آیفون با پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه برای اپل مودم‌های 5G تولید کند، اما چند روز بعد از بسته شدن پرونده سن دیگو، کوآلکام یک مودم نسل جدید را معرفی کرد و اپل به این شرکت پیشنهاد کرد که میزان زیادی پول بدهد و کوآلکام در عوض، یک حق ثبت شش ساله به اپل بدهد و تا چند سال چیپست‌های شرکت اپل را تأمین کند. بعد از این صحبت‌ها، اینتل با سنجیدن شرایط اعلام کرد که پروژه تولید مودم 5G را لغو می‌کند و در ماه پیش بود که شایعات بر این اساس شد که اپل قرار است تجارت مودم گوشی‌های هوشمند اینتل را خریداری کند. اگر اپل چنین اقدامی را انجام دهد راه را برای هدف خود یعنی تولید مودم 5G هموار کرده است.

بیشتر بخوانید: محافظ صفحه نمایش پیکسل ۴، راز بریدگی آن را فاش می‌کند +تصاویر

اپل در صدد تولید قطعات داخلی گوشی‌های خود در خانه

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، صحبت‌های بین اپل و اینتل به حدی جدی شده است که همه آن را در مرحله پیشرفته می‌دانند و پیش‌بینی می‌شود این قرارداد تا هفته بعد، در رسانه‌ها رسمی شود. گفته می‌شود ارزش این معامله، یک میلیارد دلار خواهد بود. این اقدام می‌تواند بزرگترین خرید اپل باشد چرا که همیشه از خرید‌های کوچک بهره برده است. برای مثال، اپل شرکت AuthenTec را به قیمت ۳۵۶ میلیون دلار خریداری کرد و سال بعد فناوری Touch ID را برای iPhone 5s خرید. در حالی که بیشتر این خرید‌ها مزایای سریعی برای اپل داشته، با خرید شرکت اینتل هم نمی‌تواند تا سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ در زمینه تولید مودم‌های 5G موفق باشد.

گفتنی است، اپل در حال استخدام کردن کارمندانی از شرکت اینتل است تا یک شرکت با هزار و ۲۰۰ کارمند در سن دیگو تأسیس کند و از آنجایی که دیگر اینتل تمرکز خود را روی تولید مودم‌های 5G نمی‌گذارد، می‌تواند برای تولید قطعاتی که با نسل پنجم اینترنت همخوانی دارند، زحمت بیشتری بکشد.

انتهای پیام/

خرید خط تولید مودم 5G اینتل توسط اپل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امید جهان نژادیان به خبرنگار ما گفت: خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گندم است و برداشت این دانه‌های طلایی در استان از بیستم فروردین امسال از مناطق جنوبی استان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

وی میزان خرید روزانه خرید گندم از کشاورزان خوزستان را بیش از ۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از ۵۶۰ هزار تن از این محصول راهبردی خریداری و به سیلو‌ها انتقال داده شده است.

جهان نژادیان درخصوص میزان خرید گندم نسبت به پارسال می‌گوید: تاکنون شاهد افزایش دوبرابری این محصول هستیم و استقبال کشاورزان برای تحویل به مراکز خرید خوب بوده است.

به گفته مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان؛ در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به قیمت ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی اضافه کرد: پارسال در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت گندم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • سون: آرسنال یک از بزرگترین تیم‌های جهان است
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • رکورد بزرگترین اجتماع طناب زنی کشور در تبریز شکست
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد