Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@13:46:41 GMT

کوه نمرود ترکیه

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۵۴۰۷

کوه نمرود ترکیه

کوه نمرود ترکیه

ترکیه یکی از مقاصد گردشگری جهان است که آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری زیادی را در دل خود جای داده است. این کشور، هم آثار باستانی و تاریخی و هم جاذبه‌های تفریحی زیادی دارد. از این رو می‌توان گفت با هر سلیقه‌ای که توریست‌ها وارد این کشور شوند، رضایت خواهند داشت. یکی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی ترکیه کوه نمرود است که در اینجا با آن آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی کوه نمرود

کوه نمرود یکی از بناهای تاریخی مشهور استانبول در تور استانبول است. این بنا را متعلق به پادشاهان کوماژن دانسته‌اند. دوره پادشاهی این سلسله کوچک با انحطاط سلوکیان همراه بوده است. این دوران زمانی بوده است که سلوکیان دوره انحطاط خود را سپری می‌کردند و بسیاری از مناطق تحت سیطره خود را از دست داده بودند. بنای تاریخی کوه نمرود در شرق رشته کوه توروس بوده است.

کوه نمرود یک مجموعه قدیمی است که حدود سال‌های ۶۹ تا ۳۴ پیش از میلاد، ساخته شده است. در حال حاضر این مکان، آرامگاه آنتیوخوس اول نیز به شمار می‌رود. کوه نمرود یا نمرود داغ، در عصر خود، جایگاهی مذهبی بود که از شکوه بسیاری برخوردار بود. این بنا ترکیبی از عناصر فرهنگ یونان و ایران است. حجاری‌ها و حکاکی‌های این مکان و مجسمه‌های خدایان و پادشاهان در این مکان تاریخی، جاذبه‌هایی است که گردشگران را به سمت خود سوق می‌دهد. سازه‌هایی که به شکل هرم هستند احساسی عجیب به این مکان باستانی می‌بخشند. کوه نمرود امروزه بخشی از میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود و قسمتی از تاریخ باستانی استانبول را به خود اختصاص داده است.

کوه نمرود یکی از جاذبه‌های تاریخی ترکیه است که باستان‌شناسان و تاریخ ‌دانان بسیاری را به خود جذب کرده است. کوه نمرود از سایت‌های باستان‌شناسی ترکیه است. این کوه را متعلق به نمرود شاه بابل دانسته‌اند. در این کوه باستانی، مجسمه‌هایی دیده می‌شود که سر ندارند. یکی از جاذبه‌های کوه نمرود مجسمه‌های آن هستند که برخی بر اثر گذشت زمان و فرسایش، از بین رفته‌اند. مجسمه‌های سنگی بازمانده در کوه نمرود مربوط به دوره آنتیوخوس اول بوده است. این مجسمه‌ها به عنوان نمادی از شکوه این پادشاه و خدایان زمان وی، بوده است.

سایت باستانی کوه نمرود

کوه نمرود یکی از سایت‌های باستانی در شرق ترکیه است. مجسمه‌های سنگی که در این مکان قرار دارد، دارای سرهایی بریده هستند. باستان‌شناسان سر این مجسمه‌ها را در کنار بدن آنها قرار داده‌اند تا گردشگران بتوانند آنها را ببینند. گفته شده است مجسمه‌های غول پیکری که در این مکان قرار دارند از خدایان نمرود بوده‌اند. با دیدن سرهای مجسمه‌های خدایان، متوجه خواهید شد که برخی از این مجسمه‌ها، سرهای شیر و عقاب دارند. از دیگر مجسمه‌های موجود در کوه نمرود، مجسمه آپولو، میترا، مجسمه هرکول، هلیوس و هرمس هستند که در تراس شرقی قرار دارند. مجسمه آنتیوخوس سوم نیز در بین مجسمه‌های موجود در کوه نمرود دیده می‌شود. دیگر مجسمه‌های کوه نمرود، خاندان و دودمان آنتیوخوس را نمایش می‌دهند.

در تراس غربی کوه نمرود، بیشتر مجسمه‌ها به طور کامل سالم باقی مانده‌اند. این مجسمه‌ها سر دارند و سر آنها سالم است. یکی از مواردی که با دیدن این مجسمه‌ها انسان را به شگفتی وا می‌دارد توانایی هنرمندانی است که توانسته‌اند این نقوش زیبا را حجاری کنند.

چطور به کوه نمرود برویم؟

کوه نمرود یکی از بهترین جاهایی است که در شرق ترکیه می‌توانید ببینید. کوه نمرود در حدود ۴۰کیلومتر از شهر کاهتا فاصله دارد. برای رفتن به کوه نمرود باید باید با هواپیمای استانبول و یا آنکارا بروید. بهتر است بدانید که برای رسیدن به کوه نمرود می‌توانید با اتوبوس و یا هلیکوپتر به این مکان بروید و مجسمه‌های زیبای آن را از نزدیک مشاهده کنید. اگر صبح به شهر وارد شوید می‌توانید به دیدن کوه نمرود بروید و مجسمه‌های زیبا و چشم‌انداز فوق‌العاده آن را از نزدیک ببینید. اگر در ماه‌های پاییز و یا زمستان به کوه نمرود بروید، خواهید دید که تراس‌های آن پوشیده از برف و یخ هستند. بهترین زمان برای رفتن به کوه نمرود، ماه‌های آوریل تا اکتبر هستند. با این حال این کوه به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع، همیشه هوایی سرد دارد پس بهتر است لباس گرم به همراه خود داشته باشید.

چطور در کوه نمرود اقامت کنیم؟

به گزارش سفر باتو ، در کوه نمرود هتلی برای اقامت بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است که گردشگرانی که به این مکان می‌روند در آن اقامت کرده و از آن استفاده می‌کنند. این هتل از امکانات بسیاری برخوردار است. امکانات ورزشی، رستوران، استخر و جکوزی و اتاق‌های تمیز موجود در این هتل، از این نمونه هستند.

از دیگر مکان‌هایی که در کوه نمرود در تور های ارزان استانبول  برای اقامت گردشگران تدارک دیده شده است پانسیونی در روستای کارادوت است که در پای کوه نمرود قرار دارد. این مکان زیبا در ۱۰کیلومتری قله کوه نمرود است. اقامتگاه‌های بوم‌گردی واقع در این مکان، اتاق‌هایی ساده دارد که صبحانه‌های محلی در آنها سرو می‌شود و می‌توانید از آنها استفاده کنید.

برای دیدن کوه نمرود ترکیه، می‌توانید با تور استانبول همراه شده و از دیدن زیبایی‌های این شهر لذت ببرید.

 

 

 

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ترکیه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش‌های شدید به زیر ساخت‌های شهری جنت مکان گتوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محسن جلکانی گفت: بر اثر بارش‌های شدید چند روز گذشته، دیوار ۲۰ منزل، ۱۰۰ اصله درخت کنار کهنسال تخریب شد.

وی افزود: همچنین این بارش هت موجب، تخریب ترانس تاسیسات آب شرب شهری، محصولات گندم و جو کشاورزان و برخی زیر ساخت‌های شهری شد.

شهر جنت مکان در شهرستان گتوند قرار دارد.  

بارش شدید باران در چند روز گذشته در شهر‌های مختلف استان موجب خسارت به زیر ساخت‌های شهری، روستایی و مناطق عشایری شد.  

دیگر خبرها

  • مشخصات و مکان زلزله امروز بعدازظهر در تهران +تصویر
  • اقامتگاه‌های ارزان و اقتصادی در آبادان
  • طرح هایی برای مجسمه آزادی
  • مجسمه آزادی یا آزادی مجسمه‌ای؟ + فیلم
  • بررسی ویژگی های انواع گیت کنترل تردد
  • شیرجه در سرسبزی طبیعت با سفر به این مکان‌ها
  • عکس/ مجسمه جرج واشنگتن دانشگاه هاروارد بعد از اعتراضات!
  • فوتسال آسیا باید مجسمه وحید شمسایی را بسازد
  • خسارت بارش‌های شدید به زیر ساخت‌های شهری جنت مکان گتوند
  • مجسمه‌ها هم سلفی می‌گیرند؛ متفاوت و فناورانه! (+تصاویر)