Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:55:08 GMT

استخراج مدال از معدن طلای لندن همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۵۴۸۰

استخراج مدال از معدن طلای لندن همچنان ادامه دارد

حافظه ورزشی ایران هیچگاه المپیک ۲۰۱۲ لندن را فراموش نخواهد کرد زیرا در آن دوره از بازی های ایران بهترین نتیجه تاریخ خود را در ادوار بازی های المپیک کسب کرد. کاروان «قدر» در پایتخت انگلیس با کسب چهار مدال طلا، پنج نقره و سه برنز برای نخستین بار در جایگاه هفدهم این تورنمنت قرار گرفت. اما این پایان کار نبود بلکه شمار مدال های ایران پس از هفت سال از آن تورنمنت در حال رشد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه سخت شدن قوانین دوپینگ و آزمایش های نوین بر روی نمونه ورزشکاران موجب شده تا برخی از عناوین پس گرفته شود و رنگ مدال ها برای برخی از ورزشکاران تغییر کند.

نخستین ورزشکار ایرانی که به خاطر دوپینگ حریفان یک پله ارتقا پیدا کرد، «کیانوش رستمی» بود. وی که در دسته ۸۵ کیلوگرم لندن مدال برنز کسب کرده بود پس از اثبات دوپینگ حریفش به مدال نقره رسید.

برنز رستمی با اثبات دوپینگ حریفش تبدیل به نقره شد

دیگر وزنه برداری ایرانی که رنگ مدالش از نقره به طلا تغییر یافت، نواب نصیر شلال بود. آلکسی تورختی وزنه بردار دسته ۱۰۵ کیلوگرم اوکراین در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن با مجموع ۴۱۲ کیلوگرم مدال طلا گرفته بود و نصیر شلال نیز با ۴۱۱ کیلوگرم مدال نقره را از آن خود کرده بود ولی با مثبت اعلام شدن دوپینگ وزنه بردار اوکراینی، مدال طلای این دسته به نصیر شلال رسید.

هر چند که بیش از هفت سال از آن روزها می گذرد اما معدن «کاروان قدر» همچنان بویی از فلز ناب طلا دارد. در این معدن برخی از مواقع مسئولان برگزاری این رقابت ها، کیمیاگری می کنند. کیمیاگرانی که در کمال ناباوری مقام پنجم «سعید محمدپور» را تا سکو افزایش دادند و در نهایت مدال طلای دسته ۹۴ کیلوگرم به محمدپور رسید. مدالی که نشان داد چهار نفر نخست وزن او در لندن دوپینگ کردند.

طلای لندن پس از ۶ سال به محمدپور رسید

محمدپور در المپیک لندن در حرکت یک‌ضرب وزنه‌ی ۱۸۳ کیلوگرمی را بالای سر برده بود، در دوضرب موفق به مهار وزنه ۲۱۹ کیلوگرمی شد و در پایان با مجموع ۴۰۲ کیلوگرم پنجم شد و نتوانست مدال بگیرد. در این دسته ایلین ایلیا، وزنه بردار قدرتمند قزاق رکورد دوضرب و مجموع المپیک و جهان را شکست و قهرمان شد.

اما خبری که در یک سال گذشته جامعه کشتی را در شوک فرو برده بازپس گیری مدال های هرکول ازبک است. تایمازوف که در ۲ المپیک پکن و لندن به مدال طلا رسیده بود، در کمتر از یک سال عناوین خود را از دست داد.

هر چند که خبر دوپینگ او در پکن برای کشتی دوستان ایرانی جذابیت فراوانی نداشت اما خبر لندن او به مراتب مسرت بخش تر از اخبار دیگر بود زیرا با اثبات نمونه دوپینگ وی، به احتمال زیاد مدال طلا به کمیل قاسمی خواهد رسید. قاسمی در نیمه نهایی بازی های المپیک لندن در رشته کشتی به تایمازوف باخته بود.

«داویت مودزماناشویلی» نفر دوم دسته ۱۲۰ کیلوگرم نیز دوپینگی است.

با اثبات دوپینگ تایمازوف ازبک به احتمال زیاد مدال طلا به «کمیل قاسمی» می رسد

به نظر می رسد رسیدن شمار مدال های ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن در حال رسیدن به عدد هفت است و این شمار ممکن است با سخت گیری ها نیز افزایش پیدا کند؛ افزایشی که در نهایت جایگاه ایران را به سمت تک رقمی بودن سوق خواهد داد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

بهمن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت طرح لاستیک‌سازی خرم‌آباد، اظهار داشت: اختصاص منابع مالی برای عملیاتی‌شدن این پروژه در سفر رئیس‌جمهور به لرستان تصویب شده است.

لاستیک‌سازی همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

وی عنوان کرد: اختصاص اعتبار و تسهیلات برای این طرح اقتصادی در بانک صنعت و معدن مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر این طرح اقتصادی در شرف عقد قرارداد با بانک صنعت و معدن است، افزود: می‌طلبد که بانک زودتر اقدام به عقد قرارداد دراین‌رابطه کند.

جعفری، گفت: این طرح اقتصادی مقداری گیر تضامین داشت که فکر می‌کنم طی ماه جاری قرارداد پرداخت تسهیلات به این طرح اقتصادی منعقد شود.

وعده افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز در تابستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دیگر سفر رئیس‌جمهور به لرستان یعنی احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر، افزود: الان این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: خردادماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری همچنین با اشاره به طرح تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز، گفت: این طرح نیز در بین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح نیز تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تشریح آخرین وضعیت طرح شمش منیزیم الیگودرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به طرح شمش منیزیم الیگودرز با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌ها و مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح به دلیل یک سری مسائل و مشکلات هنوز آغاز نشده است.

جعفری، بیان داشت: دو بار برای این طرح مزایده برگزار شد که هیچ بخش خصوصی دراین‌رابطه مشارکت نکرد.

وی عنوان کرد: در این راستا طرح را عوض کردند، الان در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر اینکه معدن و زمین نیز در داخل شهرک‌های صنعتی به این طرح واگذار کرده‌ایم، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح نیز بهار سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6087112

دیگر خبرها

  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد کشورمان در چین
  • انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در یک‌سال!
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد