Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رسماً اعلام می‌کنم هیچ پهپادی از ایران تاکنون ساقط نشده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرلشکر حسین سلامی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیلزده لرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دشمنان ما اگر مستنداتی در این ارتباط دارند باید به اثبات برسانند اظهار داشت: پهپاد ایران سه ساعت و ۴۰ دقیقه بر فراز آب‌های خلیج فارس در گردش بوده و از مجموعه شناور‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تصاویر مستقیمی را ارسال کرده که بخشی از این تصاویر را برای ملت ایران و افکار عمومی جهان نشان دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروز در جهان هیچکس حرف بدون استناد را نمی‌پذیرد، دشمنان اگر می‌توانند فیلم اصابت و قطعات ایرانی بودن پهپاد را نشان دهند.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه قاطعانه می‌گویم این یک دروغ بزرگ است و ما اثبات کردیم دروغ است، افزود: دشمنان هم ادعای خود را اثبات کنند.   آمریکا که نتوانست ادعای خود مبنی بر سرنگونی یک پهپاد ایرانی را ثابت کند، به تازگی مدعی شده که هفته گذشته «شاید یک پهپاد دیگر» را هم ساقط کرده باشد؛ «کنت مک‌کنزی» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه سی. بی. اس مدعی شد: مثل همیشه این یک مساله پیچیده تاکتیکی است. ما معتقدیم دو پهپاد بود. نظر ما این است که رویارویی موفقی با دو پهپاد داشتیم. شاید دو پهپاد بود که البته اطلاعی از آن نداریم.
هفته گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که ناو آمریکایی «یو. اس. اس باکسر» یک پهپاد ایرانی را سرنگون کرده است؛ آمریکایی‌ها نتوانستند ادعای خود را ثابت کنند.
همچنین این ادعا به سرعت توسط مقامات ارشد نظامی و دیپلماسی کشورمان تکذیب و ساعاتی بعد با انتشار تصاویر گرفته شده توسط پهپاد مورد ادعای ترامپ از همان ناو و چند کشتی آمریکایی دیگر بی‌اعتبار شد.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط نیرو‌های هوافضای سپاه پاسداران موجب شد تا ترامپ برای کاستن از شدت این زیان و اعاده حثیت چنین ادعایی را مطرح کند.
حتی برخی رسانه‌ها این احتمال را مطرح کردند که ناو آمریکایی احتمالاً یک پهپاد اماراتی را سرنگون کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سردار سلامی فرمانده کل سپاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پهپاد سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۵۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی

اوکراین تلاش گسترده‌ای را برای در اختیار گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی «ام‌کیو-۹ ریپر» به‌کار بسته است.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی خبر داده اوکراین در مدت اخیر به تلاش‌های خود برای بهره‌مندی از پهپاد آمریکایی ام‌کیو-۹ ریپر افزوده است.

وبگاه پالتیکو روز جمعه و به نقل از منابع آگاه نوشت، درحالی‌که درخواست اوکراین از آمریکا برای ارسال این پهپاد به کی‌یف موضوع تازه‌ای نیست اما آن‌ها در چند ماه اخیر به تلاش‌های خود افزوده‌اند.

اوکراین در فصل تابستان قصد داشت از پهپادهای ام‌کیو-۹ ریپر به‌عنوان بخشی از برنامه‌های نظامی خود به‌منظور کمک به شناسایی اهداف نظامی روسیه در پشت خطوط مقدم استفاده کند.

اوکراین همچنین پیشتر قصد داشت از ام‌کیو-۹ ریپر برای هدف قرار دادن مواضع و همچنین ماموریت‌های شناسایی استفاده کند اما منابع پالتیکو می‌گویند اوکراین اکنون مدعی است تنها قصد دارد از این پهپادها برای عملیات‌های شناسایی استفاده کند.

این رسانه آمریکایی خبر داده آمریکا درباره ارسال این پهادها به اوکراین مردد است چراکه نگران است روس‌ها آن‌ را سرنگون کنند.

پیش از این، شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی خبر داده بود سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده (فیلم)
  • راه اندازی کارخانه تولید پهپاد در چین | تولید MQ-۹ آمریکایی ۳۰ برابر ارزانتر ! | تصاویر
  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی
  • ویژه برنامه های رادیو ایران در شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی