Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر ساله با نزدیک شدن به فصل مدارس دغدغه های والدین برای تهیه فرم مدارس با کیفیت بالا و قیمت پایین با توجه به رکود اقتصادی بازار دو چندان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه آرمان؛ تنها دو ماه دیگر تا بازگشایی مدارس باقی مانده است، و هر ساله دغدغه والدین ثبت نام، تهیه فرم مدارس و لوازم التحریر برای فرزندان بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه باید گفت چالش پیش روی اکثر خانواده ها رکود اقتصادی و بالا بودن قیمت ها در بازار می باشد، با بی تدبیری و بی مسئولیتی برخی مسئولین و عدم نظارت بر بازار باید گفت که قیمت های بازار به صورت روزانه سیر صعودی دارند.

خانواده های پرجمعیت و دارای دو فرزند به بالا در این رابطه شکایت و گلایه های بیشتری نسبت به خانواده های تک فرزند دارند. شاید همین مشکلات اقتصادی باعث می شود تا خانواده ها به سمت تک فرزندی روی بیاورند.

تهیه فرم مدارس از جمله گلایه هایی است که خانواده های دانش آموزان هرساله با آن روبرو هستند آنان از اینکه این فرم در ابتدا بایدتوسط تولیدی ها تهیه و دوخته شود که ممکن است از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و حتی به اواسط سال هم نرسد شکایت دارند. به همین علت برای تهیه گزارش، نظرات چند تن از والدین را در این رابطه جویا شدیم که از نظرتان می گذرد:

نسرین محمدی یکی از والدینی است که سه فرزند دانش آموز دارد در این رابطه می گوید: من خودم خیاط هستم می توانم پارچه را از جای مطمئن، قیمت مناسب و با کیفیت خوب تهیه و خودم آن را بدوزم که برای اقتصاد خانواده هم مناسب خواهد بود، ولی به ما گفته شده که فرم را باید حتما از تولیدی هایی که خودشان مشخص کرده اند تهیه کنیم و ما نمی دانیم آیا کیفیت، دوخت و هزینه آن مناسب هست یا نه؟

یسنا سلطانی مادری است که دو فرزند ۱۰ ساله و ۶ ساله دارد او نیز به خبرنگار ما ابراز می دارد: دختر ۱۰ ساله ام امسال باید کلاس چهارم برود، باور کنید فرم سال گذشته اش از مرغوبیت خوبی برخوردار نبود و با هر بار شستشو، رنگ پارچه کم رنگ تر می شد ولی به خاطر گرانی به هر شکل بود تا آخر سال استفاده شد، امسال گفته شده باز به تولیدی مراجعه کنیم من به کیفیت آن اعتماد ندارم، کاش مسئولین در این رابطه توجه بیشتری داشته باشند، در مقابل تهیه فرم هزینه پرداخت می کنیم امید داریم که جنس خوبی هم به دستمان برسد. فرزند ۶ ساله ام که پیش دبستانی هست او نیز باید فرم مخصوص داشته باشد.

محمد رضایی پدر سه دانش آموز پیش دبستانی، راهنمایی و دبیرستانی اذعان داشت: متاسفانه سال گذشته فرم هایی که در اختیار ما قرار گرفت کیفیت خوبی نداشت، با پی گیری که انجام دادیم متوجه شدیم پارچه ها به دو صورت و در دوره در اختیار تولیدی ها قرار گرفته پارچه های اولیه از مرغوبیت خوبی برخوردار بوده اند و پارچه های دور دوم متاسفانه کیفیت خوبی نداشته اند که از نوع دوم نصیب فرزندان من شد.

رسول قنبری پارچه فروش که خود نیز دو فرزند دانش آموز دارد: پارچه های با کیفیت و قیمت پایین هم در بازار داریم که می توانیم در اختیار تولیدی ها قرار دهیم و یا اینکه خودمان برای فرم فرزندانمان استفاده کنیم ولی متاسفانه گفته شده فقط باید از تولیدیها تهیه شود.

الناز خراسانی دانش آموز هم نظرش خود را در این رابطه چنین بیان می دارد: کاش اجازه می دادند که خودمان نوع پارچه و خیاط را انتخاب کنیم، برخی از خیاطان مانتوها و شلوار را آنقدر گشاد می دوزند که سایز بدن نیست و یا اینکه طوری می دوزند که همان اوایل نیاز به دوخت مجدد دارد.

عباسی مسئول اتحادیه صنف خیاطان به راه آرمان؛گفت : برای کوتاه کردن دست دلالان و سودجویان امسال تصمیم بر این شد تا هم نوع پارچه و هم تولیدی ها از داخل خود استان انتخاب شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه سال گذشته برخی از والدین از کیفیت پارچه ها گلایه داشتند اذعان داشت: در ابتدای سال گذشته یکسری پارچه در اختیار تولیدی ها قرار گرفت که از کیفیت خوبی برخوردار بود و در سری دوم متاسفانه کیفیت پایین بود، ولی در سال جاری سعی شده که همه پارچه ها با یک کیفیت توزیع شود.

صدیقه مرادی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان همچنین در این رابطه به خیرنگار ما گفت : برای جلوگیری از برخی مسائل امسال نوع پارچه ونوع قیمت تمامی توسط اداره کل صمت مشخص شده و آموزش و پرورش در آن دخالتی ندارد و فقط آموزش و پرورش با تولیدی ها قرارداد بسته است.

وی عنوان کرد: طبق جلساتی که با استانداری و اداره کل صمت تشکیل شد و برای تنظیم بازار و رونق تولید قرار شد که از پارچه های داخل استان برای تهیه فرم مدارس استفاده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه تمامی فرم ها باید متحد الشکل باشد و تمامی مراحل حجاب و عفاف در آن رعایت شود ، خاطر نشان کرد: نمونه فرمی به تولیدی داده شده که باید طبق آن فرم دانش آموزی دوخته شود اندامی و کوتاه نباشد و همچنین قرار شد که پایین لباس دانش آموزان دختر گلدوزی شود تا دانش آموزان اقدام به کوتاه کردن آن نکنند.

مرادی تصریح کرد: فرم مدارس طبق قانون باید شکل وشمایل مدرسه را داشته باشد یعنی تمام مراحل حجاب و عفاف در آن رعایت شود.

وی به نرخ و هزینه نیز اشاره کرد و اذعان داشت: قیمت ها توسط اتحادیه صنف خیاطان و اداره صمت تعیین شده و آموزش و پرورش در آن دخل و تصرفی نداشته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان در پایان گفت: فرم مدارس (مانتو و شلوار) دور اول و دوم دبستان دخترانه ۷۰ هزار تومان ، دور اول و دوم دبستان پسرانه ۶۵ هزار تومان، دور اول و دوم بیرستان دخترانه ۹۸ هزار تومان ، پیراهن دور اول و دوم دبیرستان پسرانه ۵۵ هزار تومان، شلوار دور اول و دوم دبیرستان پسرانه ۷۰ هزار تومان، مقنعه دخترانه دور اول دبستان ۱۳هزار و ۵۰۰ تومان، مقنعه دور اول و دوم دبیرستان ۲۳ هزار تومان اعلام شده است که اگر احیانا خانواده ها با قیمت های اضافه بر آن مواجه شدند می توانند به اداره کل آموزش و پرورش و یا اتحادیه صنف خیاطان مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۵۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ زمانی گفت: نان لواش زنجان امتیاز ۹۷.۶، تافتان ۱۰۰، نان بربری ۹۷ و سنگک امتیاز ۹۸ کسب و در مجموع در بخش تافتان و بربری رتبه اول کشوری و در بخش سنگک پس از استان البزر و در بخش لواش پس از استان کرمان در رتبه دوم کشوری در اسفند ماه سال گذشته قرار گرفت.

وی افزود: میانگین نمره کشوری کیفیت در نان لواش ۸۴.۸۱، تافتان ۸۵.۲۲ و بربری ۸۵.۹۶، و سنگگ ۸۷.۹۱ لحاظ می‌شود که میانگین امتیاز همه نان‌های تولیدی استان زنجان در اسفند سال گذشته نمره ۹۸.۱۵ بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ادامه داد: مرکز پژوهش‌های غلات کشور با توجه به استاندارد ۲۶۲۸ (روش آزمون نان‌های سنتی) وضعیت کیفی نان‌های تولیدی در سطح کشور را بررسی و سپس نتایج را اعلام می‌کند.

زمانی گفت: بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده توسط مرکز پژوهش‌های غلات کشور همه نان‌های تولیدی استان زنجان رتبه اول و دوم را به لحاظ کیفیت در کشور کسب کرده است.


دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • شانس بالای حاج‌صفی برای ماندن در لیگ یونان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است