Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@10:59:45 GMT

مسن‌ترین دانشجوی کشور درگذشت

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۵۵۷۸

مسن‌ترین دانشجوی کشور درگذشت

خبرگزاری میزان- "میرقنبر حیدری شیشوانی"، که در رسانه‌ها با لقب مسن‌ترین دانشجوی کشور شناخته می‌شود، در ۸۹ سالگی در شهرستان عجب‌شیر دار فانی را وداع گفت. تاریخ انتشار: 15:46 - 02 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۵۹۸۳

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، میرقنبر حیدری شیشوان، در سال ۱۳۰۹ در روستای شیشوان از توابع عجب‌شیر به دنیا آمد؛ وی که در هشت سالگی پدرش را از دست داده بود با تشویق و هزینه دایی بزرگش، تحصیلاتش را تا مقطع دبیرستان ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، دیپلم ادبی خود را در سال ۱۳۴۷ گرفت و مقطع کارشناسی را در رشته علوم اجتماعی در سال ۱۳۹۱ در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به پایان رساند و در مهر سال ۱۳۹۲ در رشته تحقیقات آموزشی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب شیر پذیرفته شد.

مسن‌ترین دانشجوی کشور، روز هشتم خرداد سال ۱۳۹۵ از پایان نامه کارشناسی ارشد خود با عنوان "تربیت دینی از منظر قرآن" با موفقیت در دانشگاه آزاد اسلامی عجب شیر دفاع کرد.
حیدری شیشوان، هدف از تحصیل در سن بالا را، عمل به وصیت رسول خدا (ص) برای فراگیری علم و دانش اعلام کرده بود. وی قصد داشت تا مقطع دکترا ادامه تحصیل بدهد، که اجل مهلت نداد.

وی، دارای سابقه کارمندی بانک ملی، آموزگاری آموزش و پرورش عجب شیر و متصدی بخش اداری بخشداری عجب شیر و بناب را در کارنامه کاری خود دارد.
از این پیرمرد خوش سیما که کلاه کوچک سبز رنگی بر سر دارد، فیلم مستندی توسط محمدحسین شیروانی ساخته شده که به نام "رئیس جمهور میرقنبر" و با حضور خودش در لوکارنو سوئیس و یوکوهامای ژاپن اکران شده و در کشور ژاپن جایزه کسب کرده است.
مرحوم حیدری شیشوانی علاوه بر تحصیل به نویسندگی نیز علاقه داشت و کتابی با نام "فراز و نشیب زندگی من" تألیف کرد که در سال ۱۳۸۴ آن را در هزار و ۵۰۰ نسخه چاپ کرد.
وی پیشینه داوطلب شدن برای نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری را در کارنامه دارد.
شهرستان عجب شیر با ۷۱ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۸ کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مسن ترین دانشجوی ایران درگذشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد

حسن هاشمی پور عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان در سال ۱۴۰۳ به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسن هاشمی پور متولد ۱۳۵۰ در رفسنجان است که مقطع کارشناسی در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه تهران و مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر را گذرانده است.

وی استاد تمام رشته مهندسی شیمی بوده که دارای سابقه تدریس ۲۳ سال در دانشگاه‌های شهید باهنر کرمان و، ولی عصر (عج) رفسنجان است.

حوزه تخصص وی سینتیک شیمیایی و جداسازی مواد در قالب پژوهش‌های تجربی و ریاضی با تاکید بر فناوری نانو است که نتایج این تحقیقات چاپ حدود ۱۰۰ مقاله در مجلات معتبر ملی و بین‌المللی، یک ثبت اختراع بین‌المللی، یک کتاب با ناشر بین‌المللی و دو کتاب با ناشر ملی است.

دیگر خبرها

  • معلمی که آموزه‌های زندگی را تدریس کند، هویت دانشجوی خودش را تقویت می‌کند
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند