Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و واتس آپ، بیشترین و متداول ترین‌ نرم‌افزارهایی است که توسط کاربران در استان استفاده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محسن محمودی در نشست خبری با بیان این‌که کوچ مجرمان از فضای حقیقی به فضای مجازی افزایش یافته است، افزود: دنیای دیجیتال به سرعت در حال تغییر است، پلیس فتا همکاری خود را با تمامی دستگاه‌های اجرایی  برای تامین امنیت سایبری، گسترش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از توانمندسازی تیم واکنش سریع پلیس فتای استان در سال جاری خبر داد و گفت: امسال تیمی تحت عنوان تیم واکنش سریع سایبری برای مقابله با حملات سایبری در استان تشکیل شد.  

وی افزود: پلیس فتا به منظور افزایش سطح خدمات رسانی در شهرستان‌ها، سه شعبه‌ی رسمی در شهرستان‌های اهر، میانه و جلفا راه اندازی می‌کند.  

سرهنگ محمودی با بیان این‌که طی سال 97، پرونده‌های پلیس فتا از لحاظ وقوع جرائم 53 درصد نسبت به سال 96 افزایش یافته است، افزود: آذربایجان شرقی از حیث کشف جرائم سایبری یکی از استان‌های برتر کشور است، تاکنون حدود 99 درصد این جرایم توسط پلیس فتا استان کشف شده‌ است.  

محمودی با بیان این‌که برداشت‌های اینترنتی در استان 300 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: شهروندان به توصیه‌های پلیس فتا توجه جدی داشته باشند،  وجود برخی صفحات جعلی در وب‌گاه‌ها، اسکیمرها و ربات در کانال‌ها می‌تواند راهی برای کلاهبرداری‌های اینترنتی باشد.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی در حوزه‌ی کشف جرائم سایبری بعد از استان‌های تهران و اصفهان، در رتبه‌ی سوم قرار گرفته است. جرائم در حوزه‌های اخلاقی، تهدید و اخاذی و مزاحمت‌های اینترنتی در استان 25 درصد کاهش یافته است.             

محمودی با اشاره به تعداد مشترکین در پهباند ثابت استان، گفت: حدود 560 هزار و 225 نفر جزو مشترکین پهباند ثابت استان هستند که ضریب نفوذ آن 14.6 درصد است.  

وی ادامه داد: دو میلیون و 730 هزار و 193 نفر جزو مشترکین پهباند سیار استان هستند که ضریب نفوذ در آن 68.51 درصد است و این آمار نشان‌گر توسعه یافتگی مشترکین استان است.  

محمودی بیان کرد: ضریب نفوذ اینترنت در کشورهای توسعه یافته 80 درصد، کشورهای در حال توسعه 45 درصد و در آذربایجان شرقی نیز 57 درصد است، این آمار رشد و توسعه یافتگی در حوزه‌ی سایبری را نشان می‌دهد. 

وی با تاکید بر این‌که امنیت قابل اعتماد و پایداری در فضای سایبری استان برقرار است، گفت: لزوم توجه به حوزه‌ی امنیت، حفاظت از داده‌ها و حریم خصوصی کاربران، سرعت بالای نقل و انتقال داده ، قابلیت شناسایی مشکل و غیره از ویژگی‌های پلیس فتا در برخورد با فضای سایبری است.   

وی افزود: امسال شاهد جذب 214 داوطلب مردمی جهت همکاری با پلیس فتای استان بودیم.  

محمودی از دستگیری باند اسکیمر در استان طی چهار ماه گذشته خبر داد و گفت: حدود 10 نفر در این رابطه دستگیر و 14 نفر شاکی شدند.  سه باند فیشینگ کار نیز در استان دستگیر شدند. 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آذربايجان شرقي پلیس فتا جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات هشدار داد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، سرهنگ رامین پاشایی افزود: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی و تجربیات ادوار گذشته مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته و یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کنند.

او با اشاره به شگرد این مجرمان اضافه کرد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوند‌های آلوده با عناوینی همچون دریافت کالابرگ و ابلاغیات قضایی درکیمن کلاهبرداری از طریق دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب‌های مالی آنان هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه امکان ارسال و دریافت این پیامک‌ها در تمامی پیام رسان‌ها وجود دارد، گفت: گاهی ممکن است ارسال این پیامک‌ها از طریق دوستان و آشنایان باشد و آنان خواسته یا ناخواسته در چنین دام سایبری افتاده باشند.

سرهنگ پاشایی گفت: در صورت مواجه با این‌گونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سرشماره‌های تلفن شخصی است، به آن توجهی نکنند.

 

دیگر خبرها

  • ماجرای ویدئوی وایرال شده عروس ۱۴ ساله! + واکنش فوری پلیس فتا
  • پیامی که پلیس روی صحفه اینستاگرام این بلاگر منتشر کرد
  • هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • پسورد Password و حقایق جالب آن
  • مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید
  • پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات هشدار داد
  • پسورد و حقایق جالب آن
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • قابلیت جدید واتساپ که حتی تلگرام هم آن را ندارد!
  • ترویج کودک همسری در اینستاگرام برای تبلیغ آرایشگاه زنانه