Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی وحدت امروز در مراسم رونمایی از بسته همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با پارک‌ها و امضای تفاهم نامه صندوق و وزارت علوم گفت: رویکردهای این صندوق شعاری نیست بلکه همه اجرایی شده اند.

وی افزود: ما در تلاش هستیم تا از بازیگران مختلف اکوسیستم نوآوری همکاری داشته باشیم که پارک‌ها از این دسته هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحدت با بیان اینکه صندوق‌های پژوهش و فناوری ظرفیت‌های خوبی هستند، گفت: اساسنامه آنها اصلاح شده و ما به آنها اعتماد کردیم به طوریکه هزار و پانصد میلیارد تومان خط اعتباری و چهارصد میلیارد تومان خط اعتباری به آنها اختصاص داده ایم.

به گفته رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، ما صندوق‌ها را موظف کردیم که ۶۰ درصد عملکرد داشته باشند و گرنه پول یارانه‌ای که به آنها داده می‌شود با نرخ ۱۸ درصد محاسبه می‌شود.

وی افزود: ما مشوق‌هایی برای این صندوق‌ها در نظر گرفته ایم به طوریکه اگر وارد صندوق‌های سرمایه گذاری شوند بهره آنها صفر می‌شود.

وحدت گفت: آورده بخش خصوصی صندوق‌های جسورانه بورسی ۷۵ میلیارد بوده اما امسال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای تأسیس صندوق‌های جدید و کمک به سبد پروژه آنها برنامه ریزی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بر این اساس حدود ۸۰۰ میلیارد تومان باید از بخش خصوصی تأمین شود، تصریح کرد: اگر بخش خصوصی آمادگی داشته باشد که میزان سرمایه گذاری را به هزار میلیارد تومان افزایش دهد عدد قابل مقایسه‌ای با سالهای گذشته نیست.

وی به همکاری با بانک‌ها اشاره کرد و ادامه داد: ما باید بانک‌ها را وارد اکوسیستم فناوری جدید کنیم؛ صندوق توسعه ملی هشتصد تا نهصد میلیارد تومان به بانک‌ها اختصاص داد تا به شرکتهای دانش بنیان واگذار کند. این اعتبارات باید با نرخ مناطق محروم ۱۱ تا ۱۲ درصد محاسبه شود و اگر بانک‌ها به این امر متعهد نشدند باید تا سقف بهره ۱۸ درصد به صندوق توسعه ملی بازپرداخت کنند.

وی ادامه داد: میزان عدد پرداخت شده از صندوق نوآوری به شرکتها تا پایان سال ۹۷ حدود ۷۹ میلیارد تومان بوده که به سه شرکت پرداخت شده بود ولی از ابتدای سال تا کنون بیش از هزار میلیارد تومان از سیستم بانکی جذب شرکتها شده است.

کد خبر 4675586 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: علی وحدت صندوق نوآوری و شکوفایی صندوق توسعه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، سهم مالیاتی شرکتهای دولتی نشان میدهد در بودجه 1403 بانک مرکزی 17 درصد از کل مالیات شرکتهای دولتی را پرداخت خواهد کرد.

شرکت ملی نفت 13 درصد و شرکت ملی گاز 4 درصد از درامدهای مالیاتی 1403 شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهند داد.

ایمیدرو نیز یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی مالیات دهنده در سال 1403 است که 10 درصد از درامدهای مالیاتی دولت از محل مالیات شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد