Web Analytics Made Easy - Statcounter

سحر تاجبخش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به تغییر اقلیم و افزایش پدیده‌های حدی ناشی از آن در ایران، تصریح کرد: توسعه شبکه‌های ایستگاهی به منظور پایش و بررسی اختلافات و پارامترهای جوی در فواصل کوتاه‌مدت با هدف بهبود در روند پیش‌بینی‌ها یکی از اولویت‌های سازمان هواشناسی با توجه به رخداد پدیده‌های حدی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان هواشناسی کشور به تنوع شبکه‌های دیجیتال با کاربری‌های مختلف هواشناسی اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور تجهیز حوزه‌های اصلی کشور به شبکه‌های ایستگاهی دیجیتال، اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال نیاز است.
تاجبخش با بیان اینکه امروزه در دانش هواشناسی از تجهیزات با فناوری‌های برتر یا های‌تِک بهره‌گیری می‌شود، اضافه کرد: پیش بینی درست از وضعیت جوی به منظور پیشگیری از خسارت‌های بزرگ در حوزه هواشناسی، تنها به تجهیزات وابسته نیست، بلکه اصلاح داده‌های دریافتی برای صحت پیش بینی‌ها نیاز است.

سامانه توسعه هواشناسی کاربردی یا تهک

رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به ضرورت توسعه هواشناسی کشاورزی به منظور بهره برداری هر چه بیشتر در این حوزه حیاتی، گفت: سامانه تهک نرم افزاری به منظور پیش بینی هواشناسی کاربردی در حوزه کشاورزی در سازمان هواشناسی کشور طراحی شده است.
وی، به فرآیند نرم افزار تهک اشاره و تصریح کرد: با استفاده از پیش بینی‌ها و داده‌های تخصصی هواشناسی، در نهایت بر اساس نیاز کاربران که کشاورزان هستند به آنها توصیه‌های پیشگیرانه هواشناسی ارائه می‌شود.
تاجبخش خاطرنشان کرد: کشاورزان برای مشارکت و استفاده از این نرم افزار باید با ورود به این سامانه، ثبت نام و اطلاعات فعالیت خود مانند نوع کشت، مانند پسته، گندم، گردو یا برنج، را تعیین و ارائه کنند تا توصیه‌های لازم متناسب با کشت آنان برای آنها ارسال شود.
وی بیان کرد: نرم افزار توسعه هواشناسی کاربردی به سازمان جهانی هواشناسی ارائه شد و این سازمان از این طرح به دلیل انطباق با استانداردهای جهانی بسیار استقبال کرد.

ضرورت توسعه شبکه‌های دیده‌بانی در مناطق کویری
رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به قرارگرفتن بخش قابل توجهی از کشور در مناطق خشک و نیمه خشک، اضافه کرد: در هواشناسی مناطق خشک و کویری توسعه شبکه‌های دیده بانی برای هواشناسی دارای اهمیت است که بر اساس اعتبارات موجود، هواشناسی کشور برای تقویت شبکه‌های دیده بانی برنامه دارد، زیرا در برنامه ششم توسعه نیز این هدفگذاری ترسیم شده بود.
وی، هدف از سفر به استان سمنان را حضور در نشست شورای راهبری نظارت و جمع بندی نظرات مدیران استانی در حوزه‌های راه و شهرسازی به عنوان نماینده این وزارتخانه و دریافت گزارش‌های استانی، بررسی مشکلات و انعکاس مسائل مختلف به مقام عالی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد.
رئیس سازمان هواشناسی کشور در این سفر از چند ایستگاه هواشناسی استان سمنان نیز بازدید کرد.
اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.
۹۸۹۱/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت) با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می‌گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه و وابسته از طریق پرداخت‌های غیرمستمر کسر می‌گردد.

همچنین بر اساس این گزارش در ادامه مالک شریعتی نماینده مردم تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷، گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است، اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می‌آمد، اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم، اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیس نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • دمای کشور در ۵۰ سال اخیر روندی افزایشی داشته است
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم