Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@20:57:06 GMT

کشف آتشکده از دوران ماد‌ها

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۷۱۵۸

کشف آتشکده از دوران ماد‌ها

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سیروس ادیب رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان‌غرب در خصوص کشف آتشکده جدید از دوران ماد‌ها در این شهرستان در پی کاوش‌های باستانی شناسی اخیر، گفت : این بنا با کاربری اصلی آتشکده، احتمالا مربوط به دوران کهن و احتمالا ماد‌ها بوده که مربوط به زندگی عشایری مردم منطقه است و در دوران پس از اسلام با کاربرد‌های مختلفی همچون کوره ذوب فلزات و عبادتگاه از آن استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : این بنا در فاصله ۸۰۰ متری شمال غرب شهرستان گیلان‌غرب به سمت روستای خالوخالو قرار گرفته است و شامل یک چهارطاقی به همراه راهرو و رواق‌های متصل به آن است که از گچ نیم‌سوز و سنگ ساخته شده است، اما به مرور زمان بخشی از آن فرو ریخته است و اطراف با خاک‌های منطقه انباشته شده است.

وی در خصوص برنامه‌های این اداره برای اکتشاف در این منطقه، افزود: در مرحله اول قصد داریم با پاکسازی خاک‌های اطراف بنا، پایه‌های اصلی بنا را پیدا کرده و بنا را کامل از زیر خاک بیرون بکشیم و مراحل تخمین قدمت اصلی بنا مشخص شود و پس از آن کاوش‌های باستان‌شناسی در منطقه در راستای مشخص شدن وضعیت بنا صورت خواهد پذیرفت

ادیب ادامه داد: با توجه به بقایای وجود کوره‌های ذوب فلزات در این بنا، قطعا در دوران اسلامی از آن به عنوان کوره استفاده شده و حتی در برخی ادوار تاریخی به عنوان یک مکان مذهبی از آن استفاده شده است، اما در این منطقه از هیچگاه تمدن بزرگ وجود نداشته است و بیشتر آثار باقی‌مانده مربوط به زیستگاه‌های استقرار زندگی عشایری مربوط به ادوار مختلف تاریخی است.

این مسؤول یادآور شد: ادامه اکتشاف در این منطقه نیازمند تامین اعتبارات لازم است و در صورت تامین اعتبارات لازم اکتشافات کامل در منطقه انجام خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

آتشکده مربوط به زندگی عشایری مردم منطقه کشف شد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کادوی روز معلم معلمان مناطق عشایری سوژه شبکه‌های اجتماعی شد/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، این عکس با این نوشته «شاید براتون جالب باشه بدونید معلمای عشایر برا روز معلم ،چی هدیه میگیرن» در شبکه اجتماعی ایکس/توییتر جزو پربازدیدها قرار گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903087

دیگر خبرها

  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • کادوی روز معلم معلمان مناطق عشایری سوژه شبکه‌های اجتماعی شد/ عکس
  • خبر داغ درباره مجوز حرفه‌ای استقلال
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • هدیه‌های جالب روز معلم مناطق عشایری/ این عکس پربازدید و پرواکنش شد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • تخریب راه های عشایری ایلام بر اثر سیلاب
  • رهبر حزب سعادت ترکیه از سمت خود کناره گیری می‌کند