Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مجوز استخدام 20 هزار نفر به وزارت بهداشت و درمان با همکاری مجلس داده شده است تا کمبود های این وزارتخانه را پوشش دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین قربانی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، با بیان اینکه مدتی است که با تدبیر کمیسیون بهداشت سفرهای استانی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: تعدادی از همکاران وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت و مجمع خیرین سلامت نیز در سفرهای استانی همراهی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه این نشست ها تا به امروز خروجی های بسیار خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: هدف از این جلسات نیز احصاء مشکلات و گرفتاری های حوزه بهداشت و درمان استان ها و شهرستان ها و جمع بندی در مرکز استان با حضور استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، وزیر بهداشت و درمان و نماینده ولی فقیه است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: توزیع عادلانه ثروت در سراسر کشور به خصوص مناطق کمتر برخوردار و گسترش و فرستادن نیروهای متخصص به نقاط مختلف کشور از برنامه های خوب طرح تحول سلامت است.

وی با اشاره به وضعیت دارو در کشور، اذعان کرد: خوشبختانه 97 درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود و در اختیار نیازمندان قرار می گیرد و حدود سه درصد داروی مورد نیاز کشور از خارج وارد می شود.

قربانی همچنین عنوان کرد: منابع تأمین دارو که حدود 1.4 میلیارد دلار است از همان 14 میلیارد دلار تأمین کالاهای اساسی تأمین شد و بر اساس گزارش سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت در جهت تأمین داروهای مورد نیاز مشکلی وجود ندارد.

وی تشریح کرد: کمبودهایی که در حال حاضر در کشور احصاء و از زبان مردم در بازار شنیده می شود مربوط به داروهای خارجی است در صورتی که مشابه این داروها در داخل کشور وجود دارد و متقاضیانی که الزاماً داروی خارجی را مصرف کنند با کمبودهایی مواجه شوند.

رئیس فراکسیون خیرین سلامت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتقاد داریم که همان 1.4 میلیارد دلار اختصاص داده شده می تواند 3 درصد را تحت پوشش قرار دهد تا کمبودی احساس نشود، ابراز کرد: مبنای سیاست اقتصاد مقاومتی این است که اگر بتوانیم یک کالایی علی‌الخصوص دارو را در کشور با همان استاندارد، کیفیت و ظرفیت تولید کنیم باید از تولید داخلی استفاده کنیم و کمتر به سمت تولید خارجی و واردات برویم.

وی با بیان اینکه طرح بازنگری قانون خدمت پزشکان در کمیسیون بهداشت و درمان در حال اجرا است و در آینده نزدیک وارد صحن علنی وارد مجلس می شود، تصریح کرد: با بازنگری در این قانون، یکی از مشکلات عمده تخصصی بهداشت و درمان برطرف و به وزارت بهداشت و درمان ابلاغ خواهد شد.

قربانی با تاکید بر اینکه اگر تمام اعتبارات یک کشور را صرف بخش درمان کنید قطعاً در بحث درمان می ماند، اذعان کرد: برای اینکه بحث درمان و منابع آن نهادینه شود باید نیازمندی ها بر اساس سطح بندی احصاء شود و منابع بر اساس نیازمندی های کشور توزیع شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت درمان مجلس همچنین در ادامه عنوان کرد: نگاه برنامه طرح تحول سلامت نیز توزیع عادلانه منابع و نیروهای انسانی متخصص بود و تا به امروز نیز گام های موثری برداشته شد.

وی با بیان اینکه مجوز استخدام 20 هزار نفر به وزارت بهداشت و درمان با همکاری مجلس داده شده است تا کمبود های این وزارتخانه را پوشش دهد، تشریح کرد: شاید هیچ وزارتخانه، دستگاه و سازمانی در سال 98 نتوانسته 20 هزار مجوز را بگیرد و این می تواند نیازمندی های خراسان رضوی را پوشش دهد و این بستگی به ظرفیت دانشگاه دارد که چقدر نیازمندی های خود از این میزان را تأمین کند.

قربانی در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت یکی از کمیسیون های تخصصی مجلس است و نیازمندی های بهداشت و درمان شهرستان خلیل آباد نیز در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۷۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود

علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در خصوص تعیین تکلیف مشکل مجوز‌های مالکان زمین تپه سیف جاجرود اظهار داشت: این مجموعه صنعتی که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد، دارای زمین‌هایی با موقعیت تجاری است که از سال ۱۳۷۵ به متقاضیان آن اختصاص یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که شرکت بالادستی عمران پردیس از تعیین تکلیف مالکیت این زمین‌ها با استناد به مصوبه هیأت وزیران، عدول کرده از این رو شکایتی از سوی مالکان این زمین‌ها در خصوص طرز کار دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون اصل نود واصل شد. 

خضریان در ادامه با اشاره به نتیجه این جلسه، بیان داشت: در این جلسه ضمن بررسی جوانب موضوع و پس از استماع مشکلات نماینده مالکان و همینطور نمایندگان وزارت راه و سازمان حفاظت محیط زیست، مقرر شد گزارشی از سوی شورای عالی محیط زیست جهت تعیین تکلیف این منطقه و لکه‌های صنعتی فاصله ۱۲۰ کیلومتری تهران ارائه شود. 

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش شورای معماری باید نسبت به بازنگری و جابجایی حدود مرزی شهر پردیس اعلام نظر کند و تصمیمات لازم در چارچوب کمک به تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۳ که به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، اتخاذ شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد