Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: انقلاب اسلامی از بدو پیروزی، محرومیت‌زدایی و کاهش فاصله بین فقیر و غنی و توسعه مناطق محروم را در کانون توجه خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، به نقل از بسیج ،سردار غلام‌رضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم افتتاح همزمان چهار هزار و 500 پروژه محرومیت‌زدایی بسیج که با محوریت افتتاح مرکز جامع سلامت روستای پایگلان سروآباد برگزار شد، اظهار داشت: این برنامه افتتاح 4 هزار و 500 پروژه‌ از 40 هزار پروژه محرومیت‌زدایی است که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب سپاه آن را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از بدو پیروزی، محرمیت‌زدایی و کاهش فاصله بین فقیر و غنی و توسعه مناطق محروم را در کانون توجه خود قرار داد.

سردار سلیمانی عنوان کرد: ما درگیر مشکلات زیادی در سراسر کشور شدیم توطئه‌هایی بر ما تحمیل شد، جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی را دشمن بر ما تحمیل کرد، تا اینکه جمهوری اسلامی که پیشقراول عزت، سعادت و صلح در کشورهای مسلمان است نتواند یک الگوی موفق در اداره کشور را ارائه کند.

وی افزود: اما بر خلاف خواست و برنامه‌ریزی دشمنان با همت مردم پرتلاش و انقلابی و شهیدپرور در کنار مسؤولان و با توجه به توصیه‌های رهبری که همیشه تاکیدشان بر توجه به مناطق محروم است در این زمینه هم موفق شدیم.

رئیس سازمان بسیج اذعان داشت: زمانی که جهاد سازندگی ادغام شد مقام معظم رهبری تدبیر فرمودند بسیج سازندگی در درون سپاه شکل بگیرد تا با کمک مردم و مسؤولان اقدامات محرومیت‌زدایی در مناطق کم برخوردار را توسعه دهد.

وی گفت: اقدامات محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات مناطق محروم توسط این سازمان از دهه 70 شروع شد و با توجه به پشتیبانی‌هایی که صورت گرفت هر ساله این اقدامات توسعه پیدا کرده است.

سردار سلیمانی افزود: این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی و مسؤولان نظام عزمشان برای رفع مشکلات در مناطق محروم جدی است و ما به عنوان سپاه و بسیج اقدامات خود را در این حوزه گسترش خواهیم داد.

وی اظهار کرد: این 40 هزار پروژه که امروز به صورت نمادین از 4 هزار و 500 پروژه آن بهره‌برداری می‌کنیم بخشی از این اقدامات است و نشان می‌دهد کردستان یکی از کانون‌های مورد توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مقام معظم رهبری بر توجه جدی بر این شهرستان تاکید دارند.

رئیس سازمان بسیج اظهار کرد: ما به نوبه خود در بسیج و سپاه حتما پشتیبانی‌ها را در حوزه محرومیت‌زدایی در بخش‌های مختلف بهداشت، سلامت، رونق تولید، آب و کشاورزی و موضوعات مختلف با توجه به نیازهای هر منطقه افزایش خواهیم داد.

وی گفت: بسترهای خوبی برای توسعه و آبادانی و برداشتن گام در این حوزه وجود دارد، زیرساخت‌های لازم برای توسعه کشور فراهم است.

سردارسلیمانی افزود: ما جوانان توانمند و تحصیلکرد و زنان و مردان پای کار داریم که به عنوان سرمایه‌های انسانی و ذخایر غنی بستر را برای توسعه فراهم کرده است.

وی اذعان داشت: علی‌رغم تمام توطئه‌های دشمنان به برکت سرمایه‌های مختلف‌اجتماعی و سرمایه‌ و ذخایر مختلف شاخص‌های اقتصادی و توسعه‌ای کشور رو به بهبود است و ما هیچ سالی عقب‌تر از سال قبل نمی‌مانیم و این خیلی نویدبخش است.

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه بسیج امسال پشتیبانی‌ را از برنامه‌های بسیج سازندگی در کردستان به دو برابر افزایش می‌دهد، عنوان کرد: این اعلام آمادگی را به سردار رجبی کرده‌ایم که از برنامه‌های پیشنهادی که داشته باشند استقبال خواهیم کرد.

وی افزود:‌ 40هزار پروژه به‌بهره‌برداری برسد از یک‌هزار و 200 پروژه به همت سپاه استان به 2 هزار پروژه افزایش داده شده است و این به معنای اضافه شدن 800 پروژه به یک‌هزار پروژه در حال اجرا است.

سردار سلیمانی اضافه کرد: در استان کردستان کارهای برزمین مانده زیادی وجود دارد که امیدواریم بتوانیم با تعامل و همبستگی بیشتر زمینه رفع مشکلات را به برکت خون شهدا فراهم سازیم

 

 

 

 

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه شیراز اوقات فراغت آیت الله اعرافی کانون مساجد بین فقیر و غنی محرومیت زدایی کاهش فاصله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی گفت: بخشی از پروژه‌های بهسازی و توسعه در کریدور‌های اصلی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - بناب، منجیل، سه‌راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی راه و حمل‌ونقل را یکی از مولفه‌های توسعه هر کشوری عنوان کرد و افزود: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل‌ونقل شناخته می‌شود که توجه به ایمنی محور‌های مواصلاتی این استان از اولویت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانسته و گفت: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها دانست و ادامه داد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان - قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به هزینه‌های بالای ساخت راه اشاره کرد و ادامه داد: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت‌های اعتباری باید از ظرفیت‌های خارج از اعتبارات دولتی که می‌تواند به پروژه‌ها تزریق شود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

دیگر خبرها

  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟