Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-02@02:25:42 GMT

انباشت ۳۶۰ هزار راس دام در کشور

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۸۰۳۸

انباشت ۳۶۰ هزار راس دام در کشور

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، سیداحمد مقدسی با بیان اینکه ۳۶۰ هزار راس دام در کشور انباشت شده است، گفت:حدود ۶۰ هزار راس دام سنگین و ۳۰۰ هزار راس دام سبک در کشور وجود دارد که آماده عرضه به بازار هستند؛ اما مشتری ندارند.  

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در حال زیان هستند، از واردات بی رویه گوشت و دام زنده توسط دولت انتقاد کرد و افزود: دولت نه واردات را متوقف می کند؛ نه اجازه می دهد ما محصول خود را صادر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: زمانی که وضعیت تولید داخل مناسب است؛ چرا باید دولت این همه اقدام به واردات کند؟ اگر هم می خواهند نیاز کشور را از این طریق تامین کنند، اجازه بدهند تولیدکنندگان محصول خود را صادر کرده تا دچار زیان نشوند.  

مقدسی درباره اینکه واردات گوشت و دام زنده به منظور تنظیم بازار گوشت قرمز انجام شده و هنوز هم قیمت این کالا در بازار کاملا متعادل نیست، افزود: قیمت برای تولیدکننده کاهش یافته؛ اما اگر برای مصرف کنندگان این اتفاق رخ نداده، مسئولیت با دستگاه های نظارتی است که در این رابطه ورود نمایند، به نحوی که دلایل این فاصله قیمتی را بررسی و آن را کنترل کنند.  

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم گوساله نر، حدود ۱۰ هزارتومان برای تولیدکنندگان کاهش یافته است، ادامه داد: دولت باید تدبیری برای این امر در نظر بگیرد.  

دولت با کامیون‌داران مذاکره کند 

مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود به عدم همکاری کامیون ها در حمل نهاده های دامی اشاره و اضافه کرد: جنس خریده و ترخیص شده؛ اما به دلیل عدم همکاری کامیون‌داران، امکان حمل آن وجود ندارد.  

وی با بیان اینکه حدود دو ماه قبل، کامیون داران برای حمل هر کیلوگرم نهاده بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ تومان دریافت می کردند، افزود: در حال حاضر آنها  برای حمل هر کیلوگرم نهاده، به دریافت کمتر از ۲۶۰ تا ۳۰۰ تومان رضایت نمی‌دهند و درخواست مبالغی تحت عنوان پشت بارنامه می‌کنند.  

مقدسی با اشاره به اینکه این مساله، قیمت تمام شده تولید را افزایش داده است، افزود: دولت باید با کامیون داران مذاکره کند تا این چالش برطرف شده و تولیدکنندگان گرفتار نشوند.  

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی نهاده های دامی گوشت قرمز دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری

به گزارش خبرنگار مهر، امیر لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر تولید مودم نسل ششم در داخل کشور گفت: هفته پیش دقیقاً همین‌کار را کردیم. در جهت حمایت از مصرف کننده و تولید داخل، با تفاهم با تولیدکنندگان عزیز داخلی و اپراتورها قرار شد چهل درصد نیاز اپراتور، در تامین مودم پروژه فیبر، از داخل تامین شود البته به شرطی که تا شش ماه آینده محصولی با کیفیت مناسب تولید شود.

کد خبر 6092720 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • ◄ رفع مسدودی ۶۰۰۰ کارت سوخت کامیون و اتوبوس
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • خبر جدید از حراج شمش/ شمش تولیدکنندگان داخلی هم حراج می‌شود
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • ◄ اسارت رانندگان کامیون در کشور آذربایجان به بهانه تصادف + فیلم