Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: امروز پایه و اساس آموزش، توسعه منابع انسانی است که این مهم باید مورد توجه ویژه و جدی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سعیدرضا شاه‌محمدی در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت اظهار کرد: نیروی انسانی مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت و رونق اقتصاد است. در فرمولی که توسط  سازمان بین‌المللی کار  iloاعلام شده تولید برابر با نیروی انسانی و سرمایه است که در این راستا اگر بهترین ظرفیت‌ها هم فراهم باشد بدون نیروی متعهد، کارآمد، عملا سرمایه در این بخش بی‌فایده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهارت داشتن و توجه ویژه به این موضوع می‌تواند سبب حرکت در مسیر موفقیت شود. متاسفانه در سال‌های گذشته تمرکز و توجه بر تجهیزات و آموزش توسط تولیدکنندگان تجهیزات بوده است.   صنعت نیازمند نیرویی است که این تجهیزات را هدایت کند در شرایط اقتصادی کنونی و تحریم‌ها هستیم در کنار تجهیزات باید نیروی ماهر جهت استفاده از دستگاه ‌ ها و پتانسیل تعمیر و راه‌اندازی آنها در اختیار باشد در غیر این صورت تجهیزات عملا بلااستفاده باقی می‌مانند.

شاه‌محمدی با بیان اینکه اشتغال به دو صورت مستقل و وابسته تعریف می‌شود که اشتغال فرد فاقد مهارت ارزشی نخواهد داشت، معضل کنونی کشور را در حال حاضر مدرک ‌ گرایی دانست و گفت: همه افراد باید بدانند که مدرک دانشگاهی بدون مهارت نمی‌تواند منجر به ایجاد شغل شود و افراد باید در کنار مدرک دانشگاهی خود به یک مهارت مسلح باشند.

وی بیان کرد: متاسفانه اولویت اصلی خانواده‌ها برای فرزندان ورود به دانشگاه و دریافت مدرک است، فارغ از ورود به دانشگاه و دریافت مدرکی در یک رشته تحصیلی، اما این مهارت است که برای افراد اشتغال به همراه دارد .

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: امسال با توجه به برنامه‌ریزی و هدفگذاری‌های 3 ساله، 4 برنامه و هدف فرهنگ مهارت‌آموزی و مهارت افزایی، اجرای آموزش‌های مهارت بر مبنای تقاضامحوری، توسعه آموزش‌های مهارتی و ارائه آموزش با کیفیت پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: در راستای فرهنگ مهارت‌آموزی طرح ایران مهارت بین سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که در این طرح علاوه بر ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، دانش‌آموزان پایه‌های هفتم، هشتم و نهم با مشاغل مختلف آشنا شده و از پشتوانه مناسبی برای تعیین رشته و آینده کاری برخوردار می‌شوند. از ابتدای سال تحصیلی 97-98 تا به امروز 10 هزار و 700 دانش‌آموز آموزش دریافت کرده‌اند، این در حالی است که در سال تحصیلی قبل 6هزار دانش‌آموز تحت آموزش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری بیش از 64 همایش رایگان ویژه مناطق محروم از دیگر برنامه‌هایی بوده که در راستای مهرات‌افزایی در استان صورت گرفته است. پس از اتمام هفته ملی مهارت نیز طرح آموزشی بین پدر و پسر و مادر و دختر برای اولین بار در کشور در استان مرکزی آغاز خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: طرح مهارت خانه به خانه در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی با رویکرد مهارت‌آفرینی و اشتغال بانوان، توسعه عدالت اجتماعی در آموزش‌های مهارتی به ویژه در مناطق حاشیه‌ای، ایجاد کسب و کار و درآمد در سکونتگاه‌های غیر رسمی انجام می‌شود که با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته 590 میلیون تومان اعتبار برای این طرح نیاز است که تاکنون اعتباری دریافت نشده است.

شاه‌محمدی در خصوص مشکلات این حوزه اضافه کرد: یکی از مشکلات که در حال حاضر در این حوزه وجود دارد فقر فرهنگ مهارت‌آموزی است.حانواده‌ها هنوز به فرهنگ مهارت اطمینان کافی ندارند در نتیجه نیاز است که آموزش فرهنگ مهارت‌آموزی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فاصله بین صنعت و دانشگاه از دیگر مشکلات پیش‌رو است  و در صورتی که این اهرم ایجاد شود قطعا فارغ‌التحصیلان خود می‌توانند صنعتگر باشند و یا اینکه فرصت بودن در کنار صنعت را داشته باشند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مقابل دانشگاه و آموزش و پرورش نیست بلکه می‌تواند در کنار آنها مشکل مهارت را تا حد زیادی برطرف کند.

وی بیان کرد: با توجه به صحبت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز از چالش بی‌سوادی به چالش بی ‌ مهارتی رسیده‌ایم، یک روزی نهضت سوادآموزی   مشکل بی‌سوادی را برطرف کرد که امیدواریم نهضتی به نام نهضت مهارت‌افزایی نیز ایجاد شود تا مشکل مهارت در کشور برطرف شود.  

مدیر کل آموزش فنی و حر‌ه ای استان مرکزی با بیان اینکه شعار این سازمان آموزش‌های مهارتی، رونق تولید و اقتدار ملی است، بیان کرد: امروز پایه و اساس آموزش، توسعه منابع انسانی است و اگر به این مهم اهمیت داده شود می‌توانیم گام‌های موثری در راستای توسعه رونق تولید ملی برداریم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اشتغال سرمایه فنی و حرفه ای کسب و کار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۸۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری شامگاه دوشنبه کردستان در نشست معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با نماینده ولی فقیه در استان با تبریک هفته کار و کارگر، آموزش های فنی و حرفه ای را مقدمه‌ای برای مهارت آموزی و توانمندی سازی جوانان برای ایجاد اشتغال خواند و اظهار کرد: با گذراندن این دوره ها و تلاش و همت شبانه روزی، زمینه اشتغال در جامعه فراهم خواهد شد.

پیشکاری آموزش و مهارت آموزی کارگران را نیز از مهمترین اولویت های وزارت کار و لازم وضروری عنوان کرد و با بیان اینکه این آموزش ها موجب مهارت آموزی و ارتقای سطح علمی در کارگران به ویژه کارگران ساختمانی خواهد شد، اظهار داشت: با آموزش و مهارت آموزی کارگران، شاهد کاهش حوادث کارگری و جلو گیری از آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه مهارت آموزی و تربیت نیروی کار حرفه‌ای و ماهر موجب ایجاد اشتغال پایدار در کشور می شود، خواستار آموزش بیشتر کارگران ساختمانی در بحث ایمنی و حفاظت فردی شد و گفت: ایمنی نقش موثری در دستیابی به ارتقاء سطح سلامت کارگران در جامعه دارد.

رئیس شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در استان با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از دستگاه‌هایی است که در خط مقدم ارتباط با مردم و خدمت‌رسانی قرار دارد، گفت: بیش از ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش خدمات این وزارتخانه هستند و مدیران تابعه وزارت کار در کردستان توانسته اند با همدلی و هماهنگی مقدمات رضایتمندی مردم را فراهم آورند.

پیشکاری عملکرد ادارات تابعه وزارت کار در کردستان را رضایت بخش خواند و گفت: خوشبختانه ادارات تابعه وزارت کار در کردستان شبانه روزی در راستای خدمت رسانی به جامعه مخاطب تلاش کرده و تعامل بسیار خوبی با هم و سایر ادارات در استان دارند که این خود نقطه عطفی برای پیشبرد سیاست های دولت مردمی و وزارت کار در کردستان است.

کد خبر 6092571

دیگر خبرها

  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است