Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : توزیع متوازن رشته‌ای و سوق دادن دانش‌آموزان به رشته‌های ریاضی و مهارتی از محور‌های اصلی برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و درسال تحصیلی آینده درهمه شهرستان‌های استان رشته ریاضی استقرار پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : نظارت جدی بر ثبت‌نام دانش‌آموزان متوسطه دوم با رعایت هدایت تحصیلی مناسب می‌تواند در توازن رشته‌ای رهگشا باشد و یک اهرم مدیریتی است تا به نیاز‌های جامعه پاسخ دهد.

یزدان‌پناه ضمن تکریم ارباب‌رجوع، تلاش همکاران اداری بر انجام امور ثبت‌نام و پاسخگویی به مراجعه کنندگان باکمترین چالش را تاکید کرد.

بسامی معاون آموزش متوسطه استان ضمن تبیین اهمیت و فلسفه برگزاری نشست کارشناس مسؤولان آموزش متوسطه بر استمرار روند اجرایی برنامه توازن رشته‌ای و هدایت آگاهانه تحصیلی اشاره کرد.

بسامی گفت: مشاوران تحصیلی در دیدگاه خانواده‌ها و دانش‌آموزان نسبت به انتخاب رشته تاثیر مهم و نقش به‌سزایی دارند و تجهیز، تامین و توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش به عنوان سرمایه‌های ملی در اولویت کار آموزش و پرورش می‌باشد.

وی افزود: انتخاب شغل و حرفه یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین موضوعات در زندگی هر فرد به شمار می‌آید که بستر این امر خطیر با برنامه هدایت تحصیلی و توازن رشته‌ای فراهم می‌شود.

کیومرث پرندین رییس اداره آموزش متوسطه دوم استان بر نقش مدرسه محوری و اجرای اهداف عملیاتی سند تحول درحوزه متوسطه نظری تاکید کرد و هم‌چنین به کیفیت بخشی در آموزش متوسطه، توسعه حرفه‌ای مدیران و دبیران، اجرایی نمودن مدیریت حرفه‌ای در قالب نظام مدرسه، غنی‌سازی محیط یادگیری و اجرایی نمودن اصل نظارت بالینی اشاره کرد.

 

 

انتهای پیام/د

محور‌های اصلی برنامه‌های سند تحول بنیادین

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

به گزارش فرهیختگان، در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.

دیگر خبرها

  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • معلم، متحول کننده انسان‌ها در طول تاریخ
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • «استاد غلامیان» در تربیت گوهرتراشان نقش بسزایی داشته است