Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چند سال گذشته اسرائیل همواره به بهانه های مختلف حملاتی را علیه مواضع حزب الله- به ویژه در سوریه- راه اندازی کرده است.

به گزارش تابناک، یکی از بهانه های اسرائیل برای حملات خود، مسئله انتقال سلاح به حزب الله بوده است که این حملات در چند سال گذشته به صورت مداومی وجود داشته است. حال، به نظر می رسد، اسرائیلی ها پا را فراتر گذاشته اند و در پی راه اندازی حملاتی در لبنان به بهانه انتقال سلاح به حزب الله هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه، «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش اسرائیل روز سه شنبه تهدید کرد که فرودگاه و بندر بیروت و گذرگاه مرزی المصنح میان سوریه و لبنان از اهداف نظامی این رژیم به شمار می آیند.

سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد که فرودگاه دمشق، بیروت و بندر بیروت از مسیرهایی هستند که ایران برای ارسال سلاح به حزب الله لبنان استفاده می‌کند.

ادرعی همچنین با تکرار ادعاها علیه ایران مدعی شد که تهران، حزب الله لبنان و برخی طرف‌ها در سوریه موادی با کاربرد دوگانه از طریق بندر بیروت به لبنان با هدف کمک به ساخت موشک‌های حزب الله ارسال می‌کنند.

«دنی دانون» سفیر و نماینده اسرائیل در سازمان ملل نیز همین ادعا را تکرار کرد و مدعی شد، ایران از بندر بیروت برای قاچاق سلاح برای حزب‌الله استفاده می‌ کند و «بندر بیروت در حال حاضر بندر حزب‌الله شده است».

«امل مدللی» سفیر و نماینده لبنان در سازمان ملل در واکنش به اظهارات دانون اعلام کرد: تاریخ اسرائیل پر از انجام حمله علیه لبنان است؛ لبنانی‌ها این اتهامات را تهدید مستقیم صلح و زیرساخت‌های غیرنظامی خود می‌ دانند.

وی افزود: سفیر اسرائیل این اظهارات را بیان می‌کند تا نگاه‌ها را از وضعیت بدی که اسرائیل با اشغال فلسطین به وجود آورده، منصرف کند؛ این موضوع جدیدی نیست اما اگر این اتهامات برای تشویق جامعه بین‌الملل به انجام حمله علیه لبنان، فرودگاه غیر نظامی و زیرساخت‌های این کشور بیان می‌شود مانند همان کاری که در سال 2006 اسرائیل انجام داد پس شورای امنیت نباید ساکت بماند و باید با منع اسرائیل از انجام حمله‌ای دیگر علیه لبنان به مسؤولیت خود عمل کند.  

این درحالی است که رژیم اسرائیل پیش تر نیز در اتهاماتی بی اساس مدعی وجود سلاح در نزدیکی فرودگاه بیروت شده و آن را متعلق به حزب الله لبنان دانسته بود.

آنچه واضح به نظر می رسد این است که اسرائیل با این ادعاها در پی راه اندازی حملاتی علیه حزب الله در درون مرزهای لبنان است. در واقع، اسرائیل ممکن است به دنبال ماجراجویی جدیدی باشد که صرفا به جنوب لبنان محدود نمی شود؛ بلکه شامل مواضعی همچون فرودگاه ها و بنادر در بیروت خواهد.

مسئله ای که بدون تردید با پاسخ متفاوتی از سوی حزب الله و حتی دولت لبنان در قیاس با حملات اسرائیل به سوریه مواجه خواهد شد.

با این حال، برخی از ناظران نسبت به هرگونه ماجراجویی اسرائیل در لبنان با تردید می نگرند و برآنند که با توجه به اینکه نوع پاسخ حزب الله در حملات احتمالی علیه مواضع خود در لبنان متفاوت از سوریه است، اسرائیل احتمالا به تبعات و پیامدهای آن آگاهی کامل دارد و تهدیدات اخیر، صرفا یک جنگ روانی است.

از سوی دیگر، این ادعاها می تواند در راستای افزایش فشارهای سیاسی بر حزب الله در لبنان ارزیابی شود. در واقع، تل آویو قصد دارد با این تهدیدات، فشارهایی از سوی دولت و گروه های غیرهمسو با حزب الله، علیه آن ایجاد کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسرائیل لبنان حزب الله سلاح سکه ثامن کریمی قدوسی مزدک میرزایی استخراج بیت کوین کارت سوخت معصومه ابتکار مدیران دو تابعیتی بوریس جانسون محسن پهلوان علیرضا خمسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع لبنانی از حمله های توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک راشیا الفخار در جنوب لبنان خبر دادند.

این درحالی است که حزب الله لبنان مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در الرادار در مزارع اشغالی شبعا هدف قرار داد.

همچنین مقاومت اسلامی لبنان مرکز نظامی صهیونیستها در الراهب را با موشک هدایت شونده هدف قرار داد.

خبرنگار الجزیره نیز از شلیک ۴ موشک به سمت مرکز نظامی الرادار در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6096521

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • چالش اصلی اسرائیل با حزب الله لبنان چیست؟
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا