Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تایباد از حضور هنرمندان تایبادی در دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران خبر داد.

عبدالرحیم تاج‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: این نمایشگاه همزمان با سراسر کشور در محل نمایشگاه دائمی مشهد از فردا دایر و تا 7 مردادماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از چند هفته گذشته فراخوانی جهت حضور هنرمندان صنایع دستی شهرستان تایباد در این نمایشگاه انجام شده و هنرمندان از روستاهای‌هدف مانند فرمان آباد،جوزقان، پشته، ایله و... هنرهای دستی و سنتی خود را برای ارائه در نمایشگاه به این اداره تحویل دادند از میان آثار ارسال شده برگزیده‌ها انتخاب و برای حضور در نمایشگاه آماده شد.

تاج‌محمدی تصریح کرد: سه بانوی هنرمند از شهر تایباد برای حضور در غرفه صنایع دستی این شهرستان انتخاب شدند که از فردا در محل نمایشگاه حضور خواهند داشت و نماینده بانوان توانمند این خطه مرزی برای معرفی آثار هنری‌شان به سراسر کشور هستند.

وی با اشاره به مهمترین آثار هنری ارائه شده در نمایشگاه مطرح کرد: مهمترین آثار هنری که معرف این شهرستان است شامل فرت‌بافی، رودوزی، سرمه دوزی، طراحی بر روی سفال و سرامیک از فردا به مدت چهار روز به عرصه نمایش گذاشته خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تایباد گفت: در این نمایشگاه 30 استان و 28 شهرستان خراسان رضوی در قالب 188 غرفه حضور دارند. همچنین 250 شرکت فعال در حوزه صنایع دستی نیز در این نمایشگاه حاضر خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال خراسان رضوی صنایع دستی صنایع دستی و گردشگری مشهد نمایشگاه بین المللی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۹۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: کاشی هفت‌رنگ اصفهان سومین رشته صنایع‌دستی است که پس از رشته‌های میناکاری و پارچه قلمکار  موفق به دریافت نشان جغرافیایی بین‌المللی شده است.


امیر کرم زاده افزود: تدوین پرونده ثبت جهانی کاشی هفت‌رنگ اصفهان در معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و با همکاری صمیمانه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان و اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان به نتیجه رسید، به گونه‌ایی که با همکاری این دوستان در طی سال گذشته، اطلاعات کامل و جامعی درباره این هنر ارزشمند، مانند نوع هنر، قدمت و تعداد کارگاه‌های تولیدی فعال جمع‌آوری شد.


او گفت: تعداد دیگری از رشته‌های صنایع‌دستی اصفهان نیز در حال ثبت جهانی‌شدن هستند، با این وصف زمانی که این رشته‌ها، نشان جغرافیایی بین‌المللی را دریافت کنند یعنی این رشته خاص در سطح جهان به نام این منطقه ثبت می‌شود.

استفاده از کاشی هفت‌رنگ از اواخر دوره تیموریان در سده نهم و آغاز دوره صفوی در سده دهم هجری قمری در تزیین بنا‌ها متداول شد به گونه‌ایی که مرمتگران سنتی از این کاشی‌ها بانام کاشی خشتی هم یاد می‌کنند.


در اواخر دوران تیموریان و در عصر شهریاران صفوی (از سده دهم تا پایان سده دوازدهم هجری قمری)، به‌تدریج تزیینات کاشی هفت‌رنگ جایگزین کاشی معرق شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»