Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژمان گفت:در حال حاضر ۲۵ درصد جمعیت و مساحت کشور درگیر موضوع بافت های ناکارآمد شهری و سکونتگاه های غیررسمی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد پژمان» عصر(چهارشنبه ۲ مرداد) در همایش «بازآفرینی؛ هم افزایی و هم آفرینی» که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان اینکه آسیب ها و مخاطرات بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی، ضرورت نوسازی و بهسازی این بافت ها را یادآور می شود، گفت:با وجود گذشت ۱۵ سال از زمان آغاز فرآیند بهسازی بافت های ناکارآمد، در طی این سال ها توفیقات چندانی نداشته ایم و به نظر می رسد برای تحقق رهبر معظم انقلاب در این راستا، باید اهتمام ویژه تری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه روند بازآفرینی بافت های ناکارآمد باید سرعت پیدا کند، تصریح کرد: محور اصلی بازآفرینی شهری یک کار اجتماعی همراه با مجموعه ای از اتفاقات کالبدی، فیزیکی، فرهنگی و ساختاری است و گام برداشتن در این زمینه نیازمند وجود یک عزم و اراده ملی است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ درصد جمعیت و مساحت کشور درگیر موضوع بافت های ناکارآمد شهری و سکونتگاه های غیررسمی است لذا با توجه به حجم بالای بافت های این چنینی، همه دستگاه های اجرایی و بخش ها باید از وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی بازآفرینی شهری پشتیبانی کنند.

 

پژمان یکی از نقایص جدی طرح های بازآفرینی شهری در سنوات گذشته را غفلت از مطالعات اجتماعی برشمرد و گفت: طرح هایی که به منظور بهسازی بافت های ناکارآمد اجرایی می شود، باید با وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم منطقه تناسب داشته باشد اگر به این موضوع توجه نشود، قطعا در حوزه بازآفرینی به توفیقات چندانی دست پیدا نخواهیم کرد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی داشت: بافت های ناکارآمد واقع در حریم شهرها درحال توسعه است به طوریکه سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت این محدوده ها افزوده می شوند.

 

وی ادامه داد: ستادهای بازآفرینی استانی به منظور اولویت بندی طرح ها و پروژه ها، جمع بندی مطالعات تخصصی در حوزه های اقتصادی و اجتماعی و یکپارچه سازی برنامه های سازمان ها و نهادهای اجرایی تشکیل شده است و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

 

پژمان با بیان اینکه برای استفاده از منابع دولتی در حوزه بازآفرینی شهری تلاش های بسیاری در حال انجام است، اظهار کرد: در این زمینه دولت از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی را اختصاص داده است اما انتظار می رود که از ظرفیت دیگر بخش ها هم برای رفع مشکلات بافت های ناکارآمد استفاده شود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه خراسان جنوبي بیرجند نماز جمعه آیت الله اعرافی خبرگزاری شبستان همایش بازآفرینی معاون وزیر حاشیه شهر بافت فرسوده خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تشویقی برای محلات بازآفرینی شهری

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان از دریافت بسته های تشویقی برای ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهرستان های کهنوج و رودبار جنوب در جنوب کرمان خبر داد و افزود: این افراد می توانند با مراجعه به شهرداری از مشوق های ساخت و ساز استفاده کنند.

ابراهیم امیری بیان کرد: مطابق مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص سیاست ها و ضوابط تشویقی کالبدی برای نوسازی در بافت های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری، محلات مشمول این مصوبه شامل ضوابط تشویقی و تسهیلی ساخت و ساز می شوند.

وی افزود: در این راستا، شناسایی محلات مشمول شهرهای کهنوج و رودبار جنوب توسط کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی جنوب انجام شد و از این پس ساکنان محلات هدف بازآفرینی در محلات ناصرآباد، حسین آباد وزیری، قلعه کهنه، قدیمی و شهرک آزادگان در شهر کهنوج و محله های سالمی ها، خانه گیرها و شهرک فرهنگیان در شهر رودبار جنوب ، مطابق شرایطی می توانند از مشوق ها بهره مند شوند.

امیری اضافه کرد: این مشوق ها شامل افزایش طبقه، کسر درصدی از پارکینگ، تخفیف بیش از ۵۰ درصدی پروانه، ساخت و ساز در املاک کمتر از حدنصاب مسکونی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به شهرداری از مشوق های ایجاد شده استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • بسته تشویقی برای محلات بازآفرینی شهری
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان