Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@09:25:58 GMT

صدور نیمی از چک های مبادله ای کشور در تهران

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۱۶۶۲

تهرانی‌ها با وجود صدور نیمی از چک‌های مبادله ای کشور، در خردادماه تنها حدود ۱۰ درصد از چک‌هایشان برگشت خورده است که این آمار،‌ تهران را در میان استان‌های خوش‌حساب قرار می دهد.

در سومین ماه فصل بهار،‌ حدود ۶.۵ میلیون فقره چک به ارزش حدود ٨٤٢ هزار میلیارد ریال در کشور صادر شد که افت ۹.۲ درصدی از نظر تعداد و کاهش ۱۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصدی از نظر ارزش داشته است.

در خردادماه ۱۳۹۸ در استان تهران حدود ۲.۲ میلیون فقره چک به ارزش حدود ٤٤٠ هزار میلیارد ریال مبادله شد.

صدور نیمی از چک های مبادله ای کشور در تهران

بررسی آمار بانک مرکزی نشان می دهد که از نظر ارزش،‌ سهم تهران در میان استان های مختلف،‌ بیشتر از سایرین است به طوری که معادل ۵۲.۳ درصد از ارزش چک های مبادله ای صادر شده به استان تهران تعلق دارد.

در رتبه های بعدی استان خراسان رضوی با ۶ درصد و استان اصفهان با ۵.۹ درصد جای گرفته است.

 از نظر تعداد،‌ حدود یک سوم چک های مبادله ای صادر شده در کشور (معادل ۳۳.۱ درصد) به استان تهران تعلق داشته است.

پس از استان تهران در جایگاه های بعدی استان های اصفهان  با ۹.۹ درصد و خراسان رضوی با ۷.۹ درصد قرار گرفته است.

این سه استان در مجموع نیمی از تعداد چک های صادر شده در کشور را به خود اختصاص داده اند.

برگشت خوردن ۸.۶ درصد چک های تهرانی‌ها

در خردادماه ١٣٩٨ در کل کشور حدود ٦١٧ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٩٤ هزار میلیارد ریال برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۶.۱ درصد و از نظر مبلغ ۱.۲ درصد افزایش داشته است.

در آخرین ماه فصل بهار،‌ در استان تهران بالغ بر ١٨٦ هزار فقره چک به ارزش حدود ٤٥ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد.

در خردادماه‌،‌ در کل کشور ۹.۴ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۱.۱ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است.

در دوره مورد بررسی،‌ در استان تهران ۸.۶ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۰.۲ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادل‌های برگشت خورد.

بدحساب ترین دارندگان دسته چک

در خردادماه،‌ در بین استان‌های کشور بیشترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در هر استان به استان کردستان تعلق گرفت به طوری که در این استان معادل ۱۶.۵ درصد از ارزش های چک های صادر شده برگشت خورده است.

در رتبه های بعدی،‌ استان های هرمزگان با ۱۵.۶ درصد و کرمان با ۱۵.۴ درصد قرار گرفته اند.

خوش‌حساب ترین استان‌ها

کمترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان نیز به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۶.۴ درصد تعلق گرفته است.

رتبه بعدی استان های خوش حساب در صدور چک به ایلام با ۶.۴ درصد چک برگشتی و گیلان با ۸.۵ درصد چک برگشتی اختصاص دارد.

منبع: ایرنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: چک های برگشتی استان تهران بانک مرکزی سکه ثامن کریمی قدوسی مزدک میرزایی استخراج بیت کوین کارت سوخت معصومه ابتکار مدیران دو تابعیتی بوریس جانسون محسن پهلوان علیرضا خمسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۱۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، جمعیت‌شناسان می‌گویند طی ۵۰ سال آینده تعداد سالمندان ۶۰ سال به بالا افزایش خواهد یافت و این گروه بخش قابل‌توجهی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

تخمین زده شده تا سال ۲۰۵۰ جمعیت افراد بالای ۶۰ سال به دومیلیارد نفر در جهان خواهد رسید و به این معناست که به ازای هر پنج نفر یک سالمند خواهیم داشت. 

به این ترتیب نه فقط در کشور‌های توسعه‌ یافته بلکه در کشور‌های در حال‌توسعه نیز بخش قابل‌توجهی از جمعیت را سالمندان تشکیل خواهند داد و افزایش سالمندان در صورت نداشتن برنامه‌های مدون، در آینده به چالشی مهم برای جوامع تبدیل خواهد شد. 

در کشور‌های توسعه‌یافته، از سه دهه گذشته سرویس‌های خدمات مراقبت روزانه به عنوان جایگزینی برای مراقبت‌های سازمانی و رسمی به وجود آمده است و این سرویس‌ها نقش مهمی در مراقبت‌های مبتنی بر جامعه برعهده گرفته‌اند. 

حالا با توجه به روند روبه رشد جمعیت سالمندان و نیاز‌های آنها بویژه باتوجه به مسائلی ازجمله تغییر در سبک زندگی خانواده‌ها و مهاجرت فرزندان و افزایش شمار سالمندان تنها، توسعه مراکز نگهداری روزانه سالمندان در کشور ما نیز ضروری به نظر می‌رسد. 

برخی از کارشناسان معتقدند اگر همین حالا برای افزایش تعداد سالمندان، برنامه‌هایی در نظر گرفته نشود به‌زودی با یک بحران جدی مواجه خواهیم شد.

درحال حاضر بیش از ۱۰درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و باتوجه به آمار، پیش‌بینی شده است در سال ۱۴۲۰ حدود ۲۰درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد که باید به نیازهایشان ازجمله بیمه، خدمات در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن پاسخ داده شود.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه تهران در حوزه جمعیت در آستانه بحران است که می‌توان از آن به ابر بحران نام برد، زیرا در جوانی جمعیت وضعیت خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه متوسط ۱۳ درصد تهرانی‌ها سالمند محسوب می‌شوند گفت: اگر اقدام عاجل و موثر انجام ندهیم درصد سالمندان قابل توجه خواهد شد.

صاحب در خصوص میزان سالمندان در مناطق مختلف تهران گفت: درصد سالمندان در مناطق تهران متفاوت است به صورتی که در منطقه ۱، ۳، ۶، ۲۱ بیشترین تعداد سالمند را در تهران دارند و حدود ۱۶ درصد جمعیت سالمندان تهران را دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری