Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزاد میرشکاری، گفت: اصلی ترین محور اجرای طرح اوقات فراغت تابستانی کانون فرهنگی هنری فاطمه های دهکهان، فراهم کردن بستر مناسب برای مهارت آموزی و اشتغال است.

« فرزاد میرشکاری » مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه های دهکهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: در مناطق محروم، کم برخوردار و به ویژه روستاها، که اسباب سرگرمی، تفریحی و مهارت آموزی کودکان، نوجوانان و جوانان فراهم نیست، طرح اوقات فراغت تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند زمینه استفاده مفید از اوقات فراغت، مهارت آموزی و اشتغال را فراهم کند بنابراین اصلی ترین محور اجرای طرح اوقات فراغت تابستانی کانون فرهنگی هنری فاطمه های دهکهان، فراهم کردن بستر مناسب برای مهارت آموزی و اشتغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزاد میرشکاری، اضافه کرد: گروه های سنی مختلف می توانند در کلاس های طرح اوقات فراغت تابستانی حضور یابند و به صورت رایگان از آموزش هایی که در این کلاس ها ارائه می شوند، استفاده کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه های دهکهان، با اشاره به برنامه های اوقات فراغت این کانون فرهنگی و هنری، بیان داشت: با دعوت از اساتید برجسته کلاس های آموزشی صنایع دستی در رشته های سوزن دوزی، قلاب بافی، پته دوزی، گلدوزی و حصیر بافی و نیز آشپزی و احکام ویژه بانوان در حال برگزاری است.

وی، با اشاره به هدف از برگزاری کلاس های آموزشی صنایع دستی، عنوان کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر رونق تولید یکی از اهداف کانون فرهنگی هنری فاطمه های دهکهان، علاوه بر استفاده مفید از اوقات فراغت، بانوان بتوانند با مهارت آموزی کالاهای با کیفیت تولید کرده و ما نیز با بازاریابی در سراسر کشور بتوانیم صنایع دستی تولیدی آنها را به فروش برسانیم و در نتیجه زمینه اشتغال و خودکفایی این بانوان فراهم شود.
میرشکاری، افزود: هم اکنون بیش از ۱۷ نفر از بانوان در کلاس های آموزشی صنایع دستی و بالغ بر ۳۰ نفر نیز در کلاس های آشپزی و احکام شرکت می کنند.
مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه های دهکهان، ابراز داشت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی، طرح سیر مطالعاتی کتاب خوانی ویژه گروه های سنی کودکان و نوجوانان در این کانون فرهنگی هنری در حال برگزاری است.
وی، ادامه داد: در این طرح برای گروه سنی کودکان ۲۰ کتاب را معرفی کرده ایم که باید در اوقات فراغت تابستانی بخوانند و در پایان تابستان طی برنامه ای برداشت های خود را از این کتاب ها برای سایر دوستان بگویند.
میرشکاری، اضافه کرد: برای گروه سنی نوجوانان نیز ۱۵ کتاب ایرانی و خارجی در نظر گرفته شده و افرادی که بتوانند محتوای این کتاب های خوانده شده را به خوبی برای سایرین تعریف کنند، برنده طرح سیر مطالعاتی می شوند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد آیت الله اعرافی بیرجند معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اوقات فراغت کانون مساجد شهرستان دزفول دزفول کانون های مساجد رونق تولید کلاس های اوقات فراغت برنامه های اوقات فراغت بازاریابی کانون های فرهنگی هنری مساجد مهارت آموزی طرح اوقات فراغت جنوب کرمان اوقات فراغت صنایع دستی آموزش اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس انجمن خوشنویسان مشهد گفت: با توجه به تعداد علاقه‌مندان هنر خوشنویسی متاسفانه مسئله فضای آموزشی در مشهد مرتفع نشده است و اگر قرار است هنرهایی از جمله خوشنویسی گسترش پیدا کند، مدیران فرهنگی باید حمایت‌های خود را به این سمت‌وسو هدایت کنند.

محمدعلی فراستی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جایگاه خوشنویسی در خراسان رضوی اظهار کرد: خوشنویسی یکی از هنرهای اسلامی و قدسی به شمار می‌آید و ما به این هنر افتخار می‌کنیم، زیرا آثار منسوب به ائمه اطهار(ع) در موزه‌های آستان قدس رضوی نیز موجود است.

وی با بیان اینکه خط‌های امام علی(ع)، امام حسین(ع)، امام رضا(ع) و امام سجاد(ع) را داریم که آثار آن‌ها در موزه‌های آستان قدس رضوی و موزه قرآن وجود دارد، اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند این آثار را از نزدیک مشاهده کنند و به خلاقیت ائمه اطهار(ع) در این خصوص بپردازند. درنتیجه هرآنچه داریم از ائمه اطهار(ع) است و افتخار می‌کنیم که این هنر وجود دارد و ما از آن به عنوان هنر اسلامی یاد می‌کنیم.

رئیس انجمن خوشنویسان مشهد ادامه داد: بنابراین اگر بتوانیم این هنر قدسی را مورد حمایت بیشتری قرار دهیم در واقع به انجمن خوشنویسان ایران کمک کرده‌ایم که منجربه گسترش کلاس‌های آموزشی و نمایشگاه‌ها می‌شود، زیرا افزایش کلاس‌های آموزشی اقبال بیشتر علاقه‌مندان را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه متاسفانه نبود فضای آموزشی یکی از چالش‌های بزرگ ما به شمار می‌رود که باید مرتفع شود، عنوان کرد: در حال حاضر اتاق‌های مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) در مشهد بلا استفاده است و به دلایلی نمی‌توانیم در این مکان کلاس برگزار کنیم و امیدواریم که مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اقدامی کنند تا این کلاس‌ها احیا شود.

فراستی خاطرنشان کرد: ما مخاطبان و علاقه‌مندان زیادی داریم که اگر مسئله فضای آموزشی در این حوزه مرتفع شود قطعا اتفاقات بهتری برای این هنر رخ می‌دهد. بنابراین اگر قرار است که هنرهای اسلامی گسترش پیدا کند، مدیران مربوطه باید حمایت‌های خود را به این سمت‌وسو هدایت و بسترسازی کنند.

وی ادامه داد: حمایت مدیران مخاطبان بیشتری را به این سمت می‌کشاند و انجمن خوشنویسان مشهد این پتانسیل را دارد که بتواند جوابگوی اقبال مردم در این کلانشهر مذهبی به هنر خوشنویسی باشد، اما این در صورتی است که در این حوزه مورد حمایت قرار گیریم.

رئیس انجمن خوشنویسان مشهد بیان کرد: کار فرهنگی باید عملیاتی شود و تنها به ظاهر مسائل اکتفا نکنیم و واقعا به سخنرانی‌هایی که می‌کنیم جامه عمل بپوشانیم. اگر ما کلاس‌های هنری سالم را تشکیل دهیم به مراتب جلوی کلاس‌هایی که نباید برگزار شوند را می‌گیریم. بنابراین زمانی که این کلاس‌های آموزشی برگزار شود قطعا آن‌ کلاس‌ها کمرنگ‌تر خواهند شد و مسئولان فرهنگی باید پاسخگو و نسبت به این مسائل نیز جدی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)