Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@13:49:46 GMT

باج‌خواهی دوست اینترنتی از زن جوان

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۲۱۸۷

باج‌خواهی دوست اینترنتی از زن جوان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، شاکی در توضیح ماجرا گفت: مدتی قبل با شخصی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی دوست شدم و با اعتماد به او تعدادی از تصاویر شخصی و خصوصی‌ام را برایش ارسال کردم، ولی چند روز بعد او با تهدید به پخش این عکس‌ها، درخواست مبلغ زیادی وجه نقد از من کرد، اما من تصمیم گرفتم از این فرد شکایت کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارآگاهان با اقدامات فنی و پلیسی، متهم را  شناسایی کردند و او را با هماهنگی قضائی به همراه تمام ادله‌های دیجیتالی کشف‌شده، به پلیس فتا منتقل کردند. متهم در بازجویی‌های اولیه سعی می‌کرد با اظهارات ضدونقیض، خود را بی‌گناه معرفی کند و مسیر تحقیقات مأموران را به انحراف بکشاند، ولی با حضور شاکی و در مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری‌شده از سوی کارشناسان ضمن اقرار به جرم خود گفت: مدتی پیش با این زن از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی آشنا شدم و با به‌دست‌آوردن اعتماد وی، عکس‌های خصوصی‌اش را گرفتم و از این طریق قصد اخاذی از او را داشتم، اما به هدفم نرسیدم و قبل از گرفتن پول دستگیر شدم.

سرهنگ محمدعلی‌ آدینه‌لو، رئیس پلیس فتای زنجان، با تأیید این خبر به شهروندان توصیه کرد: از بارگذاری و به‌اشتراک‌گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی و خصوصی به هر نحوی در فضای مجازی، به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی خودداری و از اعتماد بیجا به کاربران در فضای مجازی پرهیز کنید. سرهنگ آدینه‌لو تأکید کرد: پلیس فتا با افرادی که اقدام به رفتارهای مجرمانه در فضای مجازی و سوء‌استفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی افراد کنند به‌شدت برابر قانون برخورد کرده و تحویل دستگاه عدالت خواهند شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فضای مجازی پلیس فتا باج خواهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ویدیویی عجیب و غریب از یک آدم کوتوله در ایران در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده و نشان میدهد که فارسی صحبت می‌کند. این ویدیوی عجیب در شبکه‌های اجتماعی پربازدید و تعجب کاربران را برانگیخته است.

منبع: رکنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • اعتماد دوباره مورایس به جوان سپاهان!
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • دشمن دشمن شما، واقعا دوست شما است؟
  • نکونام: نگرانیم ولی به داوران اعتماد می‌کنیم
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • اعتماد به سکوهای داخلی در گرو حفاظت از داده های شخصی کاربران
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟