Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@14:40:49 GMT

ائتلاف سعودی دنبال پایان جنگ یمن تا انتهای 2019 است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۲۶۰۵

ائتلاف سعودی دنبال پایان جنگ یمن تا انتهای 2019 است

منابع دیپلماتیک گفتند، ائتلاف سعودی دنبال آن است که تا پایان سال جاری میلادی به جنگ یمن پایان دهد و عقب‌نشینی بخشی از نیروهای اماراتی به این موضوع کمک کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر خروج نیروهای اماراتی از یمن خبرگزاری «رویترز» نوشت، کاهش حضور نظامی امارات در یمن به ایجاد فضای مورد نیاز آتش‌بس در سراسر این کشور (یمن) کمک کرد تا پایانی برای جنگی باشد که چهره کشورهای حاشیه خلیج فارس و متحد آمریکا را تخریب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبرگزاری به نقل از دو منبع دیپلماتیک گزارش داد: مذاکرات برای توسعه دامنه آتش‌بسی که با نظارت سازمان ملل در شهر «الحدیده» به دست آمد احتمالا در ابتدای پاییز آغاز می‌شود تا به آتش‌بسی فراگیر (در سرتاسر یمن) تبدیل شود.

رویترز ادامه داد: این موضوع ممکن است زمینه را برای اجرای مذاکراتی درباره چارچوب سیاسی برای پایان جنگ میان حوثی‌های متحد با ایران و نیروهای یمنی مورد حمایت ائتلاف فراهم کند.

در ادامه این گزارش آمده است؛ امارات به این نتیجه رسیده که پایان جنگی که چهار سال است ادامه دارد، ممکن نیست و این عقیده‌ای است که عربستان سعودی نیز به آن موافق است؛ «آن هم در زمانی که تنش‌ها درباره ایران افزایش یافته و به بیم از وقوع جنگ در خلیج (فارس) رسیده است».

رویترز به نقل از دو منبع آگاه خود نوشت: تحرک واقعی برای توقف اقدامات نظامی در دسامبر 2019 وجود دارد؛ اماراتی‌ها نمی‌خواهند انتقادهای شدید علیه آنها به دلیل جنگی که امکان پیروزی در آن نیست، ادامه پیدا کند. جنگ در زمینه نظامی چند سالی است که ایستایی پیدا کرده است؛ ائتلاف از برتری نظامی (از نظر تجهیزات) برخوردار است اما به دلیل حملاتی که منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی شده در معرض انتقاد قرار دارد اما حوثی‌ها جنگجویانی سخت هستند که وارد جنگ چریکی می‌شوند همانطور که حملات به شهرهای سعودی در مرز یمن عقب‌نشینی ریاض از جنگ را سخت کرده است.

در ادامه این خبر به نقل از یک مسؤول در حاشیه خلیج فارس آمده است: سعودی‌ها در هدف با امارات متفق‌القول هستند؛ آنها می‌خواهند این جنگ به پایان برسد اما ریاض از هر حمله‌ای علیه خودش نگران است و این قابل درک است.

در همین ارتباط چهارشنبه (دیروز) «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد، طرف‌های درگیر از توافقنامه استکلهم حمایت کرده‌اند و برای پایان نزدیک جنگ در یمن امیدوار است. 

توافق استکهلم سوئد میان طرف‌های یمنی به توافق آتش‌بس در استان الحدیده، خروج تمام افراد مسلح از بندر الحدیده و دو بندر دیگر در شمال این استان «رأس‌عیسی و الصلیف» و سپس خروج کامل نیروهای انصارالله و نیروهای وابسته به هادی از این از شهر الحدیده (مرکز استان الحدیده) اشاره می‌کند.

«نعیم قاسم » معاون حزب‌الله هفته جاری در گفت‌وگویی با «المیادین» اعلام کرد،  امارات برای خروج از یمن تلاش می‌کند و در همین ارتباط، مقامات این کشور دیدارهایی با انصارالله داشته‌اند.

جنگ در یمن که از فروردین‌ماه 1394 آغاز شد وارد پنجمین سال خود شده و آمار قربانیان آن بیش از 50 هزار نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۲۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان، داده‌های بررسی ملی رشد خانواده نشان می‌دهد که درصد زنان متأهل ۱۵ تا ۴۹ ساله که نابارور بودند از ۲۰۱۱-۲۰۱۵ (۶.۷٪) به ۲۰۱۵-۲۰۱۹ (۸.۷٪) افزایش یافته است.

محققان داده‌های مبتنی بر ۲۱۰۰۰ مصاحبه با زنان و مردان ۱۵ تا ۴۹ ساله را بررسی کردند.

این تجزیه و تحلیل همچنین به آنچه که محققان آن را «اختلال باروری» می‌نامیدند، نیز پرداخت.

طبق گزارش‌ها، به طور کلی، نرخ باروری مختل بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ ثابت بوده است. در میان زنان متأهل ۱۵ تا ۴۴ ساله، ۱۵.۵ درصد در بررسی قبلی اختلال باروری داشتند، در مقایسه با ۱۶ درصد در بررسی بعدی.

این گزارش تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۸.۵ میلیون زن آمریکایی ۱۵ تا ۴۴ ساله به نوعی مشکل باروری داشتند.

کد خبر 6090457

دیگر خبرها

  • میلان به دنبال هایجک موتا از یوونتوس
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است