Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حسن علیوند در همایش یک روزه استفاده بهینه از سموم شیمیایی گفت:جهاد کشاورزی ملکان به منظور کاهش مصرف سموم شیمیایی باکار‌های ترویجی مصرف این ماده را از ۷۰ تن به ۶۲ کاهش داده واین رقم روزبه روز در حال کاهش است

وی گفت:مصرف سموم در حال حاضر ۶۲ تن در سال است که ۳۰ تن باید از مقدار کاهش یابد تا ۵۰ درصد آلودگی محصولات کشاورزی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی ملکان افزود: هرچه قدر میزان مصرف سموم در محصولات کشاورزی کاهش یابد محصول تولیدی سالم وارگانیک‌تر خواهد شد.

علیوند با اشاره به به صادرات بیش از ۶۰ هزار تن کشمش از این شهرستان به خارج کشور گفت:قطعا اگر محصولات صادراتی سم زیادی استفاده شود با توجه به آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای که در کشور‌های مقصد وجود دارد برگشت خواهد خورد وبازار‌های هدف اعتماد خود را از دست خواهند داد.

وی افزود: در این شهرستان ۵۲ سم فروشی مجاز وجود دارد و ۹ سم فروشی نیز غیر مجاز است که علی رغم پلمپ آن‌ها توسط جهاد کشاورزی پلمپ شکنی کرده وبه کار خود ادامه می‌دهند

مدیر جهاد کشاورزی ملکان از اداره صنعت، معدن وتجارت خواست به وظیفه ذاتی خود عمل کرده وبا همکاری نیروی انتظامی از فعالیت سم فروشی‌های غیر مجاز جلوگیری کند.

انتهای پیام/ش

کاهش مصرف سموم شیمیایی در مزارع و باغات

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۲۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی به همت اداره جهاد کشاورزی شهرستان اهر بمناسبت گرامیداشت روز ملی گندم و نان، جشنواره پخت نان و غذا‌های نان پایه با مشارکت ۸۰ شرکت کننده از نانوایان، کشاورزان و اهالی روستا‌های این شهرستان برگزار شد.

علی نجفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر با بیان اینکه سالانه ۲۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید می‌شود گفت: این جشنواره باهدف معرفی نان‌های باکیفیت سنتی، صنعتی و محلی و همچنین ترغیب خانواده‌ها برای استفاده نان‌های باکیفیت برگزار شد.

دیگر خبرها

  • جنگ علوفه شروع شده است
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد