Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@23:17:41 GMT

تلاش سران ولز براي استقلال خواهي

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۳۱۹۱

تلاش سران ولز براي استقلال خواهي

خبرگزاری آریا- در پی انتخاب بوریس جانسون بعنوان نخست وزیر انگلیس، مردم در منطقه ولز اعلام کردند با راهپیمایی و تظاهرات، جدایی این منطقه را از بریتانیا خواستار خواهند شد.
به گزارش آریا، روزنامه مترو نوشت: حزب ملی منطقه ولز، پلاید کومری (Plaid Cymru)، اعلام کرد: در پی انتخاب بوریس جانسون به عنوان رهبر جدید حزب محافظه کار و نخست وزیر انگلیس، مردم در منطقه ولز اعلام کردند با راهپیمایی و تظاهرات، جدایی این منطقه را از بریتانیا خواستار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته این روزنامه، زمانی که " دلقکی" همچون "بوریس جانسون" نخست وزیر کشور شود، مردم منطقه ولز حق دارند برای استقلال خودشان بجنگند.
این حزب اعلام کرد: نخست وزیر شدن "بوریس جانسون"، هدیه ای برای جنبش استقلال خواهی ولز است و اکنون جدایی ولز از بریتانیا، حتمی است.
مترو به نقل از "لیز ساویل رابرتس" (Liz Saville Roberts)، رهبر نمایندگان حزب ملی ولز در مجلس عوام انگلیس نوشت: حزب محافظه کار، اکنون کشور را از ماهی تابه داغ بر روی آتش انداخته است و در زمانی که بریتانیا با مهم ترین بحران سیاسی چند دهه اخیر روبروست، دلقکی به عنوان نخست وزیر معرفی می شود.
رهبر نمایندگان حزب ملی ولز در مجلس بریتانیا افزود: اکنون استقلال ولز، با "اگر" همراه نیست بلکه "زمان" آن مطرح است.
جنبش جدایی طلبی از بریتانیا و استقلال خواهی در شمال منطقه ولز، قوی است و روز شنبه قرار است در منطقه کارئرنارفون (Caernarfon)، استقلال خواهان ولزی، راهپیمایی کنند.
دو ماه پیش نیز در راهپیمایی جدایی طلبان ولزی در شهر کاردیف، دستکم 3 هزار نفر شرکت کردند. در نظرسنجی ها صورت گرفته، 10 تا 25 درصد از مرد ولز، جدایی از بریتانیا و استقلال این منطقه را خواستار شده اند.
بریتانیا از چهار بخش تشکیل شده‌است. سه بخش آن را کشورهای انگلستان، اسکاتلند و ولز تشکیل می دهند که روی‌ هم بریتانیا را تشکیل می‌دهند. بخش چهارم ایرلند شمالی است که در جزیره ایرلند قرار دارد که در ایران ، بریتانیا را انگلیس و گهگاه انگلستان خوانده می شود.
پارلمان انگلیس بالاترین مرجع قانون‌گذاری در بریتانیاست؛ این پارلمان از دو بخش مجلس عوام و مجلس اعیان تشکیل شده است که هر یک در کاخ وست‌مینستر تشکیل جلسه می‌دهند. مجلس عوام مهم ترین مجلس در پارلمان است اما هر دو مجلس مسئول وضع قوانین و مباحثه در مورد سیاست‌هایند.
به علت تقسیم‌بندی سیاسی در داخل انگلیس و همچنین عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، بررسی برخی از سیاست‌ها و قوانین به مجالس محلی در اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی واگذار می‌شود و برخی از قوانین هم در پارلمان اروپا بررسی و تصویب می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استقلال خواهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است

امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین نشست سران کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشور‌های اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا برگزار شد.

وی افزود: علاوه برتوسعه پایدار کشور‌های اسلامی طبعا مساله توقف جنگ در غزه در دستور کار این نشست قرار داشت؛ در نشست کارشناسان وزرای خارجه بحث‌های در سطح سران و وزرای خارجه شرکت کننده مطرح شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ما در یک فضایی قرار داریم که احتمال آتش بس جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است، علت آن را رایزنی‌ها، تلاش‌ها و فشار‌های افکار عمومی در صحنه منطقه‌ای و بین المللی بر رژیم اسراییل دانست.

وی ضمن ابراز امیدواری برای مورد توجه قرار دادن حقوق فلسطین و فراهم شدن شرایط برای توقف جنگ و نسل کشی در غزه اظهار داشت: باید شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه و جابجایی ساکنان غزه به سمت منازل و مناطق خودشان به درستی فراهم شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: در نشست امروز موضوع رژیم صهیونیستی حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی و رای دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی‌های دو جانبه در حاشیه نشست گفت: در این ملاقات پیگیری دیدار‌های سران و نتایج توافقات آنها در ماه‌های گذشته دستور کار قرار داشت و درخصوص موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر مساله غزه و ضرورت توقف جنگ گفتگو داشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توافقاتی داشتیم که در یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون‌رفت از این وضعیت در منطقه بتوانیم حرکت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • انتقاد میثاقی از صحبت های نکونام پس از جدایی خطیر از استقلال / فیلم
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • افزایش احتمال توقف جنگ در غزه
  • احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است
  • ورمزیار: با جدایی خطیر، تیم به آرامش می‌رسد
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است