Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@23:33:20 GMT

۷۵۰ هزار تن برنج سفید در گیلان تولید می شود

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۳۲۱۸

۷۵۰ هزار تن برنج سفید در گیلان تولید می شود

رشت -رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تجهیز و نوسازی ۲۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان و تولید ۷۵۰ هزار تن برنج سفید با بهره گیری از شیوه های نوین و علمی خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،علی درجانی در شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه در حوزه های مختلف تولیدات کشاورزی از لحاظ نوع محصولات تولیدی در کشور دارای جایگاه اول تا سوم هستیم، اظهار داشت: در این راستا بیش از ۸ موسسه تحقیقات بین المللی، ملی و استانی در گیلان مستقر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه اختصاص کشت برنج به استان های گیلان و مازندران وظیفه ما را سنگین تر کرده است، خاطرنشان کرد: در این راستا باید از دانش بیشتری در ارتقای کیفی و کمی تولید محصول بهره ببریم.

 درجانی از اختصاص ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی سفر اخیر رییس جمهور به استان گیلان خبر داد و گفت: برای اولین بار ۶۲۰ میلیارد تومان آن به بخش کشاورزی تخصیص یافته است.

وی بهره گیری از شیوه های نوین و علمی در تولید برنج را اقدامی برای کیفیت بخشی به این محصول عنوان و تصریح کرد: در سال جاری ۷۵۰ هزار تن برنج سفید با استفاده از شیوه های نوین و علمی استحصال خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گفت: در استان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار وجود دارد که ۸۵ هزار هکتار آن تجهیز و نوسازی شده و ۲۰ هزار هکتار دیگر با مصوبه سفر ریاست جمهوری به گیلان در طرح تجهیز قرار گرفته است.

 درجانی ادامه داد: یکی از اولویت های استان کشت ثانویه است، بیش از ۳۳۰ هزار هکتار از اراضی در استان بعد از کشت بیکار است، باید محصول مناسب برای کشت دوم معرفی شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی همچنین از افزایش ۱۰۰۰ هکتاری شالیزارهای برنج در گیلان پس از افزایش قیمت محصول برنج خبر داد و اظهار داشت: این افزایش کشاورز را ترغیب به کشت زمین های رها شده خود کرده است.

مهندس درجانی استفاده از آب بندان ها و جلوگیری از هدر رفت آب را یکی از اهداف مهم سازمان بیان و اضافه کرد: در این راستا ۵۰ پهنه از آب بندان ها در سالجاری بازسازی شده اند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گیلان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران

بابک مومنی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره وضعیت برنجکاری استان در سال زراعی ۱۰۴۳-۱۴۰۲، با بیان اینکه تاکنون کشت برنج در ۶۷ هزار و ۲۷۱ هکتار مزارع شالیزاری استان انجام شد که ۴۷ هزار و ۷۵۶ هکتار بصورت مکانیزه و مابقی به روش سنتی بود، گفت: ۱۷۸ بانک نشاء برنج در استان در حال فعالیت است.

او افزود:۱۹۰ هزار و ۸۶۰ هکتار اراضی شالیزاری مازندران تاکنون شخم و شیار و ۱۸۳ هزار و ۵۱۵ هزار هکتار خزانه گیری شد.

مومنی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ هزار و ۷۵۵ هکتار ارقام محلی و ۶ هزار و ۵۱۶ هکتار ارقام پرمحصول کشت شد، گفت: سطح سبز اراضی شالیزاری استان ۶۷ هزار و ۲۷۱ هکتار و سطح بیمه هزار و ۴۵۰ هکتار است.

او افزود: تاکنون ۲۹۰ تن بذر برنج و ۲۴ هزار و ۸۷۶ تن کود کشاورزی به کشاورزان شالیکار استان توزیع و ۱۵۸ مورد آزمون خاک انجام شد.

مومنی درباره ذخیره سازی آب سد‌ها و آببندان‌های استان، گفت: در حال حاضر میزان ذخیره آب سد‌های استان ۲۵۶ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها ۳۴۰ میلیون مترمکعب است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تصاویر | نشاء برنج در گیلان
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • نشاءکاری برنج در گیلان
  • (تصاویر) نشاء برنج در گیلان
  • نشاء برنج در گیلان
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران