Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حجت الاسلام کرمی دادستان زنجان با اشاره به اینکه دلالان زیادی در حوزه مسکن وجود دارد که سود‌های میلیاردی را به جیب می‌زنند گفت: این متخلفان در محضر قانون پاسخگو خواهند شد.
حجت‌الاسلام محسن کرمی در مورد وضعیت بازار مسکن در استان زنجان اظهار کرد: وضعیت امروز بازار مسکن به موارد مختلفی بستگی دارد و در این حوزه قطعا دلالان زیادی وجود دارد که سود‌های کلانی را به جیب می‌زنند که سودش برای آن‌ها بوده و خسارتش را مردم می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه با این وضعیت بازار بسیاری از مردم خواب مسکن‌دار شدن را هم نمی‌بینند تصریح کرد: این موضوع موضوعی نیست که در یک استان و با یک بازو بخواهیم آن را حل کنیم.

دادستان زنجان ابراز کرد: این حوزه نیاز به اهتمام ویژه دارد که در سطح کشور این باید این اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه راهکار‌های خوبی برای حل این مشکل وجود دارد افزود: اگر متولیان کشوری به این موضوع وارد شوند پیشنهادات خوبی وجود دارد که قابل اجرا نیز است.

حجت‌الاسلام کرمی افزود: اگر این قوانین خوب و پیشنهادات ارائه شده به تصویب برسد ما حاضر به اجرای تمام کمال آن در استان هستیم.

دادستان زنجان با بیان اینکه یکی از موارد جلوگیری از افزایش ۱۰ درصدی اجاره بها نمونه‌ای از این پیشنهاد‌ها است افزود: این قوانین باید تصویب شود و راه اجرای آن نیز بر عهده ما باشد.

وی با اشاره به اینکه راه‌های بسیار زیادی برای سامان دادن وضعیت مسکن وجود دارد که یکی از این راه‌ها ارائه مالیات خاص برای خانه‌ها خالی می‌تواند باشد افزود: کسانی که در امر مسکن به عنوان سرمایه‌هایی انباشت و ثروت‌های مشکوک استفاده می‌کنند باید شناسایی و رصد شده و از آن‌ها مالیات‌های کلانی اخذ شود.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه اجرای ظرفیت‌های این پیشنهاد‌ها باید در کشور ایجاد شود و اجرای خیلی از این موارد در اختیار ما نیست افزود: اعتقاد ما این است که با این وجود در استان نیز می‌شود کار‌های موثری انجام داد.

وی با اشاره به اینکه در چند روز آینده نیز جلسه‌ای در خصوص مسکن در استان خواهیم داشت افزود: دلال‌هایی در این استان هستند که با فعالیت‌های دلالی بدون اینکه مالیاتی بپردازند سود‌های میلیاردی دارند.

دادستان زنجان ادامه داد: اسناد این مورد را در دست داریم که برخی‌ها با فعالیت کاذب قیمت‌ها را افزایش می‌دهند و با ایجاد جو غیرواقعی قیمت‌ها را بالا می‌برند.

حجت‌الاسلام کرمی عنوان کرد: این افراد باید ابتدا در برابر خدا و در محضر عدل الهی نیز پاسخگوی قشر مستضعف آسیب دیده جامعه باشند. این افراد در برابر مردمی که خواب داشتن یک اتاق ملکی را نباید ببینند باید پاسخگو باشند و این افراد در محضر قانون پاسخگو خواهند شد.

وی وضعیت موجود بازار مسکن را نامطلوب عنوان کرد و گفت: جهش اجاره بها بعضا ۸۰ تا ۱۰۰ درصد یا ۱۲۰ درصد مورد قبول نیست و این جهش برای کسانی که کارگر است با حداقل حقوق کارگر گذران زندگی دارد مشکل است.

دادستان زنجان افزایش اجاره بها برای کسانیکه بیکار هستند مشکل ساز شده است گفت: همه افراد جامعه شغل ندارند و درصد بیکاران جامعه ما نیز کم نیست.

وی بیان کرد: روند افزایش اجاره بها به حدی رسیده که نه تنها برای بیکاران بلکه برای کسانیکه کارمند یک اداره بوده و یا کارگر یک کارخانه است مشکل ساز شده و باید تمام درآمد خود را برای اجاره بها صرف کند.

حجت‌الاسلام کرمی عنوان کرد: وضعیت فعلی اصلا مطلوب نیست و برای رسیدن به وضعیت مطلوب نیز جای کار زیاد است.

وی در پایان گفت: اگر چه اهرم‌های کشوری در دست ما نیست، ولی برای حل مشکل این حوزه تمام توان خود را بکار خواهیم بست تا خدمتی را برای مردم شریف استان بتوانیم ارائه دهیم.   انتهای پیام/ن     دلالان حوزه مسکن در زنجان سودهای میلیاردی به جیب می‌زنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۳۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مساله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش‌های متعدد اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس گفته برخی از کارشناسان فعال این است، تعداد معاملات بیش از هر چیز وابسته به سایر بازارهای سرمایه‌گذاری و به‌ویژه نرخ ارز بود، با افزایش قیمت دلار حجم معاملات مسکن افزایش می‌یافت و با افزایش حجم معاملات مسکن نهایتاً قیمت‌ها در بازار املاک و مستغلات روند صعودی به خود می‌گرفت.

روند معاملات در سال ۱۴۰۲، متفاوت از همیشه شکل گرفت؛ زیرا در بسیاری از ماه‌های سال ۱۴۰۲ تعداد معاملات رسمی کمتر از ۲۰۰۰ یا بعضاً کمتر از ۱۰۰۰ معامله در ماه بود. حتی افزایش قیمت دلار در ماه های پایانی سال نتوانست تکانه جدی در حجم معاملات ایجاد کند.

کاهش قدرت خرید مسکن و افزایش مداوم قیمت‌ها در صنعت ساختمان موجب تعمیق رکود در بازار شده است.

یک آپارتمان ۸۲ متری دوخوابه در منطقه ۱۹ محله «خانی‌آباد نو» تهران با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۳ میلیون تومان قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۸۲) است.

همچنین برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۰ متری دوخوابه، ۲ سال ساخت در همین منطقه در محله «عبدل‌آباد» تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان ودیعه خواهید بود.

قیمت رهن واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)

متراژ ساختمان

قیمت اجاره (تومان)

قیمت رهن (تومان)

اسفندیاری - بوستان ۶۳ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۶۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۸۲ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۸۰ _ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۸۰ _ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۸۲ ۳,۵۰۰,۰۰۰ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک شریعتی ۸۵ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6092329 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • بازار فروش گیاهان محلی زنجان در فصل بهار
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • کیفی سازی محصولات لازمه ورود به بازار‌های بین الملی
  • نابسامانی در ثبت نام اینترنتی تایر و کمبود تایر سواری رینگ ۱۳ و ۱۴
  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه