Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@21:26:34 GMT

راز جزیره‌های کوچک دریاچه لوسدرخت (+عکس)

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۳۴۲۵

راز جزیره‌های کوچک دریاچه لوسدرخت (+عکس)

دریاچه‌های لوسدرخت (Loosdrecht) مجموعه‌ای از دریاچه‌های کم‌عمق به هم پیوسته در جنوب آمستردام، هلند هستند. این منطقه در قرون وسطی یک زمین باتلاقی بزرگ بود که برای کشاورزی بیش از حد خیس بود.

به گزارش برترین ها، دریاچه‌ لوسدرخت (loosdrecht) مجموعه‌ای از دریاچه‌های کم‌عمق به هم پیوسته در جنوب آمستردام در هلند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منطقه در قرون وسطی یک زمین باتلاقی بزرگ بود که برای کشاورزی بیش از حد خیس بود. تلاش‌های زیادی برای کشیدن آب باتلاق انجام شد، اما در قرن هفدهم همه برنامه‌های کشاورزی کنار گذاشته شد و استفاده دیگری از آن کردند.

پوده یا تورب به توده متراکم قهوه‌ای تا سیاه‌رنگ خزه‌ها و گیاهانی گفته می‌شود که به صورت ناقص تجزیه شده‌اند و به عنوان سوخت به‌کار می‌رود. برداشت پوده در لوسدرخت در دهه ۱۶۳۰ آغاز شد. پوده از زیر آب لایروبی و بالا آورده شده و در سواحل مجاور خشک می‌شد.

به این ترتیب منطقه‌ای با شکاف‌ها و سواحل طولانی به وجود آمد. با ادامه فعالیت معادن پود، سواحل کوچکتر شدند و فعالیت باد و امواج هم آن‌ها را فرسود. استخراج پود باعث شد شکاف‌ها عمیق و عمیق‌تر شوند تا اینکه با آب‌های زیرزمینی پر شدند و جزایر باریک به جای ماندند.

امروزه مردم از خانه‌های دنج جزیره‌های باریک دریاچه لوسدرخت برای تعطیلات و ورزش‌های آبی استفاده می‌کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جزیره های کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پهپاد «ام‌کیو ۹ ریپر» آمریکا از ماه نوامبر در یمن ساقط شده‌اند

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که یک پهپاد «ام‌کیو ۹ ریپر» این کشور در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این زمینه درحال انجام است.

به گزارش ایسنا، به نوشته شبکه ای بی سی نیوز، انصارالله یمن از ماه نوامبر دو پهپاد ام‌کیو ۹ ریپر آمریکایی دیگر را ساقط کرده است. یکی از این پهپادها در اوایل ماه نوامبر و دیگری در ماه فوریه ساقط شده است. هر یک این پهپاد در حدود سی میلیون دلار قیمت داشته‌اند.

به گفته این شبکه دلیل پرواز پهپادهای آمریکایی در سواحل یمن برای تضمین امنیت کشتی‌های تجاری و نظامی بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سه پهپاد «ام‌کیو ۹ ریپر» آمریکا از ماه نوامبر در یمن ساقط شده‌اند
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • (تصاویر) آستیپالیا؛ جزیره‌ای دیدنی در یونان با ۳ هزار نفر جمعیت
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • آستیپالیا ؛ اینجا 3 هزار نفر جمعیت دارد و فوق العاده دیدنی است (+تصاویر)
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد