Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیست اسکی نسار بیجار از مهمترین پیست های اسکی کشور است که چندین سال است توسعه آن در میان وعده های مردم پاسکاری می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کردتودی،  پیست اسکی نسار بیجار استثنایی ترین پیـست اسکی کشور است چرا که مشـرف به شهر و دسترسی به آن آسان است،به علاوه طول و شیـب پیست به گونـه ای است که به راحتی می توان مسابقـات کشوری و بین المللی را در آن بـر گزار نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این پیست در دامنه کوههای سر به فلک کشیده بام ایران شهر بیجار قرار گرفته که به عنوان تفریحگاه مردم در فصل زمستان است.

 

سابقه انجام ورزش اسکی در شهر بیجار به سال 1330 بر میگردد این پیست جزو پنج تفریح گاه مهم استان کردستان بشمار می آید. پیست بین المللی نسار بیجار اولین پیستی میباشد که برای رفاه حال ورزشکاران از طبیعت زیبای داخل شهر بهره میگیرد .

 

متاسفانه حدود 16 سال است که پیست اسکی بیجار بلاتکلیف مانده و به دلایل مختلف از جمله نداشتن گواهینامه استاندارد تله سیژ، کمبود آب پیست چمن و نداشتن متولی مشخص، این پیست به بهره‌برداری نرسیده است.

 

 

 

خواب های که برای پیست اسکی دیده شده هیچکدام تعبیر نشد

این مکان تفریحی از جمله مکان های است که با ورود هر مسوول خواب جدیدی برای آن دیده می شود که متاسفانه بعد از گذشت سالها هیچکدام از این خواب ها تا کنون تعبیر نشده است.

 

بیژن زندیه، فرماندار سابق بیجار در جلسه ای که با حضور نصراللهی زاده رییس برنامه و بودجه کردستان در سالن شهدای گمنام فرمانداری در تاریخ 2 دی ماه سال 95 برگزار شد  با اشاره به احداث پیست موتورسواری در دامنه پیست اسکی نسار این شهر گفت: برای ساخت پیست موتورسواری که در این شهرستان طرفداران زیادی دارد، از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استان اعتبار اختصاص خواهد یافت.

 

وی از اختصاص اعتبار برای ساخت مجموعه خوابگاهی و هتل در دامنه کوه نسار خبر داد و یادآور شد: با توجه به ارتفاع 2 هزار متری بیجار از سطح دریا، با ساخت این مجموعه بیجار می‌تواند میزبان اردوها و بازی‌های ملی باشد.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان هم در این جلسه گفت: پیست اسکی بین المللی بیجار بزودی از بلاتکلیفی خارج و در کنار کوهستان پارک نسار این شهر به مجموعه تفریحی، ورزشی و گردشگری کم نظیری در منطقه تبدیل می‌شود.

 

نصراللهی زاده در این جلسه از مدیران مرتبط  خواست هرچه سریعتر نسبت به تامین آب پیست چمن این مجموعه اقدام و شرایط را برای استفاده علاقمندان از ورزش اسکی در تمامی فصل‌ها فراهم کنند.

 

بعد از گذشت سه سال همچنان پیست اسکی بیجار در میان وعده های مسئولان پاسکاری می شود و خبرای از رفع مشکل این پیست که در جلسات مختلف استانی و شهرستانی مطرح شده است، نیست.

 

 

 

پیست اسکی بین المللی نسار حتما به بهره برداری می رسد

وعده های مدیر برنامه و بودجه استان کردستان به سال 95 ختم نشد و در جلسه 19 تیر ماه سال جاری در جلسه بررسی روند اجرای پیست بین المللی اسکی نسار بیجار که با حضور افتخاری رییس فدراسیون اسکی کشور و مشاوران مطالعه پروژه در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد، با اشاره به اهمیت این پروژه در استان، اظهار کرد: تاکنون اعتبارات زیادی در این پیست هزینه شده و رها کردن آن اتلاف منابع عمومی است بنابراین این مجموعه تحت هر شرایطی باید تکمیل و به فرجام و به بهره برداری برسد.

 

وی با اشاره به ضرورت همکاری شهرداری بیجار و اداره کل راه و شهرسازی استان در حل مشکلات این پروژه، گفت: حتی اگر نیاز باشد توسعه پیست اسکی بیجار نیز در دستور کار قرار می گیرد و برای الحاق اراضی بیشتر به محدوده آن تلاش می کنیم

 

 

 

 

مشکلات پیست اسکی از زبان مردم دیار گروس

هر ساله با شروع بارش برف شاهد حضور چشمگیر مردم از اقصی نقاط کشور در این پیست هستیم اما متاسفانه نبود امکانات موجب بروز نارضایتی در بین ورزشکاران این رشته شده است.

 

یکی از موضوعاتی که موجب بروز مشکلات برای اسکی بازان حرفه ای در این پیست شده است،حضور تیوپ سواران در محدوده پیست می باشد که گاهی باعث بوجود آمدن حوادث جانی دلخراشی می گردد.

 

محصور نبودن محوطه پیست موجب می گردد تیوپ سواران در این قسمت قرار بگیرند و موجب بروز مشکلات جانی برای خود و دیگران می گردند و مشکل بوجود آمده در چند هفته قبل و بوجود آمدن مشکل ضربه مغزی برای یک جوان بیجاری مصداق بارز این مشکل است.

 

یکی از کارشناسان این هیئت در این خصوص به خبرنگار کردتودی گفت: در پیست های کشورهای اروپایی امکانات و محل امنی برا ی تیوپ سواری طراحی وایجاد شده که احداث چنین مکانی در پیست اسکی نسار از مهمترین تفرجگاه های زمستانی این شهرستان است مستلزم بودجه کافی میباشد.

 

وی افزود: ایجاد پیست پاتیناز و هاکی روی یخ در محدوده پیست اسکی نسار بیجار موجب رونق گردشگری در این منطقه می گردد.

 

وی خاطر نشان کرد: راه اندازی تله سژ این پیست در مرداد ماه سال 94 افتتاح شد یکی از عوامل رونق این پیست بود که متاسفانه در حال حاضر بلا استفاده مانده است.

حال این سوال ذهن هر شهروند بیجاری را مشغول کرده تا کِی باید مصوبات پروژه ها در همان اتاق جلسات باقی بماند و هیچ کس پیگیر حل و فصل مشکلات این پیست نمی شود؟؟

 

امیدواریم عملی شدن وعده های مسئولین با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود موجب اشتغالزایی و پر کردن اوقات فراغت نردم این دیار شود.

 

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۳۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برجسته کاری حجمی فرش بیجار (فیلم)



منبع:کانال گلین گلین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تولید انبوه کنف هندی در مزارع/ از گونی بافی تا کیف برند (فیلم) ذوق‌زدگی مرد کره‌ای از دیدن فرش ایرانی در خانه‌اش (فیلم) تولید فرش پشم در ژاپن/ هتل‌های لوکس از این محصولات استفاده می‌کنند (فیلم)

دیگر خبرها

  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد و حادثه‌آفرین ‌است
  • پاسکاری ساخت سیل بند منجر به ورود سیلاب به داخل شهر سبزوار شد
  • عجیب ترین ضربه آزاد و بی نظیرترین پاسکاری را ببینید
  • مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) در بیجار
  • مسئولان به وعده صادق اقتصادی خود عمل کنند
  • برجسته کاری حجمی فرش بیجار (فیلم)
  • نجفی: استاندارد نبودن پیست‌ها برای ورزشکاران هزینه‌بردار است