Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا کاظم لو صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروه استان که در حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: دانش، مایه اقتدار است و جامعه‌ای که دانش و هنر نداشته باشد این جامعه عقب مانده خواهد بود؛ هرکس که این دانش را پیدا کرد قدرت پیدا می‌کند و اگر جامعه‌ای خالی از فن و دانش باشد، دیگران بر آن جامعه قدرت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین بیان کرد: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بیان می‌کند که دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است و عنصر دیگر دانایی، توانایی است و دنیای غرب به برکت دانش خود توانست قدرت و ثروت فراهم کند.

کاظم لو عنوان کرد: اگر جامعه علم داشته باشد آن جامعه می‌تواند به اهداف خود نزدیک باشد؛ از جمله جایگاه‌هایی که در کشور رشد کرده حوزه علمیه خواهران است.

وی اضافه کرد: پذیرش حوزه علمیه از ۲۳ تیرماه امسال همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) آغاز شده است و افراد دارای مدرک دیپلم و با معدل ۱۲ می‌توانند در حوزه علمیه ثبت نام کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین یادآور شد: متولدین سال ۶۸ می‌توانند به صورت حضوری وارد شوند و تحصیل افراد به صورت تمام وقت شرایط سنی ندارد.

کاظم لو عنوان کرد: حوزه علمیه یک فرصت برای بانوان است و بانوان می‌توانند به صورت رسمی در حوزه تحصیل کنند.

وی گفت: آزمون پذیرش در حوزه‌های علمیه در ۷ شهریورماه امسال در مرکز استان در یکی از مدارس برگزار و بعد از آزمون ورودی مصاحبه حضوری انجام می‌شود.

کاظم لو مطرح کرد: ظرفیت پذیرش در حوزه قزوین به طور تقریبی در سالجاری حدود ۲۰۵ نفر است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اضافه کرد: ۶ مرکز در استان وجود دارد که ۵ مرکز برای ورودی‌ها و یک مرکز برای آموزش عالی است؛ شرایط افراد دارای تحصیلات دانشگاهی یا حافظ قرآن در شرایط سنی تأثیرگذار است و تا ۳۵ سال می‌توانند به تحصیل بپردازند.

کاظم لو عنوان کرد: حوزه علمیه در کشور نیروهای خوبی را به جامعه تحویل داده و اقبال خوبی داشته است؛ در آمار استانی ۶ مرکز برای مقطع کارشناسی و یک مرکز برای آموزش عالی فعال است.

وی اضافه کرد: در شهرستان آبیک، بوئین زهرا، تاکستان و قزوین «دو مکان» ظرفیت خوبی دارند و مجموعاً ۱۵۰۰ دانشجو در استان و ۱۰۰ نفر استاد داریم.

کاظم لو اضافه کرد: دوره‌های حوزه علمیه در بانوان ۵ سال است و زمینه گسترش تا ۷ سال را نیز دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین ادامه داد: حوزه علمیه خواهران الوند منتظر مجوز شورای سیاستگزاری استان بود که در حال حاضر متوقف است.

وی تصریح کرد: یکی از افتخارات ما در حوزه علمیه خواهران، همکاری با جامعه اطراف است و در حوزه علمیه برای مدارس باز است و با تمام نهادها همکاری داریم که مهارت افزایی برای فارع التحصیلان را در این زمینه انجام دادیم.

کاظم لو گفت: با همکاری مرکز قم و وزارت کشور در قالب طرح حیات طیبه نیروهای متخصص را برای آسیب‌ها تربیت کرده ایم.

این مسئول یادآور شد: آماده همکاری با تمام نهادها هستیم و حدود ۷۰۰ نفر فارغ التحصیل کارشناسی از سال ۶۸ تا امروز داشتیم که برخی از آنها وارد آموزش و پرورش شده اند و برخی نیز به عنوان مبلغ فعالیت می کنند.

کاظم لو عنوان کرد: یک وجه مشترک با آموزش و پرورش داریم و ورود خواهران حوزه علمیه در قالب اجرای طرح‌های مختلف صورت می‌گیرد و حضور خواهران در مدارس در قالب طرح امین ملموس بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: زمان پذیرش دانشجویان در سالجاری تغییر کرده است و معتقدیم که هراندازه در پذیرش به کیفیت برسیم طبیعتاً نیروهای کیفی تری تربیت خواهند شد.

کد خبر 4676001

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب رضا کاظمی حوزه علمیه قزوین حوزه علمیه خواهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام سیدمحمد متولی دبیر اجرایی چهارمین دوره همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با اعلام این مطلب گفت: چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با رهیافت علوم انسانی اسلامی فردا دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۸:۳۰ صبح در شبستان حضرت امام خمینی (ره) حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

او بیان کرد: این همایش هر ساله همزمان با بزرگداشت عالم ربانی آیت‌الله ایمانی، امام جمعه فقید شیراز برگزار می‌شود، زیرا در زمان حیات و مسئولیت ایشان در کسوت نماینده ولی فقیه در استان فارس حوزه‌های علمیه شهر مقدس شیراز جانی دوباره گرفت و در جهت رشد و پیشرفت علمی حوزه و طلاب اقدامات مؤثری از جانب ایشان انجام شد.

متولی بیان کرد: این همایش با حضور طلاب و روحانیون بانو و آقا برگزار خواهد شد و در جهت تسهیل حضور گسترده آنها در آن روز تمام حوزه‌های علمیه آقایان و بانوان در سطح شهر شیراز تعطیل خواهند بود.

او با اشاره به دریافت ۲۰۰ اثر علمی و هنری به دبیرخانه همایش بیان کرد: در این همایش ملی برای اولین بار در کشور آئین اهدای جایزه ملی محی‌الدین برگزار خواهد شد. نام این جایزه از نام عالم ربانی و استاد اخلاق آیت‌الله حائری شیرازی اقتباس شده است.

دبیر اجرایی این همایش افزود: در این برنامه به تمام طلاب و روحانیون شرکت‌کننده بن خرید کتاب ۵۰۰ هزار تومانی با تخفیف ۳۰ در صد اهدا می‌شود.

متولی در پایان با بیان اینکه امسال در چهارمین دوره این همایش ملی میزبان آیت‌الله رشاد به‌عنوان سخنران خواهیم بود، افزود: ایشان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و رئیس حوزه‌های علمیه استان تهران است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در حوزه علمیه آخوند همدانی