Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:13:33 GMT

دمای آذربایجان‌غربی چهار درجه خنک شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۳۹۷۴

دمای آذربایجان‌غربی چهار درجه خنک شد

اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود جریان‌های شمالی در منطقه آذربایجان‌غربی دمای هوای اغلب شهرهای استان کاهش یافته بطوریکه دمای مهاباد از حداکثر ۴۲ درجه به ۳۸ درجه، دمای بوکان از ۴۱ به ۳۶ درجه و ارومیه از ۳۷ به ۳۴ درجه سانتی‌گراد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: نقشه‌های هواشناسی برای ۲ روز آینده نیز نشان از تداوم جوی به نسبت آرام و پایدار در منطقه است که برای جنوب استان در بعدازظهرها سرعت وزش باد بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدپور با بیان اینکه تکاب با دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر استان در شبانه‌روز گذشته بود، اضافه کرد: در این مدت دمای هوای ارومیه بین ۱۵ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد و دمای هوای مهاباد بین ۱۸ و ۳۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی با اشاره به اوج رسیدن دمای هوای آذربایجان‌غربی در چند روز گذشته و رسیدن دمای هوا در برخی نقاط به بالای ۴۱ درجه گفت: پنجم مرداد سال ۱۳۹۷ نیز دمای هوای استان به ۴۲.۶ درجه سانتی‌گراد رسید که در ۲۰ سال گذشته در استان بی‌سابقه بود.

آذربایجان‌غربی در یک منطقه کوهستانی با میانگین بارش سالانه ۳۴۰ میلیمتر بارندگی واقع شده و از اواسط خردادماه به تدریج دمای هوا افزایش می‌یابد و این افزایش دما تا اواخر شهریور تداوم خواهد داشت.

در آذربایجان‌غربی در مجموع ۱۸ ایستگاه فرعی و اصلی هواشناسی راه اندازی شده که ایستگاه هواشناسی مهاباد یکی از ایستگاه‌های اصلی هواشناسی «سینوپتیک» استان است و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازگیری و ثبت می‌شود.

۹۹۰۳/‏۶۱۸۵/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۳۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 

ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس هواشناسی در خزاسان‌ جنوبی گفت: از امروز ظهر توده هوای ناپایدار وارد خراسان جنوبی شده و هشدار سطح نارنجی نیز اعلام شده است.

فاطمه زارعی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: براساس الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از بعدازظهر امروز با نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار به جو استان علاوه بر وزش باد شدید، گردو خاک، وقوع رگبار، رعدو برق، بارش تگرگ، برخورد صاعقه و در ارتفاع تشکیل مه تا روز شنبه پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد:  با توجه به بارش گسترده در اکثر نقاط استان وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش بینی است و احتمال خسارت به بخش کشاورزی، قنوات و تاسیسات زیربنایی وجود دارد.

زارعی گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی که از طرف هواشناسی صادر شده  باید از سفرهای غیر ضرور، عدم استقرار و صعود به مناطق مرتفع، خودداری از اتراق، چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و...  خودداری شود. 

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته سربیشه و خضری دشت بیاض با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر و نهبندان با بیشینه دمای ۳۵ درجه بالای صفر هستند و تغییرات دمای بیرجند نیز بین ۱۶ و ۲۸ درجه بالای صفر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش‌ باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • تداوم بارش باران تا روز شنبه در آذربایجان ‌غربی
  • بارش باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تقویت شد
  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 
  • کوهرنگ خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد