Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار یزد با بیان این‌که اپلیکیشن شهربین فرصت مناسبی برای مشارکت شهروندان در توسعه برنامه‌ریزی شهری و ارتقای خدمات شهرداری است، گفت: تمام ارزیابی‌ عملکرد واحدها، مناطق و سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری یزد از این پس بر اساس اپلیکیشن شهر بین انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد، شهردار یزد به همراه رییس کمیسیون شهر هوشمند، رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری، شهردار منطقه و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری یزد پیاده از محله آزادشهر بازدید و از نزدیک پای درد و دل مردم این منطقه نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جمال الدین عزیزی» در حاشیه این بازدید که در قالب طرح شهربین انجام شده است، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، آموزش حضوری برای استفاده از اپلیکیشن شهر بین را ضروری دانست و اظهار کرد: شهروندان می‌توانند با نصب رایگان این برنامه از سه روش صوتی، تصویری و پیامکی مشکلات و دغدغه‌های شهری خود را به شهرداری گزارش کنند.

وی افزود: اخیراً به تمام معاونت‌ها، شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری یزد نصب  و استفاده از اپلیکیشن شهر بین ابلاغ شده است.

شهردار یزد در ادامه گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی چند ماه آینده با ایجاد زیرساخت‌های لازم مبنای تمام ارزیابی‌های عملکرد واحدها، مناطق و سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری یزد بر اساس اپلیکیشن شهر بین انجام می‌شود.

عزیزی تصریح کرد: در ادامه ارزیابی‌های سازمانی همه ورودی‌هایی که به عنوان درخواست مردمی در شهرداری وجود دارد از طریق نرم‌افزار شهر بین برنامه‌ریزی و ساماندهی می‌شوند.

تقویت زیرساخت‌های پاسخگویی در شهرداری ضروری است

«حمیدرضا قمی» رییس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی یزد، در ادامه این بازدید به خبرنگار ایسنا، گفت: شهربین پل واسطی بین مردم و شهرداری و مدیران شهری برای انعکاس مشکلات و پیشنهادات است.

وی افزود: اپلیکیشن شهر یزد در حقیقت فرآیند مشارکت مردمی برای برنامه‌ریزی و تصمیمات کلان مدیریت شهری است که نقش مهمی در جلوگیری از دوباره کاری و رفع نیازهای واقعی شهروندان ایفا می‌کند.

قمی موفقیت این طرح را مستلزم همکاری مستمر شهروندان و در ایجاد زیرساخت‌های پاسخگویی در شهرداری دانست و اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون شاهد مشارکت مطلوبی از سوی مردم بودیم و در الان نوبت به تقویت زیرساخت های لازم در شهرداری است.

این مسئول ارتقای پاسخگویی شهرداری را مهمترین عامل برای افزایش اعتماد عمومی نسبت به این اپلیکیشن عنوان کرد و گفت: اگر مردم بدانند که راهکار رفع مشکلات چیست خودشان هم برای توسعه مدیریت شهری و رفع چالش‌های موجود به صحنه خواهند آمد.

رییس کمیسیون شهرهوشمند شورای شهر تصریح کرد: این اپلیکیشن در آینده نقش مهمی در ارزیابی و تصمیم گیری‌های شهری خواهد داشت.

افزایش اعتماد عمومی مستلزم ارتباط مستقیم مسئولان با مردم است


«سپنتا نیکنام» رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری هم در پایان ارتباط مستقیم مردم با منتخبین و نمایندگان خود را از جمله مهمترین دلایل افزایش اعتماد عمومی در جامعه دانست و بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر به دلیل حجم بالای کار و تعدد جلسات انجام این مهم مغفول مانده است.

وی پیاده‌روی‌ و بازدید مدیران ارشد شهری از مناطق مختلف شهر در قالب طرح شهر بین را فرصت مناسبی برای کنار زدن دیوار نامرئی بین مسئولان و مردم عنوان کرد و افزود: مردم می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن شهربین نقطه نظرات و پیشنهادات خود را به طور مستقیم با مسئولان در میان گذاشته و در مورد خدمات شهرداری اظهار نظر کنند.

این مسئول در ادامه با بیان این‌که ترویج و نهادینه شدن استفاده از این اپلیکیشن باید در بین مردم و اقشار مختلف اعتمادسازی شود، گفت: خوشبختانه کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر با تدبیر مناسب، پیاده‌روی‌های دوره‌ای در نقاط مختلف شهر یزد را به عنوان یکی از راهکارهای اعتماد سازی و معرفی شهر بین انتخاب کرده است.

نیکنام ثبت و ضبط مشکلات و چالشهای موجود و همچنین بارگذاری آنها در اپلیکیشن شهربین را از جمله ویژگی‌های پیاده‌روی و بازدیدهای دوره‌های مدیران ارشد شهری دانست و بیان کرد: این اقدام حرکتی پسندیده در راستای رفع برخی از مشکلات شهروندان است.

به نظر می‌رسد نه تنها در شرایط سخت اقتصادی امروز بلکه در تمام مواقع تنها راه رفع چالش ها و البته هموار شدن مسیر توسعه بیش از پیش، همدلی و جذب مشارکت عمومی است و این مهم فقط با تقویت اعتماد بین مردم و مسئولان محقق می‌شود.

یکی از راهکارهای افزایش اعتماد عمومی حضور صادقانه و فارغ از تشریفات اداری مسئولان ارشد بین اقشار مردم در محلات و مناطق مختلف شهری است که امیدواریم این مهم به عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی در ارائه و ارتقای خدمت به مردم مد نظر مسئولان و مدیران قرار گیرد.


 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال پیاده روی تصمیم گیری های روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است

سخنگوی شهراری تهران گفت: توصیه‌های پدرانه مهندس چمران برای مدیران شهری فراتر از جایگاه حقوقی و قانونی ایشان، به عنوان فصل‌الخطاب و از جایگاه یک رابطه پدر و فرزندی میان وی و مدیران شهری است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران، درباره سخنان مهدی چمران در صحن علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: به نظر من سخنان مدبرانه و پدرانه امروز آقای چمران دارای چند بُعد مهم و تاریخی بود. مهمترین آن دعوت همه مدیران شهری و اعضای شورای شهر بر پرهیز از اختلاف‌افکنی‌ها و توجه ویژه به کار و خدمت به مردم است.

وی با اشاره به رویکرد پدرانه و انقلابی رئیس شورای شهر تهران که سال‌هاست برای همه فعالان حوزه شهری ثابت شده است، افزود: تهران رشد و پیشرفت خود را در دو دهه گذشته مرهون هدایت شخص مهندس مهدی چمران به عنوان راهبر کانونی شورای شهر تهران بوده است و هیچ‌کس نمی‌تواند منکر نقش‌آفرینی ایشان در این زمینه شود.

محمدخانی با بیان اینکه مهندس چمران چهره محبوب مردمی در میان سلایق مختلف و گروه‌های اجتماعی متنوع است. اظهار کرد: رئیس شورای شهر امروز بزرگوارانه و متواضعانه خواست تا هیچ‌کس ایشان را با شهدا مقایسه نکند، اما برداشت جامعه انقلابی و مردم اصیل تهران این است که مشی و رفتار ایشان همگان را به یاد برادر شهیدش، مصطفی چمران می‌اندازد. هرچند ایشان بزرگوارانه این شباهت را انکار می‌کنند.

سخنگوی شهرداری تهران با یادآوری این نکته که تاکید امروز آقای چمران بر جلوگیری از اختلاف‌افکنی و تشتت آرا همان تأکید همیشگی و چندباره شهردار تهران به همه مدیران شهری درباره پرهیز از اختلاف و اولویت کار و جهاد برای مردم است؛ اضافه کرد: سخنان رئیس شورا و شهردار  تهران بی‌شک راهنمای روشن و نقشه راه مدیران شهری تهران است.

وی در ادامه به نقش محوری و سازنده شخص مهندس چمران از دو جنبه حقیقی و حقوقی در بسیاری از جلسات مدیریت شهری و گفت‌وگوها و سخنرانی‌ها اشاره کرد و گفت: به گواه ناظران و کارشناسان و اهالی رسانه، نقش ایشان در راهبری شورای ششم و مدیریت شهری ویژه و غیرقابل‌انکار است.

محمدخانی تاکید کرد: توصیه‌های پدرانه مهندس چمران برای مدیران شهری فراتر از جایگاه حقوقی و قانونی ایشان، به عنوان فصل‌الخطاب و از جایگاه یک رابطه پدر و فرزندی میان وی و مدیران شهری است.

سخنگوی شهرداری تهران یادآور شد: همانطور که در تاکیدات  امروز مهندس چمران مطرح شد، این موضوع هم یک واقعیت است که مردم برای کار و خدمت و فعالیت جهادی به این ترکیب مدیریت شهری اعتماد کرده و رای داده‌اند. به همین جهت با تاکید همیشگی شهردار تهران اولویت اول، دوم، سوم و آخر مدیران و همه خانواده شهرداری تهران در این دوره شهری، کار و کار و کار است. قطعا مدیریت شهری هیچ اقدامی که موجب شادی دشمنان مردم و انقلاب شود انجام نخواهد داد.

وی در ادامه تاکید کرد: مدیریت شهری ششم تهران از فرصت باقیمانده برای تلاش و کار بیشتر و جهاد شبانه‌روزی استفاده خواهد کرد و ما هم در حوزه اطلاع‌رسانی، امید افزایی را وظیفه خود می‌دانیم.

ممانعت از حضور عضو شورای شهر تهران توسط شهردار منطقه 17

رئیس مرکز ارتباطات وامور بین الملل شهرداری تهران در پایان یادآور شد: مباحث متعددی از منظر سیاسی در نطق پیش از دستور عضو شورای شهر در خصوص عملکرد شهرداری تهران و شخص شهردار تهران مطرح شد، که مرکز ارتباطات شهرداری به منظور تنویر افکارعمومی و شفاف شدن شبهات خود را موظف به پاسخگویی و اطلاع‌رسانی کامل البته به شیوه ایجابی و تبیینی و به فرمایش قرآن کریم جدال احسن و با هدف ایجاد آگاهی عمومی و امیدافزایی به مردم می‌داند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد