Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،استخر ویژه بانوان شهر همدان به عنوان دومین استخر ویژه بانوان استان، پس از استخر بانوان تویسرکان، در ۲۹ خرداد امسال در مراسمی با حضور تندگویان، معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان، استاندار همدان و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

کلنگ این پروژه ورزشی در سال ۸۶ و در زمینی به وسعت نزدیک به هزار و ۲۰۰ متر مربع زده شد و برای ساخت و تکمیل آن در ۱۲ سال گذشته ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد تومان نیز هزینه شده است.

این استخر در کنار یک سالن سرپوشیده ورزشی ویژه بانوان در پارک اختصاصی بانوان همدان واقع شده تا به عنوان یک مجموعه ورزشی اختصاصی بانوان در نوع خود در کشور کم نظیر و یا بی‌نظیر باشد.

اما با گذشت بیش از یک ماه از افتتاح استخر ویژه بانوان شهر همدان این فضای ورزشی هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و بانوان همدانی همچنان در حسرت شنا در استخری ویژه بانوان به سر می‌برند.

در روز‌های اخیر در فضای مجازی شایعاتی در مورد افتتاح پیش از موعد این استخر به دلیل حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در شهر همدان منتشر شده است.

گفته می‌شود در حالی این استخر در مراسمی رسمی با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان و مسئولان استانی افتتاح شد که هنوز انشعابات آب، برق و گاز این فضای ورزشی و نیز سیستم‌های تهویه هوا و تصفیه و گندزدایی آب آن وصل نشده و متولیان ورزش استان، استخر را قبل از تکمیل، صرفاً برای مراسم افتتاح موقت آبگیری کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، با بیان این که استخر بانوان شهر همدان تکمیل است اظهار داشت: پس از استخر بانوان تویسرکان که در اردیبهشت ماه امسال با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد، استخر بانوان همدان نیز در اواخر خرداد امسال به عنوان دومین استخر ویژه بانوان استان با حضور معاون وزیر افتتاح شد.

محسن جهانشیر افزود: در استان همدان ۱۱۰ پروژه نیمه کاری ورزشی وجود دارد که از کلنگ‌زنی برخی از آن‌ها ۱۵ سال می‌گذرد. استخر بانوان همدان نیز یکی از این پروژه‌ها بود که روند تکمیل آن را در چند ماه اخیر سرعت دادیم تا هرچه سریع‌تر افتتاح شود و به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به این که با افتتاح این استخر بی‌تردید شنای بانوان همدان در حوزه ورزش قهرمانی در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد و استعداد دختران همدانی در این ورزش شکوفا می‌شود، عنوان کرد: در حوزه ورزش همگانی نیز بانوان همدانی که تمایلی برای شنا در استخر‌هایی که یک روز در اختیار آقایان و یک روز در اختیار بانوان بود، نداشتند، می‌توانند بدون دغدغه در استخر اختصاصی به این رشته مفرح بپردازند.

جهانشیر با ذکر ۳ دلیل عمده برای عدم بهره‌برداری از استخر ویژه بانوان همدان گفت: پس از تکمیل این پروژه در یک پروسه قانونی برای تحویل آن از پیمانکار به منظور رفع نواقص احتمالی، آب‌بندی و چکاپ سیستم‌های تهویه، تصفیه و گندزدایی، استخر آبگیری شده است، اما قابل استفاده عموم نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به این که انشعابات استخر نیز باید قطعی بشود عنوان کرد:، اما مهم‌ترین دلیل عدم بهره‌برداری از استخر ویژه بانوان شهر همدان عمل به قانون واگذاری اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی است.

جهانشیر تصریح کرد: در جهت اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی و نیز آیین نامه ماده ۸۸ اماکن ورزشی، ادارات کل ورزش و جوانان باید فضا‌های ورزشی خود را از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی تاکید کرد: پس از پایان مرحله چکاپ و تحویل پروژه از پیمانکار شرایط مزایده واگذاری این استخر به بخش خصوصی در روزنامه‌های کثیرالانتشار استان درج می‌شود و با برگزاری مناقصه و تعیین بهره‌بردار استخر بانوان همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

آنچه مسلم است برخی از پروژه‌های ورزشی در سطح کشور و استان‌های مختلف از جمله استان همدان در سال‌های اخیر به منظور بهره‌برداری‌های سیاسی و تبلیغاتی، قبل از تکمیل به بهره‌برداری رسیده است و امیدواریم استخر بانوان شهر همدان از این دست پروژه‌ها نباشد و در کمترین زمان ممکن پس از تعیین بهره‌بردار از طریق مزایده فعالیت رسمی خود را آغاز کند.

انتهای پیام/د.ا

بانوان همدانی همچنان محروم از استخر شنای اختصاصی

منبع: تسنیم

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش و جوانان استخر شنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، از صبح شنبه و با حضور وزیر علوم در شهر یاسوج، چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وزیر علوم تحقیقات فناوری در آئین افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است.

محمدعلی زلفی گل افزود: این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این آئین گفت: با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

بهادر کرمی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

کرمی افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر دانست.

کد خبر 6089706

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود