Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@23:43:26 GMT

رسانه صهیونیست: مقامات عربستان عاشق اسرائیل هستند

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۴۲۱۴

رسانه صهیونیست: مقامات عربستان عاشق اسرائیل هستند

یک رسانه صهیونیست نوشت که مقامات سعودی رویکرد خود را تغییر داده و دوستدار یهودیان و عاشق اسرائیل شده‌اند. ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه تلویزیون 13 رژیم صهیونیستی گزارشی را در خصوص روابط نزدیک عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی منتشر کرده و نوشت که عربستان که طی دو دهه گذشته به عنوان یکی از منابع صادر کننده تروریسم به دنیا مطرح بود، رویکرد خود را تغییر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه تلویزیونی در گزارش خود تحت عنوان تحول در عربستان سعودی نوشت که ریاض به کشوری دوستدار یهودیان و عاشق اسرائیل تبدیل شده است، این در حالی است که سعودی‌ها طی دو دهه گذشته از طریق اسامه بن لادن و گروه تروریستی داعش، تروریسم را به دنیا صادر می‌کردند.

واکنش مردم عربستان به عادی سازی روابط ریاض با تل‌آویواعتراض شاهزاده سعودی: عربستان غیرقابل تحمل شده است/ به زودی شراب هم حلال می‌شود!

 

زفی یحزقلی تحلیلگر مسائل کشورهای عربی در این شبکه تلویزیونی می‌افزاید: عربستان در برابر دیدگان ما تغییر می‌کند، البته شاید تغییرات داخلی که در پشت درهای بسته صورت می‌گیرد، عمیق‌تر از این باشد. وی در این رابطه به رویکردهای جدید محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی اشاره می‌کند.

این گزارش با اشاره به پیامدهای ترور جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی در سفارت این کشور در ترکیه نوشت که نزدیک بود بن سلمان انتقادات سختی را دریافت کند که باعث کنار گذاشتن وی از منصبش شود، چرا که تصمیم گرفته بود یکی از روزنامه‌نگاران نامطلوب خود را حذف کند.

وی ادامه داد که یکی از تغییرات شگرفی که امروز در عربستان سعودی به وجود آمده، صحبت‌های جدیدی است که در رابطه با یهودیان و اسرائیلی‌ها مطرح می‌شود. این تحلیلگر مسائل کشورهای عربی اضافه کرد که موسسات دینی عربستان طی سال‌های متمادی اظهارات تندس ضد یهودیان و اسرائیلی‌ها داشتند، اما امروز از «تروریسم ایرانی» در مرزهای یمن صحبت می‌کنند. امروز یهودیان در کنار عربستان هستند و باید با این تغییرات تعامل داشته باشند.

این تحلیلگر صهیونیستی می‌افزاید که دفتر پادشاهی عربستان سعودی تنها دیگر اسرائیل را یک دشمن به شمار نمی‌آورد، بلکه آن را بخشی از راه حل مشکلات منطقه می‌داند‌.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند

یک عضو ارشد مجلس سنای آمریکا مدعی شد که این مجلس توافق امنیتی میان عربستان و آمریکا را بدون عادی‌سازی رابطه میان ریاض و تل‌آویو تصویب نخواهد کرد.

به گزارش فارس؛ لیندسی گراهام که از حامیان سرسخت رژیم اسرائیل است در گفتگو با پایگاه «جوئیش‌اینسایدر» گفت که سعودی‌ها هیچ رفتاری که حاکی از تمایل آن‌ها برای توافق با آمریکا بدون سازش با اسرائیل باشد نشان نداده‌اند. 

دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» از مدت‌ها پیش به دنبال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل به عنوان ادامه توافقاتی است که در دولت دونالد ترامپ به «توافقات ابراهیم» معروف شد. 

عربستان سعودی به عنوان بخشی از این توافق خواستار امضای یک قرارداد دفاعی-امنیتی با آمریکا است. ریاض علاوه بر این، برای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل خواستار متعهد شدن اسرائیل به مسیری برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • رسانه سعودی: توافق آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع است
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • تنفر جهانی از اسرائیل و صهیونیزم یا یهودی ستیزی؟
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...