Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بیژن لطفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت : تله‌های فرمونی با هدف مبارزه با آفت کرم خراط و ترویج روش‌های مبارزه غیر شیمیایی و بیولوژیک در باغات این شهرستان نصب شد.

لطفی با اشاره به اینکه؛ کرم خراط در حال حاضر یکی از آفات مهم درختان میوه بویژه گردو محسوب می‌شود گفت: عامل این آفت، حشره پروانه‌ای است که لارو‌های آن زمستان را به صورت لارو در داخل تنه و شاخه‌های اصلی درختان زندگی سپری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: لارو‌های این حشره چوبخوار است و در شاخه و تنه درخت دالان‏های طولی در عمق چوب ایجاد می‌کنند، سبب ضعف شدید درخت می‌شود و در صورت شدت آلودگی درخت را براحتی می‌خشکاند.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: این آفت به تعداد زیادی از درختان مثمر مانند درختان سیب، گلابی، به، آلو، گیلاس، گردو، زیتون، انار، انگور، مرکبات و همچنین درختان غیر مثمر مانند افرا، بیدمشک، بید، نارون و بلوط حمله می‌کند که به همین منظور طرح مبارزه با این آفت در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به اینکه استفاده از تله‌های فرمون جنسی حشرات آفت یکی از روش‌های جدید در کنترل آفت محسوب می‌شود تصریح کرد: تله‌های فرمونی برای شکار انبوه حشره بالغ بر روی درختان نصب شده است و نقش موثر آن تا اواخر فصل تابستان باقی خواهد ماند.

لطقی یاد آور شد: استفاده از تله‌های فرمونی ساده است، ولی فاکتور‌های مختلفی از جمله دز فرموله شده در کپسول فرمونی، شکل و محل نصب تله، استحکام و ماندگاری تله‌ها و جنس کپسول پخش کننده فرمون؛ در کارایی آن‌ها موثر است که باغداران و کشاورزان در استفاده از آن‌ها باید توجه کنند.

انتهای پیام/ک

کرم خراط یکی از آفات مهم درختان میوه بویژه گردو محسوب می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۴۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه فعالیت سامانه بارشی حاکم بر جو استان کرمانشاه، بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد.

بارش تگرگ در ساعات گذشته برخی محصولات باغی شهرستان پاوه را از بین برد و معابر روستایی را دچار خسارت کرد.

گفتنی است در پی بارش تگرگ تردد در برخی محورهای روستایی به سختی انجام می‌شد.

کد خبر 6098817

دیگر خبرها

  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • عکس ماکرو از حشره اجتماعی با سابقه‌ای 130 میلیون ساله
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • اجرای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری در آبیک
  • درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک
  • لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • شکوفه درختان گلابی باغات روستای جغدان به روایت تصویر
  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو