Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نیروهای یگان پهپادی ارتش یمن بامداد پنجشنبه پایگاه هوایی «ملک خالد» در منطقه خمیس مشیط در عربستان را با پهپادهای قاصفk2 بمباران کردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا  به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره, سرهنگ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله گسترده یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن با پهپادهای "قاصف 2K" به پایگاه هوایی ملک خالد در خمیش مشیط عسیر خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این حمله, آشیانه جنگنده ها, مخازن تسلیحات و تجهیزات و مواضع حساس در پایگاه ملک خالد با دقت هدف قرار گرفت.
پایگاه هوایی «ملک خالد» پایگاهی هوایی وابسته به نیروهای هوایی پادشاهی عربستان سعودی در نزدیکی «خمیس مشیط» در منطقه «عسیر»‌ در جنوب غرب این کشور است.
این پایگاه که مبدأ بسیاری از عملیات‌‌های هوایی عربستان سعودی به یمن بوده حدود 100 کیلومتر با مرز یمن فاصله دارد.
این دومین حمله ارتش یمن به فرودگاه نظامی ملک خالد در 24 ساعت و سومین حمله طی ده روز گذشته است.
طی چند ماه گذشته، حملات پهپادی یا موشکی به فرودگاه‌های مناطق جنوبی عربستان سعودی شامل جازان، نجران و عسیر، افزایش یافته و با آنکه عربستان سعودی از سامانه‌های آمریکایی پاتریوت بهره می‌برد، موفق نشده با حملات یمن مقابله کند.

واکنش ائتلاف سعودی به سومین حمله پهپادی یمن به پایگاه ملک خالد
ساعاتی پس از حمله پهپادی یمن به پایگاه هوایی در جنوب غرب عربستان سعودی، ائتلاف عربی ضد یمن مدعی شد که «موفقیت» این حمله صحت ندارد.
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، سرهنگ «ترکی المالکی» سخنگوی «ائتلاف عربی»‌ علیه یمن ضمن بیان این ادعا که «نیروهای مشترک ائتلاف، یک پهپاد شبه‌نظامیان تروریست مورد حمایت ایران را که قصد هدف‌گیری غیرنظامی‌ها در خمیس مشیط را داشت، رهگیری و منهدم کرد» گفت، آنچه شبه‌نظامیان حوثی می‌گویند که مواضع حساس پایگاه هوایی ملک خالد را هدف گرفتند، صحت ندارد».
این مقام ائتلاف، خبر نیروهای پهپادی یمن در حمله به خمیس مشیط و پایگاه هوایی ملک خالد را «دروغ» توصیف کرد.

غافلگیری مزدوران سعودی در حمله مبارزان یمنی به نجران و عسیر
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، در حمله مبارزان یمنی به صحرای الاجاشر واقع در نجران شماری از مزدوران ارتش سعودی کشته و زخمی شدند.
همچنین در حمله گسترده ارتش و کمیته های مردمی یمن به مواضع مزدوران ارتش سعودی در غرب منطقه مجازه واقع در استان عسیر عربستان سعودی ده ها نفر از مزدوران سعودی کشته و زخمی شدند.
در همین حال رسانه های عربستانی از کشته شدن 8 نظامی سعودی در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در مرزهای جنوبی یمن خبر دادند.

شلیک موشک بالستیک «زلزال-1» به جنوب غربی یمن
روز گذشته نیز یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله از شلیک یک فروند موشک بالستیک به سمت محل تجمع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در استان تعز واقع در شمال غربی یمن خبر داد.
نیروهای موشکی ارتش یمن و انصارالله روز چهارشنبه، یک فروند موشک بالستیک «زلزال-1» را به سمت محل تجمع شبه نظامیان در منطقه الوازعیه استان تعز (شمال غربی) شلیک کردند.
منابع یمنی می‌گویند که این موشک دقیقا به هدف مورد نظر اصابت کرده که در پی آن چند نفر کشته و زخمی شدند.

عقب نشینی نیروهای سودانی از سه منطقه در ساحل غربی یمن
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، وضاح الدبیش سرهنگ نیروهای منصور هادی (رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن) به خبرگزاری آناتولی گفت نیروهای سودان از سه منطقه در ساحل غربی یمن عقب نشینی کردند و نیروهای منصور هادی جایگزین نیروهای سودانی شدند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص

در پی حملات گروه تروریستی داعش به استان حمص واقع در مرکز سوریه، ۱۳ تن از نیروهای ارتش این کشور و نیروهای کمکی آن به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار سایت خبری المیادین در سوریه امروز جمعه گزارش کرد ۱۳ تن از نیروهای ارتش و نیروهای کمکی این کشور در منطقه «رسم الکوم» در بادیه شرقی حمص در مرکز سوریه بر اثر حمله گروهک‌های داعش به شهادت رسیدند.

دو هفته پیش نیز ۲۲ تن از اعضای تیپ قدس متشکل از داوطلبان فلسطینی در نیروهای کمکی سوریه بر اثر کمین داعش در منطقه «السخنه» حمص به شهادت رسیدند.

گروهک‌های داعش در بادیه سوریه مستقر هستند و از پایگاه آمریکایی «التنف» به عنوان پناهگاه استفاده می‌کنند و همچنین حملات مکرری را به اتوبوس‌های غیرنظامی و نظامی انجام می‌دهند که تاکنون منجر به شهادت تعداد زیادی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه