Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه اولین گردانی که به منافقین در عملیات مرصاد حمله کردند نیروهای لشگر انصارالحسین(ع) بودند افزود: گردان هایی از لشگر همدان در پادگان شهید شهبازی بودند که غافلگیرانه به منافقین حمله کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ سردار فتح الله جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح هشت سال مقاومت جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس پرداخت و گفت: در اوایل جنگ علی رغم تلاش هایمان در هویزه چون برآورد درستی از دشمن نداشتیم با شکست مواجه شدیم و جنگ با یک بن بست مواجه شد و یک حالت یاس و ناامیدی و یک وضعیت سردرگمی نیروهای مسلح ما را گرفت و وضعیت خیلی مساعدی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این شرایط  برخی فرماندهان نطامی و بنی صدر به دنبال این بود که جنگ را با مذاکره و آتش بس خاتمه بدهند که امام (ره) با چنین تفکری برخورد کردند و فرمودند ما میتوانیم بر دشمن پیروز شویم و این صحبت حضرت امام بر نیروهای انقلابی اثر مثبتی داشت.

این فرمانده دفاع مقدس با اشاره به پیشگامی شهید حسن باقری بود در تغییر استراتژی جنگ گفت:  شهید حسن باقری جنگ را یک فرصت طلایی دانست و گفت تا الان روش ما اشتباه بوده است و اگر هم عملیات موفقی داشته باشیم چون استراتژی نداریم مجبور به شکست هستیم و باید روش هایی را در جنگ استفاده کنیم که دشمن به روش های ما پی نبرد.

وی ادامه داد: روش شهید باقری این بود که هدف ما از جنگ کشتار نیست و ما قصد داریم نیروهای دشمن را دور بزنیم و تجهیزات آنها را بگیریم .

سردار جعفری افزود:  نظریه ایشان این بود که به جای تکیه بر تجهیزات، ایمان محوری را مطرح  کنیم و با فرهنگ ایمان و روحیه شهادت طلبی و با استفاده از تاریکی شب دشمن را دور و عملیات را طراحی کنیم.

وی ادامه داد: اینکه هدف ما کشتار نیست در بین عراقی ها پیچید و عراقی ها خیلی تدابیر زیادی اندیشیدند که جلوی این کار را بگیرند اما موفق نشدند.

این فرمانده دفاع مقدس اظهار کرد: ما امروز در دنیا حرف برای گفتن  داریم زیرا هدفمان کشتار نبوده یعنی هیچ کس یک اسیر را نمیکشت و با یک ادبیات انسان دوستانه وارد صحنه جنگ شدیم که ورق به نفع ما برگشت.

وی عنوان کرد: عراق روی سپاه حساب باز نکرده بود و تمام توان ارتش را در نظر گرفته بود و اینها آگاهی از یک تشکل جدید نیروهای سپاه و مردم  نداشتند و در برآوردهایشان نیاورده بودند.

سردار جعفری با بیان اینکه یکی از ابزارهایی که صدام در هشت سال دفاع مقدس استفاده کرد منافقین بودند گفت: منافقین عملا و رسما تا سال ۶۱ اگر هم همکاری داشتند همکاری زیرزمینی بود و از آن سال به بعد عملا به صدام پیوستند و ابتدا به بخش شنود وارد شدند و دوم اینکه وارد بخش اسرای ما شدند و آنها را شناسایی میکردند و عملا شدند بخشی از ارتش صدام که به آنها وعده حکومتی هم داده بود.

وی با تاکید براینکه منافقین علاوه بر عملیات مرصاد در چندین عملیات دیگر بر علیه ما شرکت داشتند گفت: صدام خیلی به منافقین اهمیت می داد و به آنها تجهیزات  داده بود و گفته بود که بروید مهران را بگیرید که عملیات چلچراغ را انجام دادند ولی موفق نشدند.

این فرمانده دفاع مقدس در خصوص شروع عملیات مرصاد گفت: تقریبا ۲۷ تیر قطعنامه پذیرفته شد و سوم مرداد عملیات مرصاد آغاز شد  و ما بعد از پذیرفتن قطعنامه انتظار نداشتیم که جنگی رخ دهد.

وی با اشاره به نقش موثر لشگر انصار الحسین(ع) در عملیات مرصاد گفت:گردان هایی از لشگر همدان در پادگان شهید شهبازی بودند که غافلگیرانه به منافقین حمله کردند و شهید بهرام مبارکی اولین شهید این عملیات بود که ستون منافقین را دیدند و شهید هادی فضلی از نیروهای اطلاعات هم این عملیات را خبر میدهد.

سردار جعفری با اشاره به ۱۷۰ شهید لشگر انصارالحسین(ع) در عملیات مرصاد گفت: بنابر تصور منافقین ۵ هزار نفر دراین عملیات نیرو داشتند و تعداد تلفاتشان حدود یکصدهزار و ۳۰۴ نفر بود ولی تعداد اسرا و جسدها بیشتر از این بود.

وی با اشاره به اینکه منافقین در عملیات مرصاد در ششم مرداد با شکست مواجه شدند گفت: منافقین هم آن تصور غلط که صدام نسبت به ما داشت را تکرار کردند و با شکست مواجه شدند.

این فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه اولین گردانی که به منافقین حمله کردند نیروهای لشگر انصارالحسین(ع) بودند گفت: این عملیات هم کار خدا بود و منافقین تصور نمیکردند به این شکل باشد.

وی تصریح کرد: نقش اول را در درگیری با منافقین لشگر انصارالحسین(ع) بخاطر اینکه در منطقه حضور داشته و منافقین را عافلگیر کرده ایفا کرده است.

سردار جعفری در پایان خاطرنشان کرد:  هیچ سازمانی به اندازه منافقین در کشور ما خیانت نکرده است و همیشه با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۵۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی در ۴۸ ساعت خبر داد.

به گزارش مشرق، صادق محمودی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته،۱۸ استان کشور تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۷۸ مورد عملیات امداد و نجات به هزار و ۹۳۶ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۶۳ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۶۹ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت و ۷۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی تصریح کرد: هزار و ۱۳۷ کیلوگرم نایلون، ۴۹۳ تخته پتو، ۳۱۷تخته موکت و ۱۷۳ بسته غذایی، ۲۸۰ قوطی کنسروجات و ۱۵ دستگاه چادر امدادی توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۰۲تیم عملیاتی متشکل ۴۰۸نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

دیگر خبرها

  • یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به زودی آغاز خواهد شد
  • تشییع و خاکسپاری شهید رنجنوش در همدان
  • تشییع پیکر شهید محمد رنجنوش در همدان
  • روایت شهادت بانوی پاسدار و فرزندش توسط منافقین
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مسلح یمن
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است