Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@11:47:59 GMT

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن در قم

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۵۰۸۸

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن در قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،داود طلوعی،معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی قم در دومین جلسه شورای تامین مسکن در استانداری قم،اظهار کرد: از سال گذشته و به‌صورت متوسط قیمت مسکن در قم صد درصد افزایش داشته درحالی‌که این آمار در مناطق ۸ و ۵ شهری بیش از ۱۶۰ درصد بوده است.

وی افزایش قیمت اجاره‌ بها را نیز موردتوجه قرارداد و بیان کرد: نرخ رشد اجاره‌بها در سه ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته به‌صورت متوسط تا ۷۰ درصد رشد یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلوعی در ادامه گفت: تا ۲ سال آینده ۱۶۲ هزار هکتار از اراضی استان برای احداث مسکن آماده‌سازی می‌شود.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی قم اضافه کرد: همچنین مراحل آماده‌سازی اراضی ۷۰ هکتاری پردیسان و شهرک قدس نیز برای ساخت‌وساز مسکن در مرحله مطالعات ابتدایی و ارزیابی‌های مقدماتی قرار دارد.

طلوعی بیان کرد: طبق برآورد‌های صورت گرفته بیش از ۳۷۶ هزار واحد مسکونی در قم وجود داشته که از این بین ۴۶ درصد از شهروندان آپارتمان‌نشین هستند.

:وی اضافه کرد: قم ازنظر آپارتمان‌نشینی در رتبه دوازدهم کشور قرار دارد که نشان از تمایل روزافزون مردم نسبت به احداث این قبیل از واحد‌های مسکونی است.

:معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی قم افزود: در ۶ ماه دوم سال ۹۷، ۸۱۳ هزار مترمربع پروانه ساختمانی در قم صادرشده که با رسیدن آن‌ها به مرحله ساخت‌وساز، رونق مسکن در استان جان تازه‌ای می‌گیرد.

:طلوعی همچنین بیان کرد: در ۴ سال گذشته به‌صورت متناوب استفاده از اسکلت‌های فلزی و بتنی در ساخت‌وساز مسکن در قم رشد قابل‌توجهی پیداکرده است.

:وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده، ضریب شهرنشینی قم تا سال ۱۴۰۵ به ۹۶.۵ درصد خواهد رسید.

:طلوعی اضافه کرد: تا سال ۱۴۰۵، ۵ میلیون و ۲۶۹ هزار مترمربع برای تامین مسکن در قم نیاز بوده که باید نسبت به جذب سرمایه‌گذاری در آن‌ها اقدام شود.

:وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز تصریح کرد: در قالب طرح‌های مشارکتی امسال احداث ۵۰۰ واحد مسکونی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قم قرارگرفته است.l

:وی خاطرنشان کرد: شهرک پردیسان ازنظر تجاری دچار مشکل بوده و در احداث طرح‌های جدید تلاش می‌شود این کمبود در عرصه‌های مختلف تجاری و همچنین اداری برطرف شود.

:وی ادامه داد: احداث مسکن توسط نهاد‌های دولتی باید همراه با مشوق‌هایی باشد که رغبت و میل به خرید توسط شهروندان را فعال کند درحالی‌که در طرح‌های فعلی زمین و مسکن به قیمت روز به متقاضیان فروخته می‌شود.

انتهای پیام/ش

دومین جلسه شورای تامین مسکن در استانداری قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار مسکن اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید

در حالیکه ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آغاز شده، قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی به جزء پایه‌های ورودی هفتم و دهم اعلام شده است.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی(استثنایی) از دهم تیر آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

این در حالیست که دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می شود.

قیمت کتاب‌های درسی به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

بدین ترتیب قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است که این رقم برای ششمی‌ها ۱۰۲ هزار تومان تعیین شده است.

هچنین قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان، پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان و پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ۲۱۱ هزار تومان، دوازدهم ریاضی و فیزیک ۱۶۴ هزار تومان؛ علوم تجربی یازدهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان است که این رقم برای پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان و برای یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌های رشته علوم و معارف اسلامی نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت کتابهای پایه‌های هفتم و دهم متعاقبا اعلام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • سهم ۶۴ درصدی طرحهای عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی