Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جو سوینسون» رهبر جدید حزب لیبرال دموکرات روز پنجشنبه لایحه ای را به پارلمان ارائه کرد که اگر موفق به کسب رای اکثریت نمایندگان بشود، دولت طرفدار برگزیت جانسون پیش از پایان مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برکنار شود. به این ترتیب انتخابات سراسری آغاز خواهد شد و در بهترین حالت دولت جدید تا ۲۵ اکتبر یعنی یک هفته پیش از مهلت برگزیت تشکیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در متن این لایحه آمده است که نمایندگان مجلس به نخست وزیر اعتماد ندارند، با گزینه خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا و طولانی شدن تعطیلی پارلمان مخالف هستند.


جانسون که دیشب رسما کار خود را در کسوت نخست وزیری انگلیس آغاز کرد از طرفداران خروج این کشور از اتحادیه اروپا، حتی بدون رسیدن به توافق است. نزدیکان وی چندی پیش عنوان کردند که او قصد دارد تا پارلمان را کمی دیرتر از موعد مرسوم بازگشایی تا از این فرصت برای تحقق برگزیت بهره برداری کند.


جانسون پیشتر نیز طرح تعلیق پارلمان را به عنوان گزینه‌ای برای خروج از بن بست برگزیت با ترزا می نخست وزیر انگلیس مطرح کرده بود که با مخالفت رئیس مجلس و شمار زیادی از نمایندگان مواجه شده بود.

او همچنین دیروز در اولین نطق خود برابر دفتر نخست وزیری انگلیس گفته بود که این کشور بایستی برای خروج بدون دست یابی به توافق از اتحادیه اروپا آماده باشد.

جانسون گفت: این کشور طبق مهلت تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا، «بدون هیچ اما و اگری» ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با یک توافق بهتر از اتحادیه اروپا خارج خواهدشد. وی ابراز امیدواری کرد که در ۹۹ روز باقیمانده توافق بهتری را با اتحادیه اروپا به دست خواهد آورد. اما اگر توافق حاصل نشد، این کشور ۳۹ میلیارد پوندی را که در توافق دولت پیشین برای خروج از اتحادیه اروپا تعیین شده بود را پرداخت نمی کند.

با این حال «جو سوینسون» که تقریبا هم زمان با جانسون به عنوان رهبر حزب لیبرال دمکرات انتخاب شد، اعلام کرد که تمام تلاش خود را برای توقف برگزیت به کار می بندند.

وی گفت که انگلیس آینده بهتری را در صورت ادامه عضویت در اتحادیه اروپا تجربه خواهد کرد.

بر اساس آخرین تصمیم شورای اروپا، انگلیس تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) فرصت دارد تا طرح برگزیت را به تأیید پارلمان برساند، برگزیت را متوقف یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود.

310311

کد خبر 1283372

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بوریس جانسون بریتانیا باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ باشگاه استقلال استان البرز مزدک میرزایی ایران و آمریکا خودرو قوه قضاییه سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می‌ شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

کد خبر 6092324

دیگر خبرها

  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد