Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام فرخ فال حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت:عمل به فرمایشات رهبر، کشور را به تعالی می رساند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم   با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: این بیانیه دارای جامعیت است و هویت انقلاب، پیدایش انقلاب، چالش‌هایی که انقلاب با آن مواجه بوده و آثار بابرکت انقلاب را تبیین کرده است و همچنین تبیین کننده گام دوم انقلاب و موفقیت‌هایی است که در این گام می‌توان داشت و همین طور ابزار‌های مورد نیاز این پیشرفت را گوشزد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه گام دوم انقلاب بسیار جامع است

وی افزود: جامعیت بیانیه گام دوم به اندازه‌ای است که حقیقتا یک جمع فرهیخته منسجم با صرف وقت بسیار زیاد هم توانایی تنظیم و تدوین چنین بیانیه‌ای را نمی‌توانند داشته باشند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: جامعیت رهبری، خرد رهبری، اطلاع وسیع رهبری از تمام زوایای انقلاب و حشر و نشر ایشان قبل از پیدایش انقلاب و بعد از تأسیس نظام جمهوری اسلامی و احاطه‌ای که مقام معظم رهبری بر همه جوامع انقلاب دارد یک کار ارزشمندی را در قالب بیانیه گام دوم به فرهیختگان، نخبگان و افراد جامعه ارائه داده است.

وی با بیان این که اگر بخواهیم درباره موضوعی صحبت کنیم باید پیشینه آن را بدانیم و پیامد‌ها و چالش‌های آن را بررسی کنیم تا بتوانیم به یک بیان شیوا و راهبر در جهت شکوفایی آن موضوع برسیم، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب با مرور سریع بر آنچه که در ۴۰ سال گذشته از لحاظ پیشرفت‌ها و افت‌ها بر کشور گذشته و رویش‌ها و ریزش‌هایی که اتفاق افتاده، بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کردند و اجرایی کردن این بیانه تعالی بیش از پیش کشور و جامعه را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال خاطرنشان کرد: فرآیندی که در این بیانیه آمده بسیار شیوا است و وظیفه و مسئولیت مبلغان، روحانیان، فرهیختگان، دانشجویان و اساتید و نخبگان را در تبیین آن بسیار مضاعف می‌کند.

وی با بیان این که در جهان، دو جبهه غرب و شرق در حال حکومت بودند، اما نظام جمهوری اسلامی آمد و یک فاز سومی را به نام انقلاب و حکومت اسلامی ایجاد کرد، گفت: انقلاب اسلامی ایران نخستین حرکت موفق در تاریخ، پس از تاریخ نبوت نبی مکرم اسلام و امامت امیرمؤمنان (ع) بود و فضایی را ایجاد کرد که بسیار موفق و تجربه‌ای نوین برای امت‌های اسلامی بود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: جریان‌های بیداری اسلامی به برکت موفقیت انقلاب اسلامی شکل گرفت و پیروز شد؛ نظامی که امام با محوریت دین و مردم ایجاد کرد و با عنوان جمهوری اسلامی به دنیا عرضه شد.

وی با بیان این انقلاب اسلامی با دارا بودن دموکراسی و عقبه فکری و دینی توانست راه خود را در میان اقشار مختلف مردم و جوامع اسلامی باز کند، گفت: نظام جمهوری اسلامی با جمهوریت (رأی مردم) و اسلامیت (مبانی و شریعت) به وجود آمد و جریان ساز شد.

انقلاب اسلامی با هدایت های مستمر امام و رهبری به پیروزی رسید

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال عدم موفقیت برخی جریان‌های بیداری اسلامی در کشور‌ها را نبود یک رهبری خردمند، باصلابت و هادی عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین دلیل این که انقلاب اسلامی ایران توانست به پیروزی برسد و همچنان استوار در برابر دشمنان به حرکت خود ادامه دهد، رهبری امام خمینی (ره) و بعد از امام، وجود خلف صالح ایشان حضرت آیت الله خامنه‌ای بود که خلأ هدایت و رهبری در نظام و انقلاب را پر کرد و توانسته هدایت مستمر برای نظام و جامعه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در طول سالیان گذشته انقلاب با چالش‌های بسیاری مواجه بوده، ولی با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب تمامی این چالش‌ها برطرف و تبدیل به فرصت شده که این فرصت‌ها شکوفایی و رشد را برای کشور رقم زده است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: رهبری با سیاست و کیاست رهبر معظم انقلاب امروز گزینه نظامی دشمنان بر علیه انقلاب اسلامی را از روی میز‌ها برداشته و تبدیل به قدرت بازدارندگی برای نظام شده است.

وی بیانیه گام دوم انقلاب را نیز حرکتی در راستای حفظ قدرت نظام اسلامی ایران برشمرد و گفت: فرهیختگان، اساتید، حوزویان و دانشگاهیان امروز باید این بیانیه را در سطح جامعه تبیین کنند تا هم تضمین کننده آینده انقلاب باشد و هم واکسینه‌ای شود برای مقابله با کسانی که فکر نفوذ در اندیشه و بدنه انقلاب را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان این که امروز به دلیل پایداری انقلاب اسلامی نوع چالش‌های موجود در مسیر انقلاب و نوع تهاجم و نفوذ دشمنان با ۴۰ سال گذشته تغییر کرده است، اظهار داشت: ما باید در پیش بینی، بررسی و شناخت راهکار‌های مقابله با نفوذ دشمنان پیشقدم باشیم تا بتوانیم از نفوذ و تهاجم دشمن پیشگیری کنیم.

وی تربیت نسل جوان تحصیلکرده، بانشاط و متخصص که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته، را یکی از مهم‌ترین نیاز‌های امروز و آینده کشور دانست و افزود: اگر میدان به جوانان داده شود تا تجربیات، استعداد‌ها و توانایی‌هایی خود را به کار گیرند، ما در ۴۰ سال دوم انقلاب نیز همانند ۴۰ سال اول که به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتیم، به موفقیت‌های روزافزونی خواهیم رسید که دشمنان را برای همیشه ناامید کنیم.

عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری عنصر تعیین کننده و تضمین کننده مبانی انقلاب است

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: توصیه‌های مقام معظم رهبری در وادی علم و پژوهش، عدالت، مبارزه با فساد، معنویت و اخلاق می‌تواند عنصر تعیین کننده و تضمین کننده مبانی انقلاب باشد.

وی با اشاره به اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان، گفت: امروز این اقتدار موجب شده تا همه دشمنان و مستکبران، تمام توان خود را برای انزوا و اضمحلال نظام اسلامی به کار گیرند و ایران اسلامی را از داشتن حرف اول برای رشد ملت‌های اسلامی پشیمان کنند که موفق نبوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ادامه داد: این که استکبار جهانی امروز با تمام قدرت و توان اقتصادی و نظامی حاضر می‌شود بیاید و این گونه مقابل انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب بنشیند و رهبری نظام مقتدرانه مقابل آن‌ها بایستد، این حکایت از جایگاه باعظمت انقلاب اسلامی دارد و موضع مقتدرانه و بادرایت رهبری در برابر آمریکا، موضعی بود که دشمن را متوجه کرد که این نظام و انقلاب به هیچ وجه تحت تأثیر القائات پوسیده دشمن و استکبار قرار نخواهد گرفت.

وی در پایان حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب را وظیفه‌ای همگانی دانست و خاطرنشان کرد: عمل به فرمایشات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مسائلی همچون استقلال، آزادی، عزت ملی، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، روابط خارجی و ... کشور را به تعالی خواهد رساند و دشمنان را ناامید و ناکام می‌کند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جامعه مدرسین انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی

مالک رحمتی با تاکید بر اینکه اعتقاد به خداوند متعال و تاکید بر خدا محوری، اعتماد به نقش مردم و تبعیت از ولایت فقیه سه رکن اصلی حضور مردم در انقلاب اسلامی است گفت: این موارد مهم باعث رشد و توسعه می‌شود و اگرکوتاهی در این موارداتفاق بیفتد حتما دچار خلل خواهیم شد.

وی با تاکید اینکه درهر بخشی از نظام مدیریتی با هر نسبت محتوایی نیازمند اتحاد و انسجام مدیریتی هستیم تا در استان برنامه‌ها به سر منزل مقصود برسد اظهار داشت: شما با برنامه ریزی‌ها می‌توانید به آرمان‌ها برسید و مردم کیفیت و کمیت این تلاش‌ها را ببینند.

وی تصریح کرد: دغدغه و مطالبه بنده چندین موضوع است، اساسا انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدای ما بدنبال این بودند که کردم به سرنوشت خود حاکم باشند و اراده مردم در چارچوب انتخابات به همه شئونات کشور ساری وجاری شود.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: باید از این مهم صیانت کنیم و بهترین مسیر صیانت از آن عملکرد مدیران است که از بستر مردم سالاری دینی خارج می‌شوند و باید به این ملت خدمت کنند.

معاون امور عمرانی استاندارهم گفت: شورا‌ها نماد مردم سالاری دینی و تحقق اراده مردم در جهت مدیریت شهریاست و با امیدواری به سمت امید مردم و توسعه شهر‌ها در حال حرکت هستیم.

ذاکری  با بیان اینکه از شورا‌ها انتظار می‌رود در جهت اجرای قانون از شهرداران و دهیاران پیگیری کنند افزود: اگربخواهیم استانی توسعه یافته و رو به جلو داشته باشیم باید حرکت‌ها و فعالیت‌های ما بر بستر سامانه‌ها باشد تااز بسیاری از فساد‌های اداری کاسته شود.

 رییس شورای اسلامی استان هم گفت: انقلاب ما انقلابی مردمی بود که بعد از ان طبق فرمان امام راحل ایین نامه اجرایی شورا‌ها تهیه و تصویب گردید تا برای اداره امور شهر و روستا شورا‌ها تشکیل شوند که با هدف رفع تمامی مشکلات مردم و بررسی ان‌ها نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف توسط شورا‌ها بررسی و راهکار ارایه شود.

دبیری افزود: شورا‌ها در این مدت سیر تکاملی را طی کرده و به بلوغ کافی رسیدند و مورد حمایت مردم قرار گرفتند، اما بایدانتظارات مردم را برطرف کنند و تلاش کنند برنامه ریزی لازم با کمترین خطا راانجام دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی