Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:44:05 GMT

استخدام نیروهای بومی از اولویت‌های ایجاد اشتغال است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۵۹۸۰

استخدام نیروهای بومی از اولویت‌های ایجاد اشتغال است

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه یکی از رویکردهای ما این است که اگر مشکلاتی که در استان قابل حل نیست را به مسئولان کشوری منتقل کنیم که خوشبختانه در این راستا گام‌های بلندی نیز برداشته‌ایم، افزود: تا به امروز با بیش از ۱۳۰ مسئول کشوری در راستای رفع دغدغه‌های استان دیدار و رایزنی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه علاوه بر دیدار با مدیران ارشد نظام، تلاش کردیم تا از وجود برخی از مدیران نیز در راستای پیگیری از نزدیک این دغدغه‌های استفاده کنیم، ادامه داد: در همین راستا و تا به امروز هفت وزیر در راستای بازدید از بخش‌های مختلف استان، به زنجان سفر کرده‌اند که شاید شاخص‌ترین سفری که به استان انجام شد، حضور معاون اول رئیس‌جمهور در زنجان بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه اعتقاد راسخ به این مهم داریم که مدیران ارشد نظام باید از نزدیک در جریان امور قرار گرفته و مشکلات را به معنای واقعی کلمه درک کنند، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا مشکلاتی را که باید در سطح ملی مطرح شود را با برگزاری جلساتی با مدیران ارشد کشور مرتفع کنیم اما مشکلات داخل استان باید با همت و تدبیر خود مدیران استانی حل شود.

حقیقی با یادآوری اینکه در استان زنجان کارهای ارزشمند بسیاری انجام و باعث شده است تا زنجان در برخی از زمینه‌های به‌عنوان یک استان پایلوت مطرح شود، اظهار کرد: یکی از اقدامات شاخصی که انجام و در برهه کنونی به اتمام رسیده، موضوع تهیه کاداستر اراضی کشاورزی استان بود که خوشبختانه در این زمینه جزو استان‌هایی هستیم که از ظرفیت عکس هوایی اراضی برخورداریم.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به اینکه تلاش همه مسئولان این است که در شرایط تحریم و حساس اقتصادی، روند کارها به گونه‌ای باشد که استان از مسیر توسعه خود منحرف نشده و یا حرکت آن متوقف نشود، افزود: یکی از اقدامات اساسی که امروز باید انجام شود، بحث رونق تولید به عنوان شعار سال است که در این راستا اقدام به برگزاری نمایشگاهی با موضوع توانمندی‌های بخش صنعت و تولید استان کردیم.

حقیقی همچنین از ایجاد لکه‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان یکی دیگر از راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال در استان عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار، ایجاد اشتغال است، به همین خاطر کمیته‌ای در همین راستا تشکیل شده است تا با انجام رصدهای مختلف در این زمینه، ساماندهی اشتغال استان را بر عهده داشته باشد.

استاندار زنجان از آغاز به کار یک شرکت با به کارگیری ۴۵۰ نفر طی سه ماه آینده در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های ما در زمینه ایجاد اشتغال، استخدام نیروهای بومی است که خوشبختانه گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است. به عنوان مثال، استخدام ۱۵۰ نفر از جوانان استان در تعهد شرکت ایران‌ترانسفو بود که ۲۰۰ نفر جذب این شرکت شدند.

کد خبر 4676204

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار زنجان فتح الله حقیقی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر غفاری آثار در دیدار رؤسای ادارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تأمین اجتماعی، صندوق بیمه کشاورزان و عشایر شهرستان و همچنین نماینده کارخانه سیمان اکباتان ضمن تاکید و توجه ویژه به حقوق عامه کارگران افزود: کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، شرکت‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی شهرستان موظف به بکارگیری نیروهای بومی شهرستان هستند در غیر این صورت ما ورود می‌کنیم و بر اساس قانون عمل خواهیم کرد

غفاری آثار همچنین پیرامون مشکل دوربرگردان شهرک صنعتی رزن نیز اضافه کرد: ایجاد دوربرگردان در نزدیکی شهرک صنعتی رزن را با جدیت پیگیری کردیم اما نظر کمیته فنی پلیس راهور استان برای ما فصل الخطاب است.

وی ضمن اعلام حمایت از واحدهای تولیدی شهرستان گفت: در سال گذشته بیش از یکصد میلیاردتومان به واحدها تسهیلات پرداخت شده و در حال پرداخته اما همچنان نیاز واحدها بیشتر از این مبالغ هست و به دنبال جذب تسهیلات ویژه و خوبی برای بنگاه‌های اقتصادی شهرستان رزن هستیم.

وی درباره موضوع مشکلات جامعه کارگری کارخانه سیمان اکباتان نیز افزود: مشکلات کارگران کارخانه سیمان به دور از حواشی و از طریق راهکارهای قانونی باید رفع شود.

کد خبر 6090548

دیگر خبرها

  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین زنجان درحال انجام است
  • انجام فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین شهر زنجان
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور