Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکنون رئیس جمهور و یا شاید هم رئیس برنامه و بودجه، سیدجواد حسینی را برای وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده‌اند. کسی که پیشتر از سند ۲۰۳۰ حمایت کرده و اکنون با رندی دم از اجرایی شدن سند تحول می‌زند! گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،اواسط خرداد ماه بود که خبر استعفای بطحایی وزیر پیشین آموزش و پرورش همه‌ی دغدغه‌مندان نظام تعلیم و تربیت را به شوک فرو برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر که ابتدا از سوی روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تکذیب شده بود ساعتی بعد صحت آن مشخص شد. اما آنطور که در متن استعفای وی آمده، برای تصدی صندلی مجلس وزارت را رها کرده است! و هم اکنون به سمت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد رسیده و در دانشگاه ما نیز به جمع اساتید دروس صلاحیت دبیری پیوسته.   فارغ از تمام وعده‌هایی که برای بهبود وضع آموزش و پرورش و فرهنگیان داشت و اینکه تا چه میزان در این مهم موفق بوده یا خیر، با توجه به تاریخ انتخاب وزرا در این وزارت خانه به این می‌رسیم که نه تنها پیشرفت آموزش و پرورش و رسیدگی به وضع معیشتی معلمان اولویت نبوده بلکه همیشه انتخاب وزیر رنگ و بوی سیاسی و جناحی نیز به خود گرفته است. بطحایی نیز بعید است که داوطلبانه از این منصب کنار رفته باشد. در طی شش سالی که از عمر دولت روحانی می‌گذرد آموزش و پرورش هیچ گاه اوضاع خوبی نداشته و تا به حال سه وزیر به خود دیده است.    فانی که حدود سه سال از این عمر شش ساله‌ی دولت فعلی وزیر آموزش و پرورش بوده است نیز در سال ۹۵ استعفا داد، اما در حالی که در متن استعفایش آمادگی کامل برای تشریح گزارش عملکرد خود در مدت زمان مسئولیتشان بود. در آن برهه نیز روحانی این استعفا! را پذیرفت و شخص دانش آشتیانی را برای وزارت پیشنهاد داد. وی نیز که پرونده‌ی دخترش به پرونده‌های طویل آقازاده‌ها در این کشور اضافه شده بود و حواشی زیادی در زمان وزارتش بود، کاری از پیش نبرد.
اما اکنون رئیس جمهور و یا شاید هم رئیس برنامه و بودجه، سیدجواد حسینی را برای وزارت پیشنهاد داده اند. کسی که پیشتر از سند ۲۰۳۰ حمایت کرده و اکنون با رندی دم از اجرایی شدن سند تحول می‌زند!

مکررا رهبر معظم انقلاب گوشزد کرده‌اند که دلیلی ندارد جمهوری اسلامی با این آرمان‌ها و اهداف و پیشینه‌ی تاریخی زیر بار این سند برود. برای اولین بار در سال ۹۵ رهبری از مواجه‌ی نظام آموزش و پرورش ما با نظام سلطه‌ی بین المللی سخن گفتند. این نظام سلطه برای هر ملتی برنامه‌ای دارد و می‌خواهد نسل آینده‌ی کشور جوری تربیت شود که برای او مفید باشد. آخرین بار نیز در دیدار فرهنگیان اردیبهشت امسال صریحا فرمودند:: لُبّ کلام و جان کلام در این سند۲۰۳۰ که فصل مهمّی مربوط به آموزش و پرورش دارد، این است که نظام آموزشی باید سبک زندگی را و فلسفه‌ی حیات را بر اساس مبانی غربی به کودک بیاموزد. یعنی جنابعالی، انسان متدیّن و علاقه‌مند به کشورتان، علاقه‌مند به آینده‌تان، در کلاس درستان سرباز برای غرب درست کنید.
از گذشته‌ی وزاری آموزش و  پرورش و سرپرست فعلی که بگذریم در دولتی که آموزش و پرورش جزو اولویت‌های آن نباشد همیشه باید شاهد وضع نامطلوب آن باشیم.
شخص روحانی حتی در مجلس گفته بودند که هزینه‌ی آموزش و پرورش برای دولتش هزینه‌ی سرباری است. بر خلاف چیزی که بار‌ها و بار‌ها رهبر معظم انقلاب گوشزد کرده بودند که مسئولان به این دستگاه به چشم هزینه بر نگاه نکنند و با دید سرمایه گزاری به آن بنگرند. اما چه سود که در میان این بازی‌های جناحی و سیاسی تنها چیزی که در این وزارت خانه مهم نیست آموزش و پرورش است.   کارگروه اختصاصی دبیری واحد خواهران بسیج دانشجویی محبان المهدی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی   انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یادداشت دانشجویی بطحائی وزیر سابق آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی و واریز مبلغ به حساب آن دستگاه‌ها، از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر، تعیین تکلیف کنند. 

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی هشتم اردیبهشت ماه با اشاره به قانون مولدسازی و ظرفیت آن گفت: اداره کل اقتصاد و دارایی به عنوان متولی امر، در صورت عدم همکاری ادارات دولتی در اجرای مولدسازی، اقدامات لازم را انجام دهد. 

وی با اشاره به تصمیم گیری درباره املاک مازاد آموزش و پرورش، برق منطقه‌ای، علوم پزشکی رفسنجان و منابع طبیعی استان کرمان در روز‌های اخیر بیان کرد: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار حاصل از فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان به حساب آن دستگاه‌ها وارزی شده است.

معاون استاندار کرمان مهلت مولدسازی را محدود اعلام کرد و از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر تعیین تکلیف کنند. 

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ مصوبه به ارزش ۶۵۰۰ میلیارد تومان از مرکز برای تهاتر پروژه‌های نیمه تمام استان کرمان مانند تکمیل سد نساء بم، ساختمان آموزش و پرورش و احداث بیمارستان جایگزین شفا مجوز گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • آموزش تغییر ریجن پابجی موبایل به امارات
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد