Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@03:47:19 GMT

تحقق کارآفرینی مستلزم تغییر نگرش است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۶۳۸۷

تحقق کارآفرینی مستلزم تغییر نگرش است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: تغییر نگرش فرهنگی کارگشای مشکلات اقتصادی و عنصری به نام فرهنگ کار در جامعه نیازمند بازنگری است.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، «شکراله شیرخانی» در نشست ماهانه‌ی حزب ندا با مدیران، اظهار کرد: جامعه ما عنصری به نام فرهنگ تغییر نگرش نیازمند بازنگری است چرا که همه مشکلات جامعه در مسائل فرهنگی نهفته است و برای برقراری نظام رفاهی و تغییر نگرش‌ها و بدنبال آن حمایت از اقشار آسیب‌پذیر باید آموزش و اطلاع‌رسانی را در همه زمینه‌ها افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: آسیب‌ها زمانی تاثیرگذار هستند که جامعه به لحاظ نگرشی پخته نیست و هیچ تلاشی از سوی آموزش و پرورش برای تغییر این دیدگاه نشده است .

وی گفت: متاسفانه آموزش و پرورش و آموزش عالی ما کسانی را تربیت کرده که باید دست آنها را بگیریم و پشت میز ادارات بنشانیم.

شیرخانی تاکید کرد: تکثر و تنوع ماموریت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار زیاد است و مباحث اجتماعی یکی از مهم ترین  ماموریت های وزارت کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه ایلام جزء 9 استان پیشرو در کاهش جمعیت بیکاران است ، تصریح کرد: نرخ بیکاری در سال ۹۱ در استان ۱۹.۲ درصد بوده که سال ۹۸ این آمار به ۹.۳ درصد رسیده که در تلاشیم این آمار نیز با تدابیر و برنامه‌های مناسب و ایجاد اشتغال کاهش یابد.

شیرخانی به ثبت 3100تعاونی در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 1600تعاونی فعال‌اند و بیش از 300هزار نفر از جمعیت استان نیز  عضو  این تعاونی هستند.

وی با بیان اینکه اگر در میان این تعداد تعاونی درصدی از آنها به وظایف خود  عمل کنند مطمئنا باری از روی دوش جامعه برداشته و  موجب بهبود رونق تولید و فضای کسب و کار جامعه کارگری خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: 48 واحد کارگری مشکل‌دار در استان شناسایی شدند که بعد از پیگیری‌های استاندار و این اداره کل، به ۵ واحد کاهش پیدا کردند.

شیرخانی با بیان اینکه حمایت از کارگر، کارفرما و دولت باعث بهبود رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار خواهد شد، تصریح کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با جمعیت ۵۶ هزاری به عنوان بازوان و شریک اجتماعی، می‌توانند برای مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، مطالبه گرا باشند.

وی گفت: اگر از لحاظ اجتماعی خوب کار شود و کارفرمایان در حوزه کارگری به خوبی به وظایف خود عمل کنند قطعا در بحث کار و تعاون مشکلی وجود نخواهد داشت .

وی با اشاره به اینکه تاکنون 179میلیارد تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است افزود: در این رابطه سه نوع نظارت بر روی چگونگی هزینه تسهیلات فعال است و در صورت انحراف طرح‌ها ، وام این طرح‌ها از 4 درصد به 18 درصد تبدیل و مطابق قانون و مقررات با متقاضیان متخلف برخورد خواهد شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اشتغال جامعه کار و رفاه اجتماعی کسب و کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود در ادامه تشریح ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، اعلام کرد: «اعتبارات رفاه و تأمین اجتماعی از ۱۳۱ هزار میلیارد تومان (همت) در سال ۱۳۹۹ به ۶۳۰ همت در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در این مدت، متوسط پرداختی ماهانه به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۶۱۷ هزار تومان به یکهزار و ۶۹۰ هزار تومان افزایش یافته است.

هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان برای کمک به تغذیه کودکان دچار سو تغذیه

در ادامه رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود نوشت: تعداد مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۳.۲ میلیون خانوار به ۳.۹ میلیون خانوار افزایش یافته است.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: همچنین، در دولت سیزدهم برای کمک به تغذیه کودکان دچار سو تغذیه، مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۲ و مبلغ ۱,۷۲۸ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

کد خبر 6097076

دیگر خبرها

  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • بیداری امروز دانشگاهیان در غرب، تحقق راهبرد الهی برای تغییر است
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی