Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم «حوا، مریم، عایشه» محصول سینمای افغانستان و به تهیه‌کنندگی کتایون شهابی به عنوان یکی از فیلم‌های بخش افق‌های هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز پذیرفته شده است.

به گزارش ایسنا، این فیلم که نخستین فیلم بلند و داستانی صحرا کریمی، فیلم‌ساز جوان افغانستانی و از معدود زنان فیلمساز ساکن این کشور است، یکی از ۱۹ فیلم بخش رقابتی افق‌های ونیز ۲۰۱۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحرا کریمی در این فیلم کلیشه‌های رایج در مورد افغانستان و خصوصاً زنان را به چالش می‌کشد و از نگاه سینما روایت و تصویری از زندگی سه زن از سه قشر متفاوت جامعه در کابل امروز را ارائه می‌دهد. به علت جنگ و ناامنی، رسانه‌های خبری سال‌هاست اخبار ناخوشایندی از افغانستان بازتاب می‌دهند.

«حوا، مریم، عایشه» تولید سینمای مستقل افغانستان است و به رغم ناامنی‌ها که فیلمبرداری را در افغانستان دشوار کرده، در شهر و کوچه پس‌کوچه‌های کابل در لوکیشن‌های واقعی با بازیگران و نابازیگران افغانستانی ساخته شده است.

کتایون شهابی، تهیه‌کننده مستقل ایرانی که دو شرکت تهیه‌کنندگی و پخش بین‌الملل در ایران (رسانه بین‌المللی شهرزاد) و فرانسه (نوری پیکچرز) دارد به یاری صحرا کریمی آمد و تهیه‌کنندگی فیلم را برعهده گرفت و کلیه کارهای پساتولید آن در ایران انجام شد. او «حوا، مریم، عایشه» را گامی جدی و نگاهی متفاوت در سینمای این کشور می‌داند که می‌تواند نماینده خوب نسل جدید سینماگران افغانستان باشد.

عوامل این فیلم عبارت‌اند از: کارگردان: صحرا کریمی، تهیه‌کنندگان: کتایون شهابی، صحرا کریمی، فیلمنامه‌نویس: صحرا کریمی، سامی حسیب نبی‌زاده، مدیر فیلمبرداری: بهروز بادروج، صدابردار: اصغر آبگون، سرپرست صدا گذاری: محمدرضا دلپاک، تدوینگر: مستانه مهاجر، موسیقی، صبا ندائی، علی توکلی، مدیر تولید: احمدشاه سلطانی، سامی حسیب نبی زاده، دستیار کارگردان: محمد (کاوه) آیریک، طراح صحنه: سکینه غلامعلی، طراح گریم: مریم فقیرزاده، عکاس: محمد عقیل پاییز، سرمایه‌گذار: احمدشاه سلطانی بازیگران: آرزو آریاپور (حوا)، فرشته افشار (مریم)، حسیبا ابراهیمی (عایشه).

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان از تاریخ ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر (۶ تا ۱۶ شهریور) در ایتالیا برگزار می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کتایون شهابی جشنواره ونیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی

جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «ورونژ» روسیه فهرست فیلم‌های خود را با حضور ۱۰ اثر ایرانی اعلام کرد.

به گزارش،‌ انیمیشن «پر» به کارگردانی صادق جوادی، «فهمیدم چکار کنم» از ریحانه کاوش، «ارئه» ساخته فریبا عبدالخانی، «بالاتر از نور» ساخته سمیه نیلی، «ملودی» به کارگردانی احمد عربانی، «مسافری از گانورا» ساخته سید احمد علمدار، «وارونه» از فهیمه قائدی، «متورم» به کارگردانی زهرا خورشیدی، «بازنشستگی» از سارا حنیف و «سفر» به کارگردانی ناهید الهامی، آثار ایرانی راه یافته به این جشنواره پویانمایی هستند.

جشنواره ورونژ روسیه از  ۳۰ می تا دوم آوریل (۱۰ تا ۱۳ خردادماه) امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رقابت «لوتریا» در آلمان و اسپانیا
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • تحریم صهیونیست‌ها در دوسالانه هنری ونیز
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • پاسور ایرانی و پایانی که تلخ‌تر از این نمی‌شد
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد