Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@13:21:01 GMT

ظالمانه ترین تحریم ها برای کشور ایران وضع شده است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۷۱۹۳

ظالمانه ترین تحریم ها برای کشور ایران وضع شده است

سیدحمید پورمحمدی گل سفیدی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بودجه سال قبل بر اساس فروش روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه و سال قبل از آن روزانه ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار بشکه نفت بسته شده بود.

وی افزود: علاوه بر اعمال ظالمانه ترین تحریم‌های استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران اما توانستیم با کاهش هزینه‌های ملی و افزایش درآمدها نسبت به مدیریت بودجه و تحقق آن اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمحمدی گل سفیدی تصریح کرد: با اصلاحات ساختار بودجه وابستگی بودجه ایران به نفت بسیار کم و به طور تقریبی صفر شده است.

وی یادآور شد: هم اینک در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که با منابع محدود مالی رو به رو هستیم، به همین علت چهارمحال و بختیاری نیز با سرانه‌های کشور فاصله پیدا کرده است.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی کشور اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری با یک درصد وسعت و ۱.۲ درصد جمعیت کشور تنها ۷ دهم درصد تولید ناخالص داخلی کشور را دارد.

وی گفت: میانگین سرانه درآمد خانوار چهارمحال و بختیاری ۴۰ درصد از میانگین کشوری پائین تر است.

پورمحمدی گل سفیدی تاکید کرد: همین عامل باعث شده تا مردم روستاهای چهارمحال و بختیاری به شهرها و مردم شهرها به شهرهای بزرگ‌تر و یا دیگر استان‌ها مهاجرت کنند.

وی افزود: البته دولت برای رفع محرومیت از استان‌های زاگرس نشین و توسعه آن برنامه ریزی های مطلوبی انجام داده است.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: برای توسعه بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری اعتبار لازم برای اجرای شبکه آبیاری نوین در ۸ هزار هکتار از زمین‌های این استان و بهره برداری از آن تا پایان سال جاری تامین می‌شود.

وی از مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خواست تا لیست پروژه‌های نیمه تمام بخش کشاورزی استان به همراه برآورد هزینه مورد نیاز اجرای آن را به دفتر معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور تحویل دهد.

پورمحمدی گل سفیدی اظهار داشت: توسعه باغات دیم در زمین‌های کشاورزی با هدف حفاظت از منابع خاک، آب و جنگل مورد توجه مسئولان ملی و استانی است.

وی گفت: صندوق توسعه ملی ۳ طرح بزرگ چهارمحال و بختیاری شامل پتروشیمی لردگان، فولاد سفیددشت و کارخانه تولید چادر مشکی حجاب را مورد حمایت قرار می دهد.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی کشور تاکید کرد: راه اندازی ۴ کارخانه تولید صنایع زیردستی پتروشیمی لردگان طراحی و اجرایی می شود.

پورمحمدی گل سفیدی تصریح کرد: استمهال، تقسیط و بخشودگی جرایم قابل بخشش تسهیلات اشتغالزایی چهارمحال و بختیاری بررسی و اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: ارائه یکهزار میلیارد ریال ضمانت به صندوق توسعه ملی برای ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: اعتبار و تسهیلات مورد نیاز برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و خرید ماشین آلات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری و همچنین مطالعه دشت دیناران شهرستان اردل تامین تخصیص داده می‌شود.

وی گفت: با توجه به نوسانات اقتصادی و افزایش قیمت‌ها، بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش توجه جدی تری داشته باشند.

پورمحمدی گل سفیدی تاکید کرد: برنامه ریزی برای تامین اعتبار و تسهیلات مورد نیاز تکمیل و بهره برداری از ۳۶۶ طرح بخش خصوصی با افزون بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی ضرورت دارد.

وی افزود: در تبصره ۱۸ باید به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان توجه شود.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی کشور تصریح کرد: اختصاص کود شیمیایی یارانه‌ای به کشاورزان کشور جزو برنامه‌های اولویت دار مسئولان ملی در سال جاری است.

وی یادآور شد: برای آزادسازی قطعات معطل مانده در گمرک و حمایت از بخش خصوصی هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد.

پورمحمدی گل سفیدی اظهار داشت: پیگیری استمهال برای پرداخت آب بهای مرتبط با طرح های شیلات‌ خسارت دیده در سیل اخیر کشور انجام خواهد شد.

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه امسال برای تکمیل راه آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته است.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: هفته آینده ۲ پروژه راه آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد و راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز با حضور وزیر راه و شهرسازی پیگیری و تعیین تکلیف می‌شود.

وی افزود: برای پروژه‌های نیازمند وجه نقد در چهارمحال و بختیاری اوراق مشارکت به پول تبدیل و در اختیار استان گذاشته خواهد شد.
پورمحمدی گل سفیدی تصریح کرد: محور ارتباطی شهرکرد – شلمزار در مسیر شهرکرد – بازفت – خوزستان جزو اولویت‌های اصلی ملی است.

وی یادآور شد: رفع نقاط حادثه خیز در محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری براساس برنامه زمان بندی دراولویت قرار گیرد 

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: تبدیل جاده‌های ارتباطی منتهی به جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری به راه‌های چهار خطه می‌تواند در افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی مؤثر باشد.

وی گفت: برای نوسازی مدارس تخریبی، مقاوم سازی مدارس فرسوده، تجهیز کلاس‌های درس و خرید وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس چهارمحال و بختیاری پیگیری‌های لازم در سطح ملی انجام خواهد شد.

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ایران پتروشیمی سازمان صنعت معدن و تجارت استان سیل گردشگران داخلی و خارجی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از فردا سه شنبه هوای استان بارانی می‌شود، گفت: بیشترین فعالیت سامانه بارشی برای اواخر هفته جاری پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

شهرکرد خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

وی افزود: آسمان استان امروز صاف تا کمی ابری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری