Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- محققان موفق به کشف دو ستاره کوتوله سفید شدند که در حال گردش به دور هم هستند. تاریخ انتشار: 18:33 - 03 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۶۲۲۴

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، با وجود پیشرفت‌های شگفت‌انگیز علم نجوم، ستاره‌ها همچنان شگفتی‌های متعددی دارند.

محققان با استفاده از تجیهزات نجومی موسسه فناوری کالیفرنیا یک سیستم ستاره کوتوله سفید دوتایی کشف کرده‌اند که ۸ هزار سال نوری از ما فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو ستاره مرده هر ۷ دقیقه‌ یک بار به دور یکدیگر گردش می‌کنند.

این گردش، دومین گردش سریع میان ستاره های دوتایی کوتوله سفید است که تاکنون رؤیت شده است.

ماده تشکیل دهنده کوتوله‌های سفید به اندازه‌ای به هم فشرده‌است که یک فنجان از آن صدها تن وزن دارد. کوتوله‌های سفید که تعدادشان در کهکشان ما نسبتاً زیاد است، آخرین مرحله تکامل بسیاری از ستاره‌ها هستند.

این برای اولین بار نیست که دیده می‌شود یک ستاره کوتوله سفید دیگری را می‌بلعد. ولی دیدن آن‌ها در حین انجام این کار نادر است.

فرآیند خورده شدن ستاره‌ها اسرار مخصوص خود را دارد. در مورد این دو ستاره هم می‌توان گفت که ستاره‌ کوچک‌تر ولی چگال‌تر تا حدود ۹۰ هزار درجه فارنهایت یا ۹ برابر دمای خورشید حرارت می‌گیرد.

دانشمندان معتقدند که این میزان حرارت بسیار گرم است. زیرا ستاره کوچک‌تر شروع به بلع ستاره بزرگ‌تر می کند.

ستاره‌های دوتایی یکی از چند منبع شناسایی شده امواج گرانشی است. البته باید گفت رفتار این ستاره‌ها تا زمان پرتاب " آنتن فضایی تداخل سنج لیزری"(لیسا) در سال ۲۰۳۴ مطالعه نخواهد شد.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فناوری ستاره کوتوله سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم

در پی اعلام بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر  رژیم اسرائیل مبنی بر اینکه نیروهایش «با  توافق آتش بس یا بدون آن » به رفح حمله خواهند کرد,، کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که  همچنان مخالف حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه است.

به گزارش ایرنا، جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی با اشاره به آوارگان فلسطینی که در رفح پناه گرفته اند، به خبرنگاران گفت: "ما نمی خواهیم شاهد یک عملیات زمینی بزرگ در رفح باشیم. قطعاً، ما نمی خواهیم شاهد عملیاتی باشیم که امنیت این ۱.۵ میلیون نفر را که به رفح پناه برده اند، نادیده بگیرد."

کربی افزود که دولت آمریکا "مطمئنا" طرحی از سوی اسرائیل ندیده است که " امنیت یک و نیم میلیون نفری که در این منطقه پناه گرفته اند را تامین کند و این امر هر گونه عملیات زمینی بزرگ را پیچیده می کند."

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حال حاضر در یک سفر منطقه‌ای در اردن به سر می‌برد. وی قرار است در سفر به سرزمین های اشغالی در مورد پیشنهاد آتش‌بس گفتگو کند.

آمریکا اعلام کرده که این پیشنهاد شامل آتش‌بس شش هفته‌ای و آزادی اولین دسته از اسرای در اختیار حماس و افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه می شود.

این دوره به عنوان مرحله اولیه نامگذاری شده است که می تواند منجر به یک آتش بس طولانی مدت شود که در آن اسرای بیشتری آزاد می شوند و فلسطینی ها می توانند به خانه های خود بازگردند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز نسبت به حمله زمینی اسرائیل به رفح در غزه هشدار داد و اعلام کرد که عملیات نظامی در رفح «تأثیر مخربی بر فلسطینیان غزه» خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: «همه اعضای شورای امنیت و بسیاری از دولت‌های دیگر به وضوح مخالفت خود را با چنین عملیاتی اعلام کرده‌اند. من از همه کسانی که بر اسرائیل نفوذ دارند می‌خواهم هر کاری که در توان دارند برای جلوگیری از این عملیات انجام دهند.»

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود که بیش از ۱.۲ میلیون نفر پس از فرار از بمباران اسرائیل در شمال غزه در رفح پناه گرفته اند.

گوترش ادامه داد: «این افراد غذای کمی دارند، به سختی به مراقبت های پزشکی دسترسی دارند، سرپناه کمی دارند و هیچ جای امنی برای رفتن ندارند. در شمال غزه، آسیب پذیرترین افراد - از کودکان بیمار گرفته تا افراد دارای معلولیت - در حال حاضر از گرسنگی و بیماری می میرند. ما باید هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از یک قحطی کاملاً قابل پیشگیری و ساخت بشر انجام دهیم.»

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر  اسرائیل که با فشارهای گسترده داخلی بویژه از سوی خانواده اسرای اسرائیلی برای بستن قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین به جای ادامه جنگ روبرو است، در سخنانی از آغاز حمله زمینی به «رفح» در جنوب نوار غزه در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما»، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: تخلیه جمعیت از رفح در حال حاضر آغاز شده است و ورود به این منطقه به زودی انجام خواهد شد.

نتانیاهو مدعی شد: ایده پایان دادن به جنگ بدون از بین بردن تیپ‌های حماس در رفح مد نظر نیست. حماس بر یک چیز اصرار دارد و آن پایان جنگ است اما به آن دست نخواهد یافت. احتمال یک معامله محدود برای تبادل اسرا وجود دارد و ما عقب نشینی کامل از نوار غزه را نمی‌پذیریم.

نتانیاهو با بیان اینکه "ما به منظور آماده سازی یک عملیات، شروع به تخلیه فلسطینی‌ها از رفح کرده‌ایم"، ادعا کرد: اسرائیل تسلیم حماس نخواهد شد. ۲۰۰ هزار نفر را به دلیل نگرانی از حمله زمینی ارتش از رفح تخلیه کرده‌ایم و من خواسته‌های حماس را برای متوقف کردن جنگ نمی‌پذیرم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • شیرآلات سفید بهتر است یا شیرآلات طلایی؟
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • (ویدئو) راننده خوش‌شانس یک گوزن سفید کمیاب را دید
  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)
  • کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟