Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@05:59:01 GMT

هشدار روسیه به اوکراین در پی توقیف نفتکش

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۷۸۱۳

پس از آن‌که نیروهای امنیتی اوکراینی یک نفتکش ثبت‌شده در روسیه را به اتهام مانع‌تراشی در عبور و مرور دریایی در تنگه کرچ توقیف کردند، «مسکو» درخصوص عواقب این اقدام هشدار داد.

اخبار بین الملل_ به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، نفتکش «نیکا اسپیریت» تحت پرچم روسیه، روز پنجشنبه توسط سرویس امنیتی و دادستانی نظامی اوکراین پس از لنگر انداختن در بندر «ایزمایل» در نزدیکی رود دانوب توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات اوکراینی بعد از بررسی داخل نفتکش، سوابق ارتباطی و گزارش‌های آن را ضبط کردند. همچنین خدمه نفتکش را مورد بازخواست قرار دادند.

سرویس امنیتی اوکراین مدعی شد این نفتکش مسیر تردد کشتی‌های اوکراینی در تنگه کرچ را ماه نوامبر سال گذشته میلادی، مسدود کرده بود.

مشخص نیست چه تصمیمی درباره این کشتی و خدمه آن گرفته خواهد شد اما روز گذشته (چهارشنبه) یک رسانه اوکراینی به نقل از «لیودمیلا دنیسووا» بازرس مسئول پرونده این نفتکش اعلام کرد توافقی برای بازگرداندن خدمه این کشتی صورت گرفته است.

توقیف این نفتکش در حالی صورت می‌گیرد که مسکو و «کیف» در حال رایزنی برای آزاد کردن خدمه سه کشتی اوکراینی هستند که سال گذشته توسط روسیه توقیف شده بود. ۲۴ خدمه این کشتی‌ها نیز تحت بازداشت قرار دارند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»،‌ وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به توقیف نیکا اسپریت هشدار داد مورد بازداشت قرار گرفتنخدمه این نفتکش  عواقبی را به دنبال خواهد داشت.

این وزارت‌خانه با اعلام اینکه به دنبال یافتن دلیل این توقیف است گفت: «اگر روس‌ها گروگان گرفته شوند، به‌زودی عواقبی وجود خواهد داشت».

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نیروهای امنیتی روسیه کشتی رسانه مسکو وزارت امور خارجه روسیه کشتی مسکو نیروهای امنیتی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر کشور درباره وضعیت کشتی توقیف شده

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد وحیدی وزیر کشور درباره وضعیت کشتی پرتغالی توقیف شده گفت: مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است و تخلفی که در این زمینه صورت گرفته از این مسیر باید حل و فصل شود.

وی ادامه داد: شبکه های بیگانه در این باره شایعات زیادی درست می‌کنند.

گفتنی است یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است.

دیگر خبرها

  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • تلاش سیا برای سرقت زیردریایی هسته‌ای!
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!
  • توضیحات وزیر کشور درباره وضعیت کشتی توقیف شده
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب